«Η αλαζονική διοίκηση Μουριάδη συνεχίζει την κακοδιαχείριση στον δήμο Καβάλας»
Με αφορμή την συμπλήρωση ενός έτους της διοίκησης του Δήμου Καβάλας ο επικεφαλής του συνδυασμού ΕΡΓΟ ΤΩΡΑ και δημοτικός σύμβουλος της αντιπολίτευσης Χαράλαμπος Χρυσανίδης έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Κλείνουμε σχεδόν ένα χρόνο με την νέα διοίκηση Μουριάδη στο τιμόνι του Δήμου Καβάλας. Με δεδομένη την εμπειρία της πρώτης τετραετίας, περιμέναμε καλύτερη οργάνωση, πιο άμεση και αποτελεσματική αντιμετώπιση των πολλών και μεγάλων προβλημάτων και προκλήσεων, σε όλη την έκταση του Δήμου Καβάλας.
Από την θέση της αντιπολίτευσης δεν τα μηδενίζουμε όλα. Στηρίζουμε με προτάσεις και επιχειρήματα όποια απόφαση και έργο γίνεται προς όφελος του τόπου και των συνδημοτών μας.
Είμαστε όμως υποχρεωμένοι, να σταθούμε απέναντι σε κάθε φαινόμενο σπατάλης και κακοδιαχείρισης, που διαπιστώσαμε στο χρόνο που πέρασε.
Πολλά από τα φαινόμενα αυτά, τα δημοσιοποιήσαμε εγγράφως με στοιχεία ή τα φέραμε ως έκτακτα θέματα στο δημοτικό συμβούλιο Καβάλας, για να προφυλάξουμε τόσο τα συμφέροντα του Δήμου, όσο και την διοίκηση, από ενδεχόμενες ποινικές και αστικές ευθύνες.
Δυστυχώς η διοίκηση Μουριάδη δεν «ακούει».
Η μέχρι τώρα «ατιμωρησία» της πρώτης τετραετίας σε παρόμοια φαινόμενα και η ισχυρή πλειοψηφία στο δημοτικό συμβούλιο της δεύτερης τετραετίας, ενίσχυσε σε επικίνδυνο βαθμό την αλαζονική συμπεριφορά της.
Γι’ αυτό προσπερνά προκλητικά και αδιάφορα τις δικές μας αναφορές στα φαινόμενα αυτά.
Αυτή η συμπεριφορά, μας αναγκάζει να ζητήσουμε την παρέμβαση των αρμοδίων ελεγκτικών μηχανισμών και την εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας, με την από 07/11/2024 αίτηση – αναφορά μας*.
Μοναδικός μας στόχος είναι η προάσπιση των συμφερόντων των συνδημοτών μας και η αποτροπή των φαινομένων σπατάλης και κακοδιαχείρισης, από τους διοικούντες σήμερα τον Δήμο Καβάλας».
Η αίτηση – αναφορά του συνδυασμού
Προς
1) Υπουργό Εσωτερικών
2) Εθνική Αρχή Διαφάνειας, Επιθεωρητή –Ελεγκτή Δημόσιας Διοίκησης
3) Εισαγγελέα Πρωτοδικών Καβάλας
Αξιότιμοι Κύριοι,
Θεωρούμε χρέος μας να σας αναφέρουμε τα παρακάτω γεγονότα, που διαπιστώσαμε ότι έγιναν στον Δήμο Καβάλας επειδή –κατά την άποψή μας,- με βάση τα στοιχεία που σας παραθέτουμε, αυτά δεν πληρούν την νομιμότητα, την διαφάνεια και την χρηστή διοίκηση, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
- ΜΕΛΕΤΗ ΑΡΣΗΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΟΔΟΥ ΜΟΜΑ
Με αφορμή την κατολίσθηση ενός τμήματος πρανούς στην οδό ΜΟΜΑ του Δήμου Καβάλας μήκους περίπου 100μ. το έτος 2020, με την διαδικασία του «κατεπείγοντος» ανατέθηκε σε ομάδα μηχανικών (ορισμένοι από τους οποίους εργάζονται στον Δήμο ως σύμβουλοι του Δημάρχου), η μελέτη της οδού για 1600μ., με αποτέλεσμα την αποφυγή της διαγωνιστικής διαδικασίας για μελέτη που ξεπερνά τις 200.000,00€ αμοιβή και την ανάθεση αυτής της μελέτης σε «ημέτερους» με την διαδικασία της πρόσκλησης σε 2 ομάδες αποκλείοντας έτσι κάθε άλλη συμμετοχή ενδιαφερομένων μελετητών μηχανικών.
