Φωτεινή βραδιά αυτή του περασμένου Σαββάτου, με το φεγγάρι ολόγιομο και το κοίλο του αρχαίου Θεάτρου πλήρες. Ήδη, είχε φτάσει η φήμη της μουσικής παράστασης που επρόκειτο ν’ ακολουθήσει. Οι δύο περσινές του «Piaf! The Show» στο Ηρώδειο ήταν λίγες για να χορτάσει το ελληνικό κοινό τη λάμψη της Anne Carrere, μιας από τις σπουδαιότερες φωνές του σύγχρονου γαλλικού θεάτρου και τη μαγεία των τραγουδιών της θρυλικής Εντίθ Πιαφ.
Για να επανορθώσουν την περσινή «αδικία» οι συντελεστές του show, που μάγεψε περισσότερους από ένα εκατομμύριο θεατές σε τριάντα χώρες, το ξανάφεραν στα μέρη μας για δεκαέξι παραστάσεις μέσα στον Ιούλιο σε επιλεγμένα θέατρα. Το Φεστιβάλ Φιλίππων το συμπεριέλαβε στο πρόγραμμά του κι έτσι οι τυχεροί απολαύσαμε τη φρενήρη πορεία της κορυφαίας Γαλλίδας ερμηνεύτριας, από τον υπόκοσμο και τα κακόφημα μπαρ της Μονμάρτης ως τη μεγαλοπρεπή σκηνή του Olympia Hall, έτσι όπως ξετυλίχτηκε επί σκηνής μέσα από τις αλησμόνητες μελωδίες της.
Η μουσικοθεατρική παράσταση, που έκανε πρεμιέρα στο Παρίσι το 2015 για τα 100 χρόνια από τη γέννηση της Εντίθ Πιαφ, είναι δημιουργία του Γάλλου παραγωγού και σκηνοθέτη Gil Marsala, αλλά, προφανώς για τεχνικούς λόγους, ήρθε εδώ χωρίς το οπτικό της υλικό. Όμως η πολυτάλαντη Αν Καρέρ κατάφερε να στρέψει το ενδιαφέρον το κοινού επάνω της σε όλη τη διάρκεια του σώου, να επικοινωνήσει θαυμάσια μαζί του, να «παίξει» με θεατές, να αστειευτεί, να ενώσει εκατοντάδες φωνές σε ένα μελωδικό «λαλαλα» στο ρυθμού του «Η ζωή είναι ωραία», ενώ τα χαριτωμένα ελληνικά που έμαθε και πρόφερε μ’ έναν γλυκύτατο τρόπο, την έκαναν ακόμα πιο συμπαθητική, πιο αξιαγάπητη θα έλεγα.
Η επιτυχία του «PIAF! THE SHOW» συνοψίζεται στα λόγια του Charles Dumont, συνθέτη του «Non, je ne regrette rien» και δεκάδων άλλων σπουδαίων τραγουδιών της Piaf: «Είναι η καλύτερη παράσταση που έγινε ποτέ για τη ζωή της Edith Piaf»! Η προικισμένη Anne Carrere είναι, στα τριάντα δύο της χρόνια, μία από τις πιο ολοκληρωμένες Γαλλίδες ερμηνεύτριες. Με την ευαισθησία και το κριτήριό της ξεχώρισε αμέσως στην ακρόαση για το «PIAF! THE SHOW», κάνοντας τον παραγωγό και σκηνοθέτη της παράστασης Gil Marsalla, να της προσφέρει τον πρωταγωνιστικό ρόλο, δίχως δεύτερη σκέψη. Η Carrere σπούδασε χορό και μουσική και αναδείχθηκε γρήγορα σε μια από τις πιο αγαπητές Γαλλίδες τραγουδίστριες της εποχής μας. Δεν είναι τυχαίο ότι η περίφημη Los Angeles Chamber Orchestra (κατά κοινή ομολογία η καλύτερη ορχήστρα δωματίου των ΗΠΑ) την προσκάλεσε να τραγουδήσει στην ετήσια συναυλία της τον περασμένο Φεβρουάριο με όλο το Χόλιγουντ παρόν: πρόκειται για μια σπάνια τιμή που δεν έχει λάβει κανένας Γάλλος καλλιτέχνης στο παρελθόν. Η σκηνική της παρουσία αφήνει έκθαμβους κοινό και κριτικούς, κάνοντας το NBC να αναφωνήσει «Η Carrere κατέκτησε το Broadway!» και την ερμηνεύτρια Germaine Ricord, στενή φίλη και συνεργάτιδα της Edith Piaf, να δηλώσει: «Η Anne Carrere είναι η ωραιότερη φωνή που άκουσα εδώ και πενήντα χρόνια να τραγουδά το ρεπερτόριο της Piaf».
Η δίωρη παράσταση με δεκαπεντάλεπτο διάλειμμα, ικανοποίησε σε υπερθετικό βαθμό τους θεατές, έκλεισε δε με το τραγούδι του Μίκη Θεοδωράκη «Όμορφη πόλη» που αποθεώθηκε, ενώ καταχειροκροτήθηκαν όλοι οι συντελεστές που βρέθηκαν στη σκηνή.
Το θετικό ήταν οι ανοικτές πόρτες του αρχαίου θέατρου, έτσι ώστε οι θεατές να μπορέσουν να θαυμάσουν τις εικαστικές δημιουργίες των καλλιτεχνών που «κατέλαβαν» όλον τον προαύλιο χώρο, μέχρι την είσοδο στην «ορχήστρα». Το αρνητικό -για μας τους δημοσιογράφους- είναι η μιζέρια που δέρνει τη διοίκηση του Φεστιβάλ σε λάθος περιπτώσεις, ενώ η γαλαντομία τους σε άλλες αγγίζει τα όρια της αλόγιστης σπατάλης. Έδωσε αυστηρά προσωπική διαπίστευση σε μας που εργασθήκαμε και εργαζόμαστε για την προβολή του θεσμού, προσωπικά για τριάντα σχεδόν χρόνια, αναγκάζοντάς μας να αποκλείουμε τον συνοδό μας ή να πληρώνουμε εισιτήριο. Μόνο που εμείς πρέπει να δούμε ΟΛΕΣ τις παραστάσεις για να έχουμε λόγο κατόπιν στα μέσα ενημέρωσης, να σπεύσουμε σε όλες τις συνεντεύξεις τύπου που προηγούνται των παρατάσεων, στην οποιαδήποτε ώρα αποφασίσουν εκείνοι. Να σημειώσω ότι αυτό συμβαίνει για πρώτη φορά. Δήμαρχοι όπως ο αείμνηστος Αθανασιάδης, ο Στάθης Εριφυλλίδης, ο Κωστής Σιμιτσής δεν επέτρεψαν στους πρώην Διευθυντές του Φεστιβάλ ούτε να σκεφτούν τον αποκλεισμό μας. Η κ. Τσανάκα το δέχθηκε ασυζητητί. Θλίψη για την απόφαση και την εφαρμογή της.
Ευχόμαστε κι ελπίζουμε σε καλή συνέχεια.
ΠΑΥΛΟΣ ΛΕΜΟΝΤΖΗΣ