Σάββατο, 27 Ιουλίου, 2024
Σάββατο, 27 Ιουλίου, 2024
spot_img

Ο όγκος της διδακτέας ύλης είναι τεράστιος και ο χρόνος λίγος

Ημέρα:

Αργύρης Μυστακίδης: Δεν είναι ανάγκη να καλύπτουμε τεράστιο όγκο ύλης, αλλά να καλύπτεται ένας σημαντικός πυρήνας γνώσης / Ιδιαίτερα αγχώδης η περίοδος για τα παιδιά που ετοιμάζονται για τις πανελλαδικές / Θα πρέπει να βρεθεί ένας νέος τρόπος εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο

«Βαίνουμε προς την τελευταία φάση της σχολικής χρονιάς, καθώς ο διδακτικός χρόνος που έχει απομείνει είναι ελάχιστος. Για ακόμη μία φορά φαίνεται πόσο λίγος είναι πραγματικά ο καθαρός διδακτικός χρόνος και πόσο αναντίστοιχα μεγάλη είναι η διδακτέα ύλη, ειδικά για το λύκειο, σε σχέση με τον διαθέσιμο χρόνο».

Τα παραπάνω επισήμανε στο πλαίσιο δηλώσεων που έκανε στον «Ενήμερο», ο ιδιοκτήτης του φροντιστηρίου «Πυρήνας» στην Καβάλα, Αργύρης Μυστακίδης, αναφορικά με τον χρόνο που απομένει μέχρι την ολοκλήρωση της φετινής σχολικής χρονιάς, ενώ παράλληλα αναφέρθηκε και στο ζήτημα που έχει ανοίξει για την κατάργηση ή αντικατάσταση των πανελλαδικών εξετάσεων με έναν άλλο τρόπο πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

«Δεν είναι ανάγκη να καλύπτουμε τεράστιο όγκο ύλης, αλλά να καλύπτεται ένας σημαντικός πυρήνας γνώσης ουσιαστικά…»

«Αν αφαιρέσουμε τις αργίες, τις εκδρομές και όλες τις άλλες δραστηριότητες, πραγματικά υπάρχει ένας ελάχιστος διδακτικός χρόνος, στον οποίο δεν μπορεί, όσο φιλότιμα και να ασχοληθεί ένας εκπαιδευτικός, να καλύψει την διδακτέα ύλη. Αυτό είναι ένα ζήτημα, το οποίο πρέπει να το δει πολύ σοβαρά το υπουργείο Παιδείας, αν θέλει να γίνεται ένα ποιοτικό και ουσιαστικό μάθημα στο δημόσιο σχολείο. Έχουμε πει ξανά ότι στην εποχή της άφθονης πληροφορίας, δεν είναι ανάγκη να καλύπτουμε τεράστιο όγκο ύλης, αλλά να καλύπτεται ένας σημαντικός πυρήνας γνώσης ουσιαστικά», συμπλήρωσε σχετικά με το θέμα του υπολοίπου της σχολικής χρονιάς ο κ. Μυστακίδης.

«Είναι μια ιδιαίτερα αγχώδης περίοδος για τα παιδιά, τα οποία κατευθύνονται προς τις πανελλαδικές εξετάσεις. Απαιτείται ιδιαίτερα καλή διαχείριση του χρόνου και της ψυχολογίας τους…»

Αναφορικά με τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων, ο κ. Μυστακίδης υπογράμμισε: «Είναι μια ιδιαίτερα αγχώδης περίοδος για τα παιδιά, τα οποία κατευθύνονται προς τις πανελλαδικές εξετάσεις. Απαιτείται ιδιαίτερα καλή διαχείριση του χρόνου και της ψυχολογίας τους. Η συμβουλή μου είναι αντί να αναλίσκονται σε σκέψεις για το τι πρόκειται να συμβεί και τι θέματα θα «πέσουν», να αξιοποιούν στο έπακρο και όσο πιο παραγωγικά μπορούν τον χρόνο που έχουν στα χέρια τους. Αυτό είναι το μοναδικό που μπορούν να κάνουν και ας το κάνουν με τον καλύτερο τρόπο που μπορούν. Και εμείς στα φροντιστήρια από τη μεριά μας, βοηθάμε τα παιδιά αυτήν την περίοδο να οργανώσουν τον χρόνο τους, να οργανώσουν σωστά την επανάληψη, έτσι ώστε με έναν συγκροτημένο τρόπο να κατευθυνθούν προς τις πανελλαδικές εξετάσεις».

«Δεν είναι δύσκολο να φανταστούμε ότι αν εξετάζονται μέσω της ανοικτής Τράπεζας, θα απαξιώνουν οτιδήποτε αυτή δεν περιέχει…»

Σε σχέση με το ζήτημα που έχει ανοίξει για την κατάργηση ή αντικατάσταση των πανελλαδικών εξετάσεων με έναν άλλο τόπο πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ο ιδιοκτήτης του φροντιστηρίου «Πυρήνας» τόνισε: «Είναι αλήθεια ότι οι πανελλαδικές εξετάσεις έχουν αποκτήσει ένα χαρακτήρα που γίνεται ιδιαίτερα ψυχοφθόρος για τα παιδιά και τις οικογένειές τους. Εξασφαλίζουν μεν το αδιάβλητο της εισαγωγής, αλλά όχι το αξιοκρατικό. Αυτό είναι πια κοινός τόπος. Δεν είμαστε πεπεισμένοι ότι με αυτή την ολιγόωρη διαδικασία πραγματικά διαλέγουμε τους καταλληλότερους ανθρώπους για τις διαθέσιμες θέσεις. Αυτό που προτείνεται ή αφήνεται να διαφανεί ότι προτείνεται, γιατί επίσημες δηλώσεις δεν έχουν υπάρξει, αλλά κυρίως η αρχή έγινε δια στόματος του καθηγητή Μπαμπινιώτη, δεν με πείθει προσωπικά ότι πρόκειται για κάτι το οποίο είναι καλά δουλεμένο. Διότι η αντικατάσταση των πανελλαδικών από εξετάσεις που θα γίνονται σε κάθε σχολική χρονιά, δηλαδή από τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεων εγείρει ένα σοβαρό ζήτημα ως προς το αδιάβλητο των εξετάσεων αυτών, θίγοντας έτσι το μοναδικό, κατά κοινή ομολογία, θετικό κεκτημένο των πανελλαδικών. Η Τράπεζα Θεμάτων είναι ανοιχτή, άρα πάμε να γράψουμε όλοι εξετάσεις με θέματα που μπορούμε εξαρχής να γνωρίζουμε. Αυτό δεν με πείθει ότι συνιστά μία αξιοκρατική εξέταση κι ότι εξετάζει σε ουσιαστικό βαθμό το πώς έχει κατακτηθεί η διδακτέα ύλη. Ας μην ξεχνάμε ότι οι πανελλαδικές ενοχοποιούνται για την κατάλυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο Λύκειο, μιας και οι μαθητές και μαθήτριες προσεγγίζοντας  χρησιμοθηρικά τη γνώση, αφήνουν στην άκρη ό,τι δεν εξετάζεται σε αυτές. Δεν είναι δύσκολο να φανταστούμε ότι αν εξετάζονται μέσω της ανοικτής Τράπεζας, θα απαξιώνουν οτιδήποτε αυτή δεν περιέχει. Κάτι τέτοιο θα βλάψει έτι περαιτέρω την εκπαιδευτική διαδικασία Το ζητούμενο είναι να αποκαταστήσουμε τον αυτόνομο χαρακτήρα του Λυκείου και όχι να το μετατρέψουμε σε πανελλαδικές διάρκειας τριών ετών».

«Θα πρέπει να βρεθεί ένας νέος τρόπος εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο, ο οποίος θα συνεκτιμά την εκπαιδευτική διαδρομή του μαθητή και θα περιλαμβάνει και μια διαγωνιστική διαδικασία, που είναι απαραίτητη…»

«Οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις είναι εξετάσεις πιστοποίησης γνώσης και αν διεξάγονται με αντικειμενικό και αδιάβλητο τρόπο θα απονέμουν έναν αυτόνομο τίτλο που θα έχει τη δική του βαρύτητα. Οι πανελλαδικές δεν είναι εξετάσεις, αλλά διαγωνισμός πλήρωσης θέσεων.  Άλλο το να σε εξετάσω και να διαπιστώσω σε τι βαθμό έχεις αφομοιώσει κάποια ύλη, άλλο το απαιτούμενο επίπεδο δυσκολίας, άλλη η ποιότητα των θεμάτων κι άλλο επειδή δεν έχουμε ελεύθερη πρόσβαση στα πανεπιστήμια και πρέπει να κάνουμε έναν διαγωνισμό εισαγωγής, να σε εξετάσω για να κατανείμω δίκαια έναν, εκ των πραγμάτων, περιορισμένο αριθμό θέσεων. Συνεπώς είμαι σύμφωνος ότι πρέπει να αλλάξει ο τρόπος εισαγωγής, είμαι σύμφωνος ότι θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η συνολική πορεία του μαθητή, η οποία μπορεί να πιστοποιηθεί μόνο εφόσον οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις αποκτήσουν έναν αδιάβλητο και αντικειμενικό χαρακτήρα που δεν μπορεί να επιτευχθεί αν όλοι γράφουμε σε γνωστά εκ των προτέρων θέματα και μάλιστα δεν γράφουμε όλοι στα ίδια θέματα και την ίδια μέρα. Θα πρέπει λοιπόν να βρεθεί ένας νέος τρόπος εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο, ο οποίος θα συνεκτιμά την εκπαιδευτική διαδρομή του μαθητή/μαθήτριας στο Λύκειο μέσω της συμμετοχής του βαθμού του απολυτηρίου στον υπολογισμό των μορίων εισαγωγής, αλλά θα περιλαμβάνει και μια διαγωνιστική διαδικασία, που είναι απαραίτητη εφόσον και ενόσω η πρόσβαση δεν είναι ελεύθερη και προκειμένου να αποκατασταθεί ο αυτόνομος εκπαιδευτικός χαρακτήρας του Λυκείου», συμπλήρωσε καταληκτικά για το θέμα ο κ. Μυστακίδης.

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΘΕΜΑΤΑ

Οι τουρίστες αυξάνονται, αλλά τα έσοδα μειώνονται

Μάρκος Δέμπας: Τα μέχρι σήμερα στοιχεία αποτελούν ένα μήνυμα...

Συζήτηση για το κλείσιμο του Κ.Ε.Π. στο Διοικητήριο

Στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Καβάλας που πραγματοποιήθηκε την...

Περί υδατοδεξαμενών και αξιοποίησης τους…

Στη σημαντικότητα ύπαρξης ακόμη περισσότερων υδατοδεξαμενών, οι οποίες πέρα...

Επίδειξη λειτουργίας των απορριμματοφόρων περισυλλογής οργανικών αποβλήτων

Στην επίδειξη του τρόπου περισυλλογής οργανικών αποβλήτων και του...

Ολιγοήμερη παράταση για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων

Παρατείνεται έως τις 2 Αυγούστου η προθεσμία για την...

Μεγάλη πίεση δέχεται το Νοσοκομείο Καβάλας

Γιώργος Τεπελόπουλος: Όσο αυξάνει ο αριθμός των ξένων επισκεπτών...

Αποζημίωση για τις διακοπές ρεύματος θα ζητήσει ο δήμος Παγγαίου

Φίλιππος Αναστασιάδης: Τα πράγματα πηγαίνουν από το κακό στο...