Πέρασαν ήδη 4 χρόνια και εκτός από την αποκατάσταση της ασφάλειας στο τμήμα των 100μ. καμία χρήση της «κατεπείγουσας μελέτης» δεν έγινε, καμία εργασία δεν έγινε στην υπόλοιπη οδό, ούτε και εγγράφηκε σχετικό έργο στο τεχνικό πρόγραμμα και στους ετήσιους προϋπολογισμούς όλα αυτά τα έτη από το 2020 έως σήμερα, που να δικαιολογεί το «κατεπείγον» του θέματος.
Προς τι άραγε η επιπλέον μελέτη –πέραν των 100,00m- με την διαδικασία του κατεπείγοντος!. Ενημερωτικά σας αναφέρω ότι μόλις πριν 3 μήνες (με καθυστέρηση 3 και πλέον χρόνια) έγινε η παραλαβή αυτής της κατά τα άλλα κατεπείγουσας με τίτλο «Μελέτης άρσης της επικινδυνότητας και αποκατάστασης της οδού ΜΟΜΑ».
Σημειώνουμε ότι:
α) Με το πρακτικό γνωμοδότησης της 23/07/2020 η τριμελής επιτροπή των μηχανικών της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Καβάλας, εισηγήθηκε στην οικονομική επιτροπή του δήμου Καβάλας την απόρριψη της διαδικασίας αυτής (στοιχείο 1).
β) Με το υπ. αρ.14230/13-05-2024 έγγραφο, η προϊσταμένη του τμήματος συγκοινωνιών και κυκλοφορίας της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου Καβάλας , εξέφρασε εγγράφως την αντίθετη της στην παραλαβή της «Μελέτης άρσης επικινδυνότητας και αποκατάστασης οδού ΜΟΜΑ» θεωρώντας ότι «έγινε κατάχρηση του μέτρου επιβαρύνοντας εντέλει οικονομικά το Δήμο Καβάλας (στοιχείο 2).
γ) Ορισμένοι μηχανικοί από την ομάδα που εκπόνησε την «κατεπείγουσα μελέτη» -επί της ουσίας ανάθεση-έχουν εξαρτημένη σχέση εργασίας με τον Δήμο ή την ΔΕΥΑ Καβάλας (έμμισθοι σύμβουλοι κ.λ.π.)
- ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΙΧΙΟΥ ΑΝΤΙΣΤΗΡΙΞΗΣ στον οικισμό ΦΙΛΙΠΠΩΝ του ΔΗΜΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ. (ΔΑΠΑΝΗ ~ 95.000,00€)
Η μελέτη υποτίθεται ότι «έγινε για την προστασία των πρανών έναντι ενός συνόλου κατοικιών εντός του οικισμού των Φιλίππων Δήμου Καβάλας» όπως αναφέρεται στην τεχνική έκθεση που συνοδεύει την μελέτη.
Στην πράξη όμως έγινε μπροστά από ένα μόνο ιδιωτικό οικόπεδο με ισόγεια κατοικία εντός αυτού. Η κατασκευή αυτή ( ένας λιθόκτιστος τοίχος με μήκος 24,0μ., πλάτος 4,0μ. και ύψος 6,0μ) , δεν έγινε τουλάχιστον στο όριο της ιδιοκτησίας με τη δημοτική ασφαλτοστρωμένη οδό αλλά εξ ολοκλήρου εντός αυτής της οδού.
Επισημαίνουμε τα παρακάτω:
1.Είναι πρωτοφανές παγκοσμίως να καταστρέφει η διοίκηση του Δήμου Καβάλας εξ ολοκλήρου μία ασφαλτοστρωμένη δημοτική οδό, για να κατασκευάσει –δημοσία δαπάνη– έναν τοίχο αντιστήριξης σε μία υπερυψωμένη ιδιοκτησία. (Τοπογραφικό-στοιχείο 3) και (τρεις φωτογραφίες-στοιχεία 4,5,6).
2.Η Πολεοδομία του Δήμου Καβάλας με το υπ’ αρ. 19861/08-07-2024 έγγραφο της (στοιχείο 7) αναφέρει για το συγκεκριμένο θέμα ότι «για οποιαδήποτε υπέργεια κατασκευή απαιτείται έγκριση του οικείου συμβουλίου αρχιτεκτονικής. Κάτι που δεν έγινε.
3.Επιπλέον στο ίδιο έγγραφο αναφέρεται ότι «οι δρόμοι είναι κοινόχρηστες εκτάσεις που εξυπηρετούν τις ανάγκες κυκλοφορίας πεζών και οχημάτων» και δεν απαιτείται οικοδομική άδεια για έργα απαραίτητα για την κίνηση ατόμων με αναπηρία.
