O Καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας Θοδωρής Γκόνης, μετά τον θόρυβο που δημιουργήθηκε από τις διαδικτυακές καταγγελίες τριών ηθοποιών που δημοσιοποιήθηκαν από το Facebook, έκανε την παρακάτω δήλωση:
«Με καιρό και με κόπο»
Μετά τις αναρτήσεις των τριών συναδέλφων μου ηθοποιών, στους προσωπικούς τους λογαριασμούς στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης «Facebook», στο μέτρο που με αφορούν, που με τρόπο αδόκητο αναπαρήχθησαν από συγκεκριμένο ειδησεογραφικό ιστότοπο, και μάλιστα με τίτλο άκρως παραπλανητικό, θέλω να επισημάνω τα εξής:
Τώρα που ήρθε ο χρόνος και έδειξε την αληθινή διάσταση των πραγμάτων, αισθάνομαι την ανάγκη να δηλώσω ότι καταλαβαίνω τις δυσκολίες των καιρών, την αγωνία και τη λαχτάρα των νέων ηθοποιών να βρεθούν επιτέλους στη σκηνή, με τις καλύτερες δυνατές συνθήκες, κάτι που το δικαιούνται απόλυτα.
Στις μέρες μας ο χώρος μας δοκιμάζεται. Και δοκιμάζεται σκληρά. Εργάζομαι 40 χρόνια στο θέατρο «με καιρό και με κόπο», ως ηθοποιός και σκηνοθέτης. Πιστεύω πως τα έργα μας μιλούν καλύτερα απ’ τα λόγια μας. Αν δεν μπορούν να μιλήσουν αυτά, τότε δεν έχουμε το δικαίωμα να πούμε σχεδόν τίποτα. Όμως έρχεται η στιγμή, όπου είσαι καταδικασμένος να πεις δυο κουβέντες.
Και επειδή δεν αγαπώ τα πολλά λόγια, ούτε τις δικαιολογίες, κάτι που το έμαθα από τους Δασκάλους μου, το μόνο που έχω να προσθέσω, μετά την επιστολή της συγγραφέως και σκηνοθέτιδος, Στέλλας Μιχαηλίδου, η οποία αναλυτικά δίνει απαντήσεις σε όλα, σε συνδυασμό με τις δηλώσεις του Δημάρχου Καβάλας, Θεόδωρου Μουριάδη, επί του θέματος, είναι ότι στο θέατρο, πολλές φορές η αγωνία για το τελικό αποτέλεσμα δημιουργεί εντάσεις, που εύκολα μπορούν να οδηγήσουν σε παρεξηγήσεις και λάθος «αναγνώσεις».
Επιπροσθέτως, έχω να τονίσω ότι τα αναφερόμενα σε εμένα από τις τρεις ηθοποιούς, αποδείχθηκε ότι δε στοιχειοθετούν όχι αξιόποινη πράξη, αλλά ούτε καν πειθαρχικό παράπτωμα και δε δικαιολογούν επ’ ουδενί τις άκρως προσβλητικές φράσεις, που χρησιμοποιήθηκαν από συγκεκριμένα μέσα, με αποκλειστικό σκοπό τη συκοφάντησή μου, την οποία από εδώ και πέρα δε θα επιτρέψω, ασκώντας όλα τα νόμιμα δικαιώματά μου.
Θοδωρής Γκόνης
Καλλιτεχνικός Διευθυντής ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας
Η επιστολή της Στέλλας Μιχαηλίδου προς το ΔΣ του ΔΗΠΕΘΕ
«Αγαπητές κυρίες, αγαπητοί κύριοι,
Με αφορμή τη δημοσίευση στο fb της ηθοποιού Στελλίνας Βογιατζή, θα ήθελα να καταθέσω την προσωπική μου εμπειρία και άποψη μόνο για τα θέματα που γνωρίζω. Η συνεργασία μου, για την παράσταση του έργου μου Τζιτζιμιτζχοτζιριά, με όλο το προσωπικό του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας, τον καλλιτεχνικό διευθυντή κ. Γκόνη καθώς και με τον θίασο, ήταν εξαιρετική.
Ο Θοδωρής Γκόνης ήταν υποστηρικτικός, ευγενικός και καθόλου παρεμβατικός όσον αφορά στη δουλειά μου.
Ο θίασος αποτελούνταν από νέα, ταλαντούχα παιδιά, πολύ εργατικά και πρόθυμα και το κλίμα στις πρόβες ήταν δημιουργικό, ευχάριστο και φιλικό.
Οι πρόβες ξεκίνησαν αρχές Οκτωβρίου του 2019 και κράτησαν περίπου πέντε εβδομάδες. Αρχικά είχε προγραμματιστεί να ξεκινήσουν νωρίτερα, αλλά λόγω κάποιου νομικού κωλύματος που αφορούσε στη σύσταση του νέου διοικητικού συμβούλιου, αναγκαστήκαμε να ξεκινήσουμε με κάποια καθυστέρηση. Είχα ρωτηθεί βεβαίως από τον κ. Γκόνη αν είναι εφικτό σ’ αυτό τον χρόνο να βγει η παράσταση και τον διαβεβαίωσα πως θα τα καταφέρουμε.
Παρ’ όλο που το διάστημα των δοκιμών ήταν μικρό, δουλεύαμε τόσο προγραμματισμένα και με τέτοια συγκέντρωση και διαθεσιμότητα χωρίς να ξεπεράσουμε ποτέ το νόμιμο πεντάωρο και χωρίς -κατά τη γνώμη μου- να αγχωθούμε για το αποτέλεσμα, που μας ικανοποίησε και μας χαροποίησε όλους.
Στη συνέχεια, κατά τη διάρκεια μιας παράστασης, η Στελλίνα Βογιατζή χτύπησε το χέρι της στον καρπό ή σ’ ένα δάχτυλο, δεν θυμάμαι ακριβώς. Στην αρχή, όπως μου είπε η ίδια, δεν έδωσε σημασία και παρ’ όλο που πονούσε, συνέχιζε να παίζει κανονικά.
Οι ρόλοι της (έπαιζε πολλούς) ήταν ιδιαίτερα απαιτητικοί, όπως και των υπόλοιπων ηθοποιών, με πολλή κίνηση, τρέξιμο, χορό και ανεβάσματα σε σκάλες. Στη συνέχεια και καθώς ο πόνος επέμενε και μεγάλωνε, επισκέφτηκε το νοσοκομείο. Εκεί της είπαν πως υπάρχει πιθανό ράγισμα ή κάταγμα, πράγμα που την ανάγκασε να κάνει περαιτέρω εξετάσεις.
Όταν οι γιατροί βεβαιώθηκαν πως πρόκειται για κάταγμα της είπαν να είναι υπερβολικά προσεκτική γιατί υπάρχει πιθανότητα, σε περίπτωση νέου τραυματισμού, να πάθει τεράστια ζημιά.
Αυτές τις πληροφορίες τις έχω από την ίδια. Επίσης η ίδια μου είπε πως θα μπορούσε το ΔΗΠΕΘΕ -όπως την ενημέρωσε η δικηγόρος της- να την απολύσει χωρίς καν να της δώσει αποζημίωση.
Εγώ έχω την εντύπωση, χωρίς όμως να γνωρίζω, πως οι ηθοποιοί κατοχυρώνονται από το συμβόλαιο τους για τέτοιες περιπτώσεις και πως η απόλυση θα ήταν παράνομη. Αλήθεια, τι ισχύει;
Επίσης η κ. Βογιατζή με πληροφόρησε πως δημιουργήθηκε κάποια ένταση με τον κ. Γκόνη όταν του ζήτησε να ακυρώσει δύο παραστάσεις επειδή θα έπρεπε να περιμένει τα αποτελέσματα από τις εξετάσεις της.
Στη συνέχεια ο κ. Γκόνης με ενημέρωσε πως θα έπρεπε τάχιστα να βρεθεί μία λύση και να αντικατασταθεί ηθοποιός γιατί οι παραστάσεις είχαν κλειστεί και δεν υπήρχε δυνατότητα ακύρωσης. Ποτέ δεν ανέφερε την πιθανότητα απόλυσης της ηθοποιού.
Εγώ εκείνο το διάστημα απουσίαζα από την Καβάλα μια και είχα «παραδώσει» την παράσταση.
Η αντικατάσταση σε τόσο σύντομο διάστημα ήταν κάτι εξαιρετικά δύσκολο, σχεδόν αδύνατο.
Όλος ο θίασος ενεργοποιήθηκε προσπαθώντας να βοηθήσει την κατάσταση.
Μιλώντας με τη Στελλίνα τη ρώτησα να μπορεί να συνεχίσει να παίζει χωρίς να κινείται, ακόμη και καθιστή αν χρειαστεί, χωρίς να υπάρχει ο παραμικρός κίνδυνος για το χέρι της, γιατί πίστευα ότι ακόμη κι έτσι η παράσταση θα μπορούσε να «σταθεί» ικανοποιητικά. Με την ευκαιρία να πω πως η Στελλίνα ήταν εξαιρετική σε όλους τους ρόλους που έπαιζε.
Προσαρμόσαμε, λοιπόν, την παράσταση στα νέα δεδομένα, με τη συγκινητική βοήθεια όλων των ηθοποιών και την ενεργή συμμετοχή της Στελλίνας.
Επίσης να τονίσω πως όσες φορές παραβρέθηκε ο κύριος Γκόνης στις πρόβες ήταν, όπως έγραψα και στην αρχή, ευγενικός προς όλους και ιδιαίτερα ενθαρρυντικός.
Με εκτίμηση,
Στέλλα Μιχαηλίδου