Δηλώσεις επί των εξαγγελιών που έκανε ο πρωθυπουργός για τις αλλαγές στο χώρο της παιδείας, έκανε την Τετάρτη (10/5) στα τοπικά μέσα ενημέρωσης, ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Π.Ε. Καβάλας, Κώστας Μπαντίκος.
Όπως σημείωσε αρχικά ο κ. Μπαντίκος, η υπηρεσία της οποίας προΐσταται δεν έχει λάβει ακόμη επίσημα έγγραφα από το υπουργείο Παιδείας, ώστε να υπάρχει ακριβής εικόνα σχετικά με τα όσα εξήγγειλε ο Αλέξης Τσίπρας.
Από το 1985 η πρόταση για 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση – Απορίες για το πώς θα γίνει η γενίκευση των ολοήμερων σχολείων
«Η 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση και κυρίως η δίχρονη προσχολική εκπαίδευση, είναι ένα αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας από το 1985. Έγιναν πολλές προσπάθειες για να υλοποιηθεί, αλλά δεν κατέστη εφικτό ως σήμερα, όμως σαν τάση κι όσο περνούσαν τα χρόνια είναι γεγονός ότι ενισχύονταν. Όταν γίνει πραγματικότητα αυτό θα σημάνει ότι και τα προνήπια θα μπορούν υποχρεωτικά να ενταχθούν στην προσχολική εκπαίδευση. Ένα άλλο θέμα που προκαλεί απορίες, είναι το πως θα γίνει η γενίκευση των ολοήμερων δημοτικών σχολείων. Για να λειτουργήσει ένα σχολείο ως ολοήμερο, αυτό γινόταν με Φ.Ε.Κ., εφόσον υπήρχαν οι προϋποθέσεις. Άρα για μια σχολική μονάδα, ακόμη κι αν ήθελαν οι γονείς, δεν θα μπορούσε να γίνει ολοήμερο εκτός αν εντάσσονταν στις προτάσεις που κάνει η Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Αν γενικευτεί αυτό δεν θα υπάρχει αυτή η ανάγκη να γίνονται κατ’ επιλογή ή κατ’ εξαίρεση ιδρύσεις ολοήμερων. Άρα σε όλη τη χώρα θα μπορούν να λειτουργούν ως ολοήμερα τα σχολεία, εφόσον τηρούνται οι προϋποθέσεις, δηλαδή το μαθητικό δυναμικό, το οποίο διαφοροποιείται ανάλογα με τον τύπο του σχολείου και την περιοχή του. Επίσης είναι το θέμα της λειτουργικότητας, το αν υπάρχει χώρος και υποδομές, αφού θα σιτίζονται τα παιδιά εκεί, αλλά και ποιοι θα διδάξουν. Είχαμε τη δυνατότητα φέτος να έχουμε προσωπικό που θα μας επέτρεπε να λειτουργήσουμε σε καλύτερο βαθμό με πλεόνασμα ωρών κλπ. Από τη στιγμή που θα εφαρμοστεί, θα πρέπει να υπάρξει και πρόβλεψη για την πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού. Εμείς έχουμε προσωπικό που μπορούμε να το διαχειριστούμε».
Τι ισχύει με τις συγχωνεύσεις νηπιαγωγείων στην Π.Ε. Καβάλας
Ερωτηθείς τέλος, αναφορικά με το αν υπάρχει περίπτωση κλεισίματος σχολικών μονάδων στην Π.Ε. Καβάλας, ο κ. Μπαντίκος απάντησε: «Δεν μιλάμε για κλείσιμο μονάδων με την έννοια την αυταρχική ή λόγω της κατάστασης της οικονομίας, αλλά για συγχωνεύσεις που εντάσσονται στο πλαίσιο της ορθολογικής διαχείρισης του μαθητικού δυναμικού, λόγω των αλλαγών που προέκυψαν από την οικονομική κρίση. Στην Καβάλα επειδή έγινε θόρυβος για τις προτάσεις μας το Νοέμβριο, όλα ήταν συγκεκριμένα. Μιλάμε μόνο για συγχωνεύσεις και προαγωγή του ειδικού σχολείου. Δεν εισηγηθήκαμε καταργήσεις σχολείων και δεν θα γίνουν. Οι συγχωνεύσεις αφορούσαν νηπιαγωγεία κι όχι δημοτικά σχολεία. Πρόκειται για την περίπτωση των 24ου, 26ου και 27ου νηπιαγωγείων σε ένα κτήριο. Αυτό έχει κάποιες δυσλειτουργίες διαχείρισης, μαθητικού δυναμικού και στο θέμα της διοίκησης και αντί αυτού η πρόταση είναι συγχώνευση με μια διεύθυνση ως πολυδύναμου νηπιαγωγείου και φυσικά δεν καταργούμε οργανικές θέσεις. Μια ακόμη συγχώνευση είναι του 18ου με το 21ο, το οποίο όταν αλλάξουν τα δεδομένα μπορεί να ιδρυθεί ξανά, αφού (στην ουσία) δεν καταργείται. Επίσης μιλάμε για τα 5ο και 6ο νηπιαγωγεία, τα οποία χρόνια λειτουργούν μαζί. Τίποτα λοιπόν δεν κάναμε σε βάρος της εκπαίδευσης».