Με το έργο αυτό η διοίκηση του Δήμου Καβάλας απέκλεισε σχεδόν εξ ολοκλήρου την κίνηση πεζών (ΑΜΕΑ ή όχι) και οχημάτων και ιδιαίτερα πυροσβεστικά και ασθενοφόρα, αφού το πλάτος της οδού περιορίσθηκε σε 2μ. με την αυθαίρετη κατάληψη τμήματος γειτονικής ιδιοκτησίας!!!, δίχως να έχει γίνει η αναγκαία τροποποίηση του σχεδίου πόλεως και η έγγραφη συναίνεση του ιδιοκτήτη.
- ΜΕΓΑΛΗ ΟΦΕΙΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΑΒΑΛΑΣ ΑΠΟ ΜΙΣΘΩΣΗ ΑΚΙΝΗΤΟΥ
Μεταξύ όλων των άλλων οφειλών ιδιωτών προς το Δήμο Καβάλας από μίσθωση ακινήτων, ξεχωριστό ενδιαφέρον έχει μία περίπτωση ενός μισθωτή.
Σας επισυνάπτουμε τα σχετικά έγγραφα:
α) Την υπ’ αρ.21028/01-07-2024 αίτησή μου προς τον Δήμο Καβάλας για την έγγραφη ενημέρωση μας (στοιχείο 8).
β) Την υπ’ αρ.24022/26-07-2024 απάντηση τα Οικονομικής Υπηρεσίας (στοιχείο 9), όπου φαίνεται ότι η διοίκηση του Δήμου Καβάλας δεν έκανε καμία νομικής φύσεως ουσιαστική ενέργεια, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία για την είσπραξη των οφειλών ή την έξωση του μισθωτή, που όλα αυτά τα χρόνια συνεχίζει να μην πληρώνει τόσο τις ρυθμίσεις που κατά διαστήματα έκανε όσο και τα τρέχοντα μισθώματα, με αποτέλεσμα την μεγάλη οικονομική ζημία του Δήμου Καβάλας, αφού η σημερινή οφειλή του να ξεπερνά τις 650.000,00€.
γ) Το υπ’ αρ.37845/14-07-2016 συμφωνητικό παράτασης της μίσθωσης (στοιχείο 10) μέχρι την 31/08/2023 με μηνιαίο μίσθωμα 8.561,71€+τέλος χαρτοσήμου 3,6%.
Παρά την λήξη της μίσθωσης πλέον του ενός χρόνου, ο μισθωτής εξακολουθεί και εκμεταλλεύεται το ακίνητο του Δήμου Καβάλας, δίχως να πληρώνει τα τρέχοντα μισθώματα και φυσικά να μην «ιδρώνει» το αυτί των διοικούντων σήμερα, παρά τις έγγραφες οχλήσεις και αναφορές μας στο Δημοτικό Συμβούλιο Καβάλας, δημιουργώντας έτσι πολύ μεγάλη οικονομική ζημία στο Δήμο Καβάλας.
- ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΜΕ ΠΟΛΩΝΟ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ ΤΟ ΕΤΟΣ 2023
Για εκδήλωση με Πολωνό καλλιτέχνη που θα γινόταν την Άνοιξη του 2023 προπληρώθηκε η αμοιβή του ποσού των 20.000,00. Η εκδήλωση δεν έγινε και τα χρήματα δυστυχώς δεν επιστράφηκαν στο Ταμείο του Δήμου Καβάλας. Στο συμφωνητικό υπάρχει ο απαράδεκτος όρος ότι για οποιαδήποτε διαφορά «αρμόδια είναι τα δικαστήρια της Πολωνίας……..» αν και η εκδήλωση θα γινόταν στο Δήμο Καβάλας.
Με την υπ’ αρ. 8488/21-03-2024 αίτησή μας ζητούσαμε την ενημέρωσή μας επί του θέματος και με το υπ’ αρ.10593/08-04-2024 έγγραφο του Δημάρχου (στοιχείο 11) αόριστα αναφέρονται ενέργειες που θα γίνουν –μετά από ένα και πλέον χρόνο- με προφανή στόχο να ξεχασθεί το θέμα για να αποφύγουν τις συνέπειες (καταλογισμό δαπάνης κ.λ.π.) από την μη νόμιμη διαδικασία που ακολούθησαν, με αποτέλεσμα την πρόκληση οικονομικής ζημίας στο Δήμο Καβάλας πλέον των 20.000,00€.
- ΑΚΤΗ ΚΑΛΑΜΙΤΣΑΣ
Ιδιοκτησιακά η Ακτή Καλαμίτσας με όλα τα κτίσματα επ’ αυτής, ανήκει σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία στο μεγαλύτερο μέρος στο ΤΑΙΠΕΔ.
Πριν χρόνια η χρήση των κτισμάτων και γενικότερα η αξιοποίηση της ακτής παραχωρήθηκε από την ΚΕΔ στο Δήμο Καβάλας για 30 χρόνια που έληξε το έτος 2016.
Έκτοτε παρέμενε σε εκκρεμότητα η χρήση της ακτής και των κτισμάτων (εκ των οποίων, πολλά απ’ αυτά κρίθηκαν επικίνδυνα από την Πολεοδομία Δήμου Καβάλας (στοιχείο 12) να βρίσκονται σε άθλια κατάσταση, από άποψη στατικής επάρκειας και εμφάνισης.
Ο Δήμος Καβάλας αν και προσπάθησε να αναλάβει την χρήση έναντι τιμήματος δια του Δημάρχου κου Μουριάδη, για την επίτευξη συμφωνίας με τον ΤΑΙΠΕΔ, μέχρι σήμερα δεν έχουμε απτά αποτελέσματα.
Για την άρση του επικίνδυνου, ο Δήμος Καβάλας ξόδεψε και ξοδεύει μέχρι σήμερα πολλά χρήματα, δίχως να τα χρεώνει ως όφειλε στον ιδιοκτήτη (ΤΑΙΠΕΔ), όπως γίνεται σε κάθε άλλη ιδιοκτησία.
Με τον τρόπο αυτό η κατάσταση στην ακτή Καλαμίτσας εξακολουθεί να παραμένει σε επικίνδυνη κατάσταση, διότι το ΤΑΙΠΕΔ «βολεύεται», αφού δεν πληρώνει κάτι από την τσέπη του για την άρση της επικινδυνότητας των κτισμάτων του, ο δε Δήμος Καβάλας ξοδεύει δημοτικά χρήματα για την επισκευή των κτισμάτων αυτών και για την καλή και οργανωμένη λειτουργία της ακτής (επισκευαστικά υλικά-καθαρισμός ακτής- ύδρευση-αποχέτευση-ηλεκτροδότηση κ.λ.π.) δίχως να κάνει τον καταλογισμό της δαπάνης στο ΤΑΙΠΕΔ ως όφειλε, με αποτέλεσμα να υφίσταται μεγάλη οικονομική ζημία.
- ΓΕΝΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΚΑΚΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ
Εκτός από τα παραπάνω συγκεκριμένα θέματα στη δεύτερη θητεία της διοίκησης του Δήμου Καβάλας με τον ίδιο Δήμαρχο, διαπιστώνουμε τα έξης φαινόμενα:
- Δεν εφαρμόζει το γενικό πολεοδομικό σχέδιο που εγκρίθηκε το 2013 (όταν τότε ο σημερινός Δήμαρχος ήταν αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών), καταργώντας αναγκαίους χώρους στάθμευσης (θέση «Ροδόπης» και «Ποταμούδια»).
- Συνεχίζει την «βιομηχανία» των απ’ ευθείας αναθέσεων έργων και μελετών της προηγούμενης τετραετίας, για τις οποίες υπάρχουν πολλά ερωτηματικά ως προς τις διαδικασίες που ακολουθούνται, με αποτέλεσμα να κοστίζουν πανάκριβα στο Δήμο Καβάλας.
- Αύξησε στην 2η θητεία της, στις αρχές του 2024, τα ανταποδοτικά δημοτικά τέλη 60-150% (καθαριότητας και φωτισμού) με το πρόσχημα καλύτερης παροχής υπηρεσιών ακόμη και με την πρόσληψη ιδιώτη, πράγμα που δεν έγινε σύμφωνα με τον προϋπολογισμό. Έτσι οι μεν δημότες πληρώνουν από την αρχή του έτους τα αυξημένα «ανταποδοτικά» τέλη, δίχως όμως να ωφελούνται την εξ αυτών «ανταπόδοση».
Με βάση τα παραπάνω στοιχεία και με δεδομένη την αλαζονική αδιαφορία της δημοτικής αρχής σε όλα αυτά που αναφέραμε πολλές φορές στο δημοτικό συμβούλιο,
κρίνουμε επιβεβλημένη την παρέμβαση των ελεγκτικών μηχανισμών για τον έλεγχο των παραπάνω δεδομένων και τον καταλογισμό ποινικών και αστικών ευθυνών εκεί, όπου υπάρχουν.
Με τιμή
Ο επικεφαλής του συνδυασμού
«ΕΡΓΟ ΤΩΡΑ»
Χρυσανίδης Ν. Χαράλαμπος
Πολιτικός Μηχανικός
Δημοτικός Σύμβουλος
Δήμου Καβάλας