“Μην υποτιμάτε τμήματα με χαμηλότερες βάσεις, καθώς συχνά έχουν δυνατή σύνδεση με την αγορά εργασίας / Σημείο προβληματισμού η κοινωνική διάσταση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής”
Χρήσιμες συμβουλές στους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων, οι βαθμολογίες των οποίων ανακοινώθηκαν στο τέλος της περασμένης εβδομάδας, έδωσε στο πλαίσιο συνέντευξης που παραχώρησε στον «Ενήμερο», η διευθύντρια των φροντιστηρίων «Πουκαμισάς» στην Καβάλα, μαθηματικός και σύμβουλος επαγγελματικού προσανατολισμού, Βασιλική Βασιλειάδου.
«Το μηχανογραφικό δεν είναι απλώς μία λίστα. Είναι ο πρώτος σου χάρτης. Σχεδίασέ τον με τόλμη, μελετημένα και με πίστη στο ποιος ή ποια θέλεις να γίνεις. Το μεγαλύτερο λάθος είναι να συμπληρώνουμε το μηχανογραφικό με βάση το που πιθανολογούμε ότι θα εισαχθούμε. Προτεραιότητα πρέπει να έχουν οι σχολές που πραγματικά θέλουμε, ανεξαρτήτως βάσης», επισήμανε αρχικά η κ. Βασιλειάδου.
«Μην υποτιμάς τμήματα με χαμηλότερες βάσεις, καθώς συχνά έχουν δυνατή σύνδεση με την αγορά εργασίας, με νέα προγράμματα και πρακτική άσκηση…»
«Μην βάζεις πρώτα σχολές επειδή μπορεί να τις «πιάσεις», αλλά επειδή θέλεις να πας εκεί. Είναι η σειρά της καρδιάς και του ονείρου σου. Οι ίδιες σχολές σε διαφορετικά Α.Ε.Ι. μπορεί να έχουν διαφορετικό προσανατολισμό. Διάβασε προσεκτικά μαθήματα, ειδικεύσεις και επαγγελματικά δικαιώματα. Μην υποτιμάς τμήματα με χαμηλότερες βάσεις, καθώς συχνά έχουν δυνατή σύνδεση με την αγορά εργασίας, με νέα προγράμματα και πρακτική άσκηση. Λάβε υπόψη το κόστος διαβίωσης, τις υποδομές και τις συνεργασίες με τους φορείς, αλλά μην απορρίπτεις μία σχολή μόνο λόγω τοποθεσίας. Μην επιλέξεις μόνο υψηλόβαθμες σχολές. Δήλωσε και σχολές που έστω και ως εναλλακτική θα σε ενδιέφεραν πραγματικά», υπογράμμισε στη συνέχεια και απευθυνόμενη πάντα στους υποψηφίους, η διευθύντρια των φροντιστηρίων «Πουκαμισάς» στην Καβάλα.
«Το μέλλον δεν κρίνεται μόνο από το μηχανογραφικό – Το σημαντικότερο είναι να χτίσεις ένα πλάνο ζωής, όχι να πετύχεις ένα νούμερο…»
«Η τελική απόφαση είναι η δική σου. Οι γονείς συμβουλεύουν, αλλά η επιλογή είναι προσωπική, αφορά τη δική σου ζωή και πορεία. Όσον αφορά εναλλακτικές διαδρομές, υπάρχουν διετή προγράμματα ΙΕΚ, ΑΣΤΕ, ΑΕΝ, επιλογές με άμεση επαγγελματική αποκατάσταση που πολλοί αγνοούν. Σημαντικό ρόλο παίζει και η σωστή ενημέρωση. Μην τα αφήνεις όλα για την τελευταία στιγμή. Χρειάζεται χρόνος για έρευνα, συζήτηση και ωρίμανση της απόφασης. Επίσης, δώσε προσοχή στις αντιστοιχίες τμημάτων. Εάν στοχεύεις σε μεταγραφή πρέπει να γνωρίζεις ποιες σχολές αντιστοιχούν μεταξύ τους. Οι αντιστοιχίες αλλάζουν κάθε χρόνο. Δες την τελευταία απόφαση του υπουργείου για τις αντιστοιχίες και φτιάξε λίστα με ρεαλιστικές επιλογές. Το μέλλον δεν κρίνεται μόνο από το μηχανογραφικό. Υπάρχουν μεταγραφές, επανεξετάσεις, κατατακτήριες, μεταπτυχιακά. Το σημαντικότερο είναι να χτίσεις ένα πλάνο ζωής, όχι να πετύχεις ένα νούμερο», πρόσθεσε ακόμη στα όσα δήλωσε στον «Ενήμερο» η Βασιλική Βασιλειάδου.
Σημαντική παρατήρηση και σημείο προβληματισμού η κοινωνική διάσταση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής
Τέλος, όσον αφορά την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, η Βασιλική Βασιλειάδου επισήμανε: «Τα τελευταία χρόνια, όπως και φέτος, η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, οδηγεί περίπου το 1/3 των υποψηφίων εκτός δημόσιας πανεπιστημιακής εκπαίδευσης. Αυτό σημαίνει αυτόματα κενές θέσεις στα δημόσια πανεπιστήμια και περισσότερες γεμάτες στα ιδιωτικά. Επίσης, σημαίνει ότι χιλιάδες νέοι και νέες που έδωσαν πανελλαδικές, αποκλείονται, όχι γιατί δεν προσπαθούν, αλλά γιατί δεν ταίριαξαν σε ένα τυφλό αριθμητικό φίλτρο. Το αποτέλεσμα; Ενισχύονται τα ιδιωτικά κολέγια και ΙΕΚ, στα οποία στρέφονται όσοι έχουν την οικονομική δυνατότητα, ενώ το δημόσιο πανεπιστήμιο χάνει ζωτικό φοιτητικό πληθυσμό, κυρίως στην περιφέρεια και με όλες τις συνέπειες που ακολουθούν. Η εκπαιδευτική κοινότητα (σχολεία, φροντιστήρια, εκπαιδευτικοί, γονείς), πρέπει να διεκδικήσει έναν πιο ανθρώπινο ενταξιακό σχεδιασμό. Πρέπει να στηρίξουμε το δημόσιο πανεπιστήμιο ως μοχλό ισότητας και προόδου κι όχι να το μετατρέπουμε σταδιακά σε προνόμιο για λίγους και μάλιστα με τις «ευλογίες» μας, καθώς η επιλογή των ιδιωτικών πανεπιστημίων είναι εξαιρετική για συγκεκριμένες περιπτώσεις και διεξόδους, δεν θα έπρεπε όμως να είναι η βασική και πρωταρχική επιλογή».
