Αργύρης Μυστακίδης: Θα περιμέναμε να κινηθεί το υπουργείο προς τον τομέα της αναβάθμισης του προγράμματος σπουδών όλων των τάξεων / Ο όγκος της διδακτέας ύλης δημιουργεί πολλά προβλήματα, με αποτέλεσμα να καλύπτεται γρήγορα και διεκπεραιωτικά
«Ξεκίνησε μία νέα σχολική χρόνια με αρκετές παρεμβάσεις από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας, οι οποίες είναι διαχειριστικού τύπου και όχι προς την κατεύθυνση που θα θέλαμε, δηλαδή παρεμβάσεις που θα δώσουν μία νέα πνοή, μία σύγχρονη μορφή στην εκπαίδευση και θα την καταστήσουν πιο ελκυστική».
Τα παραπάνω τόνισε σε δηλώσεις που έκανε στον «Ενήμερο», ο ιδιοκτήτης του γνωστού φροντιστηρίου «Πυρήνας», Αργύρης Μυστακίδης, ο οποίος σχολίασε τα νέα δεδομένα στην σχολική χρονιά που πριν από λίγες ημέρες ξεκίνησε.
«Κάποια πράγματα είναι προς την σωστή κατεύθυνση…»
«Ωστόσο οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι κάποια πράγματα είναι προς την σωστή κατεύθυνση, όπως η εισαγωγή του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού με την χορήγηση κάποιων κωδικών στους μαθητές, κάτι που κάνουμε εδώ και δεκαετίες στα φροντιστήρια βέβαια. Επίσης, η εισαγωγή μιας πλατφόρμας επικοινωνίας με τους μαθητές και τους γονείς τους κυρίως κι αυτό είναι κάτι που στα φροντιστήρια το υλοποιούμε εδώ χρόνια, όπως και η πολυδιαφημισμένη εισαγωγή του ψηφιακού φροντιστηρίου, δηλαδή μιας πλατφόρμας βοήθειας προς τους μαθητές που γίνεται υπό την αιγίδα του υπουργείου Παιδείας. Βέβαια τι καλύτερη επιβεβαίωση για το διδακτικό μοντέλο των φροντιστηρίων από την προσπάθεια του ίδιου του υπουργείου να το μιμηθεί;», υπογράμμισε στη συνέχεια των όσων είπε στον «Ε» ο κ. Μυστακίδης.
«Με την εισαγωγή του ψηφιακού φροντιστηρίου, το ίδιο το υπουργείο αναγνωρίζει ότι υπάρχει μία σημαντική δυσκολία στην διάρκεια του σχολικού προγράμματος να πάρουν οι μαθητές όλα τα απαιτούμενα εργαλεία για να αντιμετωπίσουν τις μαθησιακές τους ανάγκες…»
«Εδώ και χρόνια φωνάζουμε και λέμε ότι μέσα στο φροντιστήριο βρίσκουν τα παιδιά έναν άλλον τρόπο διδακτικής προσέγγισης, που απαντά στις πραγματικές τους ανάγκες και αγωνίες και γι’ αυτό το επιλέγουν και το προτιμούν. Με την εισαγωγή του ψηφιακού φροντιστηρίου, θεωρώ ότι το ίδιο το υπουργείο αναγνωρίζει ότι υπάρχει μία σημαντική δυσκολία στην διάρκεια του σχολικού προγράμματος να πάρουν οι μαθητές όλα τα απαιτούμενα εργαλεία για να αντιμετωπίσουν τις ανάγκες τις εξεταστικές κυρίως και γι’ αυτό εισάγεται το ψηφιακό φροντιστήριο. Καλοδεχούμενο, αλλά θα περιμέναμε να κινηθεί το υπουργείο προς τον τομέα της αναβάθμισης του προγράμματος σπουδών όλων των τάξεων και να τα καταστήσουν αυτά τα προγράμματα πιο ευέλικτα, να μειώσουν τον όγκο της διδακτέας ύλης, ο οποίος δημιουργεί πάρα πολλά προβλήματα, με αποτέλεσμα η ύλη να καλύπτεται γρήγορα και διεκπεραιωτικά και γι’ αυτό να μην προλαβαίνουν μαθητές και διδάσκοντες να δώσουν την απαραίτητη βαρύτητα και να εμβαθύνουν στα διδακτικά αντικείμενα», συμπλήρωσε ακόμη ο ιδιοκτήτης του φροντιστηρίου «Πυρήνας».
«Θα πρέπει να καταστήσουμε τους μαθητές ικανούς να ανταποκρίνονται σε αυτές τις αλλαγές. Δεν νομίζω ότι αυτό το πετυχαίνουμε μ’ αυτές τις παρεμβάσεις…»
«Νομίζω ότι εδώ και χρόνια περιμένουμε αυτήν την μεγάλη αλλαγή, την αλλαγή στην εκπαίδευση που θα μας δώσει έναν νέο αέρα. Βλέπουμε παρεμβάσεις συνεχώς διαχειριστικού τύπου. Οφείλουμε να τις καλωσορίσουμε, όταν αυτές κινούνται προς την σωστή κατεύθυνση, αλλά αυτό δεν είναι το ακριβές ζητούμενο για την εποχή η οποία έχει ανατείλει και είναι μία εποχή ταχύτατων εξελίξεων και πολύ έντονων ρυθμών στις αