Είναι γεγονός αναμφισβήτητο πλέον ότι η πορεία της ΚΑΒΑΛΑΣ στο οδικό δίκτυο της πόλης που σχεδίασαν κάποιοι, ίσως και να μην έχουν δίπλωμα οδήγησης.
Αυτό λέει η λογική.
Από την άλλη λένε κάποιοι ότι και δίπλωμα έχουν, και ξέρουν τι κάνουν μα συνεχίζουν να το κάνουν γιατί είναι ο μόνος τρόπος να πάρουν χρήματα από τα Ευρωπαϊκά κονδύλια.
Πρέπει να παρουσιάσουν έργο οι άνθρωποι και ας είναι καταστροφικό για τα επόμενα 100 χρόνια για την πόλη μας.
Γιατί τα λές αυτά άνθρωπε μου , θα μπορούσε να πει κάποιος που δεν ζει στην Καβάλα ή είναι ταγμένος με την διοίκηση του Δήμου και δεν αντιλαμβάνεται πλήρως την καταστροφή που συντελείται.
Ας δούμε μαζί μερικά…
1. Πρωτοτυπία (ίσως και παγκόσμια) να υπάρχει πόλη με περισσότερους εισόδους από ότι εξόδους.
Την στιγμή μάλιστα που το μέλημα όλων είναι η αποσυμφόρηση της πόλης και όχι το κυκλοφοριακό μπούκωμα.
2. Στην Καβάλα με την ιδιόμορφη γεωλογική-γεωγραφική θέση που είναι χτισμένη σχεδόν εξ ολοκλήρου στους πρόποδες ενός βουνού σε επικλινή θέση, και με ευθείες μόνο τα μπαζωμένα από την θάλασσα μέρη, …
χωρίς περιμετρική και ουσιαστικό περιφερειακό, κλείνουν τις βαλβίδες εκτόνωσης που είναι οι κάθετοι άξονες κεντρικών δρόμων και τους κάνουν πεζόδρομους που στην ουσία δεν φυλάσσονται κιόλας με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν επιλογές για τον οδηγό να αποφύγει το κυκλοφοριακό φόρτο.
3 Φαρδαίνουν πεζοδρόμια με κακόγουστο τρόπο κάνοντας τα στην ουσία τραπεζοκαθίσματα, χωρίς πρώτα να κάνουν μελέτη για το που θα πάνε τα αυτοκίνητα αυτά που παρκάρουν σε κατά μήκος των δρόμων.
Ακούστηκε κάτι για την Φιλίππου και για “έξωση” πάνω από 150 αυτοκίνητα που παρκάρουν καθημερινά αφού θα φαρδαίνουν τα πεζοδρόμια κάνοντας έναν δρόμο μόνο για ένα αυτοκίνητο.
Δεν λαμβάνουν υπόψη ούτε τις φορτοεκφορτώσεις ούτε και το σενάριο ενός χαλασμένου αυτοκινήτου , μιας πυρκαγιάς ενός ατυχήματος ούτε τους επαγγελματίες κλπ.
4. Κυκλικοί κόμβοι εκεί όπου δεν χρειάζεται και αυτοί κακοσχεδιασμένοι απλά για να παρθούν τα κονδύλια.
Έργα που δεν λαμβάνουν υπόψη τους επαγγελματίες βιοποριστές που λόγω των χρονοβόρων έργων είναι απροσπέλαστη η επικοινωνία με τους πελάτες τους.
Παράδειγμα τρανό ο κυκλικός τεράστιος κόμβος στην συμβολή των οδών Μ Ασίας και Καππαδοκίας.
Πάνω στον κόμβο και μέσα στον κόμβο με την στάση λεωφορείου και ένα κατάστημα που για να μπορέσει να εξυπηρετήσει τους διερχόμενους κάποιοι έκοψαν προκλητικά τις κορύνες που οριοθετούσαν τον κόμβο.
5. Η Καβάλα ένα ανοιχτό εργοτάξιο διαφόρων εταιριών χωρίς πρόγραμμα και τέλος , με πρόχειρες επικαλύψεις αποκατάστασης.
6.Πλακόστρωτα από την εποχή του “Νώε” και τεράστιες λακκούβες σε όλο το οδικό δίκτυο της πόλης φωνάζουν…
Δήμος Καβάλας…”Πάρτε καινούρια αυτοκίνητα εμείς μπορούμε να σας τα καταστρέψουμε σε χρόνο ρεκόρ.”
7. Η Καβάλα βοά από έλλειψη θέσεων πάρκινγκ και την σωστή επιτήρηση των μόνιμα παράνομων σταθμεύσεων γύρω από την πλατεία, πάνω στα πεζοδρόμια και όπου βολεύεται ο κάθε ένας.
8. Πλατεία καπνεργάτη…
Ένα έργο αντιαρματικών έργων φουλ στο μπετόν που η παραφωνία κατά τον Δήμαρχο θα είναι τα 10 Ταξί που σταθμεύουν και εξυπηρετούν τον κόσμο της ΚΑΒΑΛΑΣ και όχι μόνο.
Θέλει να τοποθετήσει λέει τα Ταξί στις σημαίες μακριά από το εμπορικό κέντρο και την εκεί αγορά κλίνοντας πεισματικά και την Αβέρωφ έναν πνεύμονα ροής της Ομόνοιας για τις συνοικίες των Ποταμουδίων και του Π. Ηλία ..
Εμείς λέμε ας τα εξαφανίσει εντελώς…να μην υπάρχουν και του χαλά την αισθητική του… ας πάει και ο κόσμος της Καβάλας σε άλλη πόλη αφού ενοχλείται τόσο η Δημοτική αρχή και δεν συζητά το λογικό που όλοι οι άλλοι λένε .
Μπορώ να γράφω μέχρι αύριο για τα άσχημα της Διοίκησης του Δήμου τουλάχιστον σε ότι αφορά το κυκλοφοριακό αλλά αυτό που είναι το χειρότερο και η πηγή όλων των κακών είναι νοοτροπία του Δήμου που είναι αδιάλλακτη και μή συζητήσιμη με τους φορείς που θίγονται από τα έργα που δρομολογεί.
Η Νεοταξική αντίληψη για δήθεν πόλεις των 15λέπτων χωρίς αυτοκίνητα κλπ είναι τουλάχιστον αστείες.
Όπου εφαρμόστηκε έστω και πειραματικά, απέτυχε για ένα σωρό λόγους.
Πρέπει να γίνει σαφές ότι στην πόλη μας συντελείται ένα καταστροφικό σχέδιο που την κάνει απρόσιτη για τουριστικό προορισμό όπως και αποπνικτική για τους ντόπιους.
Αν δεν αντιδράσουμε στα επόμενα χρόνια θα αναπολούμε την όμορφη Καβάλα μόνο μέσω φωτογραφιών. Είναι καθήκον μας και υποχρέωση να αντισταθούμε όλοι μαζί σε αυτό που συντελείται.
(Ο Γρηγόρης Αποστολίδης είναι επί σειρά ετών Πρόεδρος στο Ρ/Τ Καβάλας και πρώην Μέλος του Δ. Σ ομοσπονδίας Ταξί)