Μάκης Παπαδόπουλος: Είναι θέμα ουσίας και δικαιοσύνης να το αποφασίσει ο δήμος Καβάλας / Το κυκλοφοριακό θα επιδεινώνεται όσο η διοίκηση του δήμου δεν αλλάζει… μυαλό / Θα είμαι υποψήφιος δήμαρχος και το 2028
Για τα κρίσιμα ζητήματα της επικαιρότητας μίλησε στον «ΕΝΗΜΕΡΟ» ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στο δημοτικό συμβούλιο Καβάλας, Μάκης Παπαδόπουλος, με αιχμή την πρότασή του για την πλήρη απαλλαγή από δημοτικά τέλη και λογαριασμούς Δ.Ε.Υ.Α.Κ. για τους επαγγελματίες της περιοχής του Αγίου Νικολάου και της Πλατείας Καπνεργάτη που έχουν υποστεί ζημιά από τις καθυστερήσεις στην εκτέλεση των εργασιών ανάπλασης.
Παράλληλα, ο επικεφαλής της παράταξης ”Ο Τόπος της Ζωής μας”, αναφέρθηκε στα καθημερινά προβλήματα με το κυκλοφοριακό, στις τελευταίες εξελίξεις στο θέμα του δανείου για την Ενεργειακή Κοινότητα του δήμου Καβάλας και την ”απειλή” της λειψυδρίας. Επιπλέον, έβαλε τέλος στα σενάρια που τον έφεραν να μην είναι υποψήφιος για τον δήμο Καβάλας στις δημοτικές εκλογές του 2028.
«Αφού εφαρμόστηκε στον δήμο Άρτας, μπορούμε και εμείς να απαλλάξουμε από τα δημοτικά τέλη και τα τέλη τραπεζοκαθισμάτων για δύο χρόνια τους επαγγελματίες σε Πλατεία Καπνεργάτη και Άγιο Νικόλαο»
Ο Μάκης Παπαδόπουλος απάντησε αρχικά σε δηλώσεις του αντιδημάρχου Οικονομικών, Γιάννη Προμούσα για το θέμα αυτό και επισήμανε πως είναι θέμα ουσίας και δικαιοσύνης να αποφασίσει ο δήμος Καβάλας να απαλλάξει από δημοτικά τέλη και για δύο χρόνια, τους επαγγελματίες στην Πλατεία Καπνεργάτη και στην περιοχή του Αγίου Νικολάου λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων στην εκτέλεση των εργασιών ανάπλασης.
«Η δημοτική αρχή έχει ευθύνη για τη μείωση του τζίρου και της κερδοφορίας των επαγγελματιών στις δύο αυτές περιοχές της Καβάλας. Όπως έχει ευθύνη και για την απώλεια θέσεων εργασίας στις επιχειρήσεις που αναγκάστηκαν να κλείσουν ή να περιορίσουν τη λειτουργία τους και να απολύσουν εργαζόμενους. Συνεπώς, η διοίκηση του δήμου είναι και τυπικά και ουσιαστικά και ηθικά υποχρεωμένη να ”αποζημιώσει” τους επαγγελματίες για την απώλεια εσόδων, και μάλιστα για δύο συνεχόμενες τουριστικές περιόδους. Βέβαια, η διοίκηση του δήμου Καβάλας ομολόγησε ότι έπρεπε να κινηθεί από πέρυσι για να προβλέψει απαλλαγές σε δημοτικά τέλη και τέλη τραπεζοκαθισμάτων στον προϋπολογισμό του δήμου και στα ανταποδοτικά τέλη καθαριότητας, όπως ακριβώς έκανε ο δήμος Άρτας. Φυσικά! Γι’ αυτό και εμείς επιμέναμε από πέρυσι το 2023 να δώσει απαλλαγές στους επαγγελματίες και για τα δημοτικά τέλη και για τα τέλη τραπεζοκαθισμάτων και για τους λογαριασμούς νερού, αλλά μας αγνόησε. Δεν είναι λοιπόν ότι δεν το ήξερε, είναι ότι δεν το ήθελε! Η δημοτική αρχή γνώριζε ότι θα υπάρχουν καθυστερήσεις στην εκτέλεση των εργασιών ανάπλασης και δεν φρόντισε έγκαιρα να προβλέψει απαλλαγές, τόσο στον προϋπολογισμό του 2023 όσο στον προϋπολογισμό του 2024, όπως έκανε ο δήμος Άρτας. Έτσι μάλιστα θα είχε και τον χρόνο να ετοιμάσει μία σωστή και τεκμηριωμένη εισήγηση που δε θα είχε κίνδυνο απόρριψης από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση. Δυστυχώς, δεν έκανε τίποτα γιατί δεν ήθελε να δώσει απαλλαγές! Ακόμη και τις απαλλαγές που εγκρίθηκαν πρόσφατα, και μόνο για τα τέλη τραπεζοκαθισμάτων, η διοίκηση του δήμου τις δέχτηκε πολύ καθυστερημένα, πολύ απρόθυμα και μετά από πιέσεις και της παράταξής μας αλλά και φορέων. Εμείς επιμένουμε και θα επιμένουμε στο θέμα αυτό για λόγους ουσίας και όχι εντυπώσεων. Θέλουμε αποτέλεσμα για τους επαγγελματίες και δεν μας αρκεί η απάντηση της δημοτικής αρχής ότι δεν γίνεται. Όλα γίνονται, αρκεί να υπάρχει βούληση, την οποία δυστυχώς δεν βλέπουμε να την έχει η διοίκηση του δήμου Καβάλας. Από τη στιγμή όπως που ο δήμος Άρτας πήρε απόφαση για απαλλαγές και στα δημοτικά τέλη και στα τέλη τραπεζοκαθισμάτων και στους λογαριασμούς νερού, και μάλιστα για ένα παρόμοιο έργο Open Mall στην Άρτα, μπορεί και ο δήμος Καβάλας να πάρει την ίδια απόφαση χωρίς κανένα πρόβλημα. Το τι θα εγκρίνει η Αποκεντρωμένη Διοίκηση και τι όχι ας μην το προεξοφλούμε», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Μάκης Παπαδόπουλος.
«Το κυκλοφοριακό της Καβάλας θα επιδεινώνεται όσο η διοίκηση του δήμου Καβάλας δεν αλλάζει… μυαλό»
Ο Μάκης Παπαδόπουλος εστίασε την κριτική του στην πολιτική που ακολουθεί η διοίκηση του δήμου Καβάλας να θέλει να διώξει τα αυτοκίνητα από το κέντρο, χωρίς όμως παράλληλα να δημιουργεί νέους χώρους και νέες θέσεις στάθμευσης περιμετρικά του κέντρου.
«Όσο η Δημοτική Αρχή ”κόβει” θέσεις στάθμευσης λόγω των έργων και ταυτόχρονα αρνείται να δημιουργήσει νέες θέσεις περιφερειακά του κέντρου, το κυκλοφοριακό ”κομφούζιο” θα χειροτερεύει. Δείτε τι έχει συμβεί τα τελευταία χρόνια: στένεψε και μονοδρομήθηκε η οδός Βενιζέλου. Στενεύει η παραλιακή οδός στο Περιγιάλι και μεγαλώνουν τα πεζοδρόμια, ενώ ο νέος κεντρικός δρόμος του Περιγιαλίου θα αργήσει να γίνει. Στενεύει η οδός Κουντουριώτου και μεγαλώνουν επίσης τα πεζοδρόμια. Καταργήθηκαν η οδός Αβέρωφ και η οδός Κασσάνδρου ως δρόμοι κυκλοφορίας και έγιναν πεζόδρομοι. Ακόμη και στη συνοικία της Παναγίας, εφαρμόζεται ένας κανονισμός, χωρίς όμως να υπάρχει ούτε το ”ασανσέρ” που διαφήμιζε η παρούσα διοίκηση του δήμου ούτε καν αστική συγκοινωνία για τους κατοίκους και επισκέπτες. Ειδικά για την αστική συγκοινωνία, εμείς παρουσιάσαμε και συγκεκριμένη πρόταση, ο δήμος να στηρίξει με 70.000 ευρώ το Αστικό Κ.Τ.Ε.Λ., για να υπάρχουν γραμμές σε συνοικίες που το απόγευμα είναι κυριολεκτικά αποκλεισμένες και οι κάτοικοι δεν μπορούν να κατέβουν στο κέντρο. Εμείς είμαστε υπέρ μίας ισορροπημένης προσέγγισης στο θέμα του κυκλοφοριακού, να εξυπηρετούνται όλοι (οχήματα και πεζοί) και να εξασφαλίζεται η εύρυθμη κυκλοφορία μέσα από ασφαλείς δρόμους, σωστά πεζοδρόμια και διαβάσεις, και φυσικά θέσεις στάθμευσης, αφού το γεωγραφικό ανάγλυφο της Καβάλας απαιτεί τη μετακίνηση με όχημα. Στο πλαίσιο αυτής της προσέγγισης προτείνουμε:
– Να προχωρήσει επιτέλους η μελέτη της Περιμετρικής, μαζί με κάθετους άξονες.
– Περιφερειακά πάρκινγκ, με αιχμή ένα πάρκινγκ κάτω από την πλατεία στα Ποταμούδια.
– Υπέργειους αναβαθμισμένους χώρους στάθμευσης στο μικρό πάρκινγκ στον Αϊ-Γιάννη και σε ένα νέο υπέργειο πάρκινγκ στην οδό Κασσάνδρου
– Υπόγεια πάρκινγκ, στο υφιστάμενο πάρκινγκ ΡΟΔΟΠΗ και στην κεντρική πλατεία, με 500 θέσεις στάθμευσης περίπου το καθένα και με την κατασκευή μόνο ενός ”υπόγειου” ορόφου.
– Ολοκληρωμένη κυκλοφοριακή μελέτη, που θα ξεκινά από τις εισόδους της πόλης.
– Σωστή εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης.
– Ενίσχυση της αστικής συγκοινωνίας.
– Καλή αστυνόμευση.
– Επιβολή αυστηρών κανόνων και μέτρων για τις παραβάσεις», υπογράμμισε στη συνέχεια ο επικεφαλής της παράταξης ”Ο Τόπος της Ζωής Μας”.
«Δεν πρέπει να κάνει πίσω η διοίκηση του δήμου Καβάλας από τον στόχο της Ενεργειακής Κοινότητας»
Ο κ. Παπαδόπουλος αναφέρθηκε και στις πρόσφατες δηλώσεις του δημάρχου Καβάλας ότι η Ενεργειακή Κοινότητα του δήμου αντιμετωπίζει πρόβλημα χρηματοδότησης λόγω της άρνησης του Ταμείου Παρακαταθηκών & Δανείων να δώσει δάνειο στον δήμο Καβάλας, επισημαίνοντας τα εξής: «Έχω την αίσθηση ότι η διοίκηση του δήμου γνώριζε ότι ήταν δύσκολο να λάβουμε δάνειο από το Ταμείο Παρακαταθηκών & Δανείων, γι’ αυτό και απευθύνθηκε και σε εμπορικές τράπεζες, για τις αποφάσεις των οποίων δεν μας έχει ακόμη ενημερώσει. Ο δήμος μας ωστόσο δεν πρέπει να ”κολλήσει” εκεί. Είναι αλήθεια ότι η Κυβέρνηση έχει επιλέξει να στηρίξει με το πρόγραμμα ”ΑΠΟΛΛΩΝ” τις Ενεργειακές Κοινότητες μόνο των Περιφερειών και όχι των Δήμων, αλλά και σε αυτό υπάρχει λύση, μεσοπρόθεσμα βέβαια. Εμείς προτείνουμε να διασυνδέσουμε τη δική μας Ενεργειακή Κοινότητα με την αντίστοιχη Ενεργειακή Κοινότητα της Περιφέρειας, όταν δημιουργηθεί, ώστε με κάποιον τρόπο να ωφεληθούμε και εμείς από τις κρατικές επιχορηγήσεις, έστω και έμμεσα. Όπως φυσικά μπορούμε να διασυνδεθούμε με τον οποιονδήποτε δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα που παράγει ενέργεια. Αυτό όμως που προέχει είναι να μπορέσει η διοίκηση του δήμου να εξασφαλίσει την απαιτούμενη χρηματοδότηση. Θα μπορέσει; Θα το δούμε. Ανησυχώ όμως, γιατί βλέπω τον δήμαρχο Καβάλας να μην είναι σίγουρος για την πορεία του σημαντικού αυτού έργου και φοβάμαι μήπως δεν τα καταφέρει τελικά. Γι΄αυτό λέγαμε στον δήμαρχο και στα στελέχη της δημοτικής αρχής να μην δηλώνουν δεξιά και αριστερά ότι θα είναι έτοιμη η Ενεργειακή Κοινότητα πολύ σύντομα και να δημιουργούν συνεχώς εντυπώσεις για πολιτικά οφέλη. Δεν είναι έτσι εύκολο αυτές οι υποδομές να προχωρήσουν, χρειάζεται μεγάλη τεχνοκρατική ικανότητα που, δυστυχώς, η δημοτική αρχή δεν την έχει. Εξάλλου η διοίκηση του δήμου, ήδη από την προηγούμενη θητεία της, έχασε πολύ και πολύτιμο χρόνο και πολλές άλλες ευκαιρίες χρηματοδότησης για την ενεργειακή αναβάθμιση των υποδομών του δήμου από το 2010 και μετά. Για τα σχολεία, δεν αξιοποίησε προγράμματα χρηματοδότησης φωτοβολταϊκών στις στέγες των σχολείων, ώστε να μειώσουμε την κατανάλωση σε ρεύμα και πετρέλαιο και να εξοικονομήσουμε χρήματα που θα τα δίναμε για τη συντήρηση των σχολικών κτιρίων. Και βέβαια χάθηκε η μεγάλη ευκαιρία να υιοθετήσει η διοίκηση του δήμου μας την πρότασή μας για σταδιακή και τμηματική αντικατάσταση των ενεργοβόρων φωτιστικώνμε νέα τύπου Led, με χρήματα του ίδιου του δήμου που θα έβγαιναν από την εξοικονόμηση. Έτσι, θα γλιτώναμε μέχρι και δύο εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο! Έτσι οδηγήθηκε ο δήμος μας να πληρώνει υψηλά κόστη σε ρεύμα, όταν ο διπλανός δήμος Νέστου από το 2020 κατόρθωσε να εξοικονομήσει τεράστια ποσά, επειδή είχε την προνοητικότητα να αποφασίσει έγκαιρα την αντικατάσταση του ενεργοβόρου δημοτικού φωτισμού. Εμείς ωστόσο στηρίζουμε απολύτως και με κάθε τρόπο τη συνέχιση της προσπάθειας να στηθεί και να λειτουργήσει Ενεργειακή Κοινότητα στον δήμο μας, γιατί αυτό θα έχει όφελος απευθείας στην τσέπη των δημοτών. Και εννοείται πως συμφωνούμε η δημοτική αρχή να αναζητήσει δανεισμό από όπου μπορεί».
«Υπάρχει ορατός κίνδυνος λειψυδρίας για τα επόμενα χρόνια και χρειάζονται γενναίες παρεμβάσεις από… χθες!»
Ο Μάκης Παπαδόπουλος έδωσε ιδιαίτερη έμφαση και στο θέμα της λειψυδρίας που έπληξε φέτος περισσότερο την άρδευση, ”χτυπώντας το καμπανάκι” στη διοίκηση του δήμου Καβάλας να μην εφησυχάζει και να προετοιμαστεί κατάλληλα.
«Εμείς ως παράταξη επιμέναμε και λέγαμε για πολλά χρόνια στις διοικήσεις της Δ.Ε.Υ.Α.Κ. να προχωρήσουν επιτέλους το μεγάλο έργο υδροδότησης του πρώην δήμου Φιλίππων και να επενδύσουν τόσο σε έργα για τη μείωση των διαρροών που υπάρχουν στο σύστημα ύδρευσης του δήμου, όσο και σε έργα και εξοπλισμό για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου άρδευσης. Χρειάζονται μικρά τεχνικά έργα που θα βοηθήσουν στην εξοικονόμηση και την καλύτερη διαχείριση του νερού, όπως μικρά φράγματα και δεξαμενές. Οι καθυστερήσεις στην εκτέλεση τέτοιων έργων βρίσκει πάλι τη δημοτική αρχή απροετοίμαστη απέναντι σε πολύ σοβαρούς μελλοντικούς κινδύνους. Πιστεύουμε όμως ότι ήρθε πλέον η ώρα να συγκροτηθεί ένα συντονιστικό όργανο με το ΓΕΩΤ.Ε.Ε. – Α.Μ., τους δήμους και την Περιφέρεια Α.Μ.Θ., τους Τ.Ο.Ε.Β., τους Αγροτικούς Συλλόγους, που θα παρακολουθεί τα προβλήματα και θα επιταχύνει τη λήψη αποφάσεων για τεχνικά έργα. Η κατάσταση ειδικά στα Τενάγη των Φιλίππων είναι δραματική, με ανυπολόγιστες ζημιές για τους αγρότες μας. Εδώ η Δ.Ε.Υ.Α.Κ. έφτασε να κλείνει το νερό σε οικισμούς για να κάνει οικονομία! Χρειάζεται λοιπόν συνεργασία και συντονισμός όλων των εμπλεκόμενων φορέων, για να προετοιμάσουμε σωστά τον τόπο μας απέναντι στη λειψυδρία που μας απειλεί», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Παπαδόπουλος.
«Θα είμαι υποψήφιος δήμαρχος και το 2028, γιατί αγαπώ τον τόπο μου»
Τέλος, ο Μάκης Παπαδόπουλος ξεκαθάρισε πως θα είναι παρών και στις δημοτικές εκλογές του 2028 υπογραμμίζοντας: «Μια ζωή προσφέρω και θα συνεχίσω να προσφέρω στον τόπο μου. Έχω αποδείξει πως δεν ”κυνηγάω καρέκλες”. Με ενδιαφέρουν οι λύσεις για τα προβλήματα και στοχεύω πάντα σε λύσεις με ουσιαστικό και μακροπρόθεσμο αποτέλεσμα. Το μόνο που με απασχολεί, και οι δημότες το γνωρίζουν πια, είναι η ανάπτυξη του τόπου μου, η ευημερία και η ποιότητα ζωής των συνδημοτών μου. Εμείς ως παράταξη έχουμε δώσει τις ”εξετάσεις” μας, οι δημότες γνωρίζουν καλά τη γνώση και την εμπειρία που έχουμε αποκτήσει όλα αυτά τα χρόνια, και φυσικά έχουμε διαμορφώσει την πολιτική μας ατζέντα και τους στόχους μας. Η παράταξή μας έχει ικανότατα στελέχη, για τα οποία είμαι πολύ περήφανος. Ξεκινήσαμε από το 14% και φτάσαμε στο 43%, είναι μεγάλη τιμή και ευθύνη αυτό για εμάς και δείχνει ότι ο κόσμος αναγνωρίζει τον αγώνα που δίνουμε. Γι’ αυτό λοιπόν θα είμαι ξανά υποψήφιος δήμαρχος το 2028, γιατί πιστεύω ακράδαντα ότι τότε θα είμαστε στην κορύφωση της ωριμότητάς μας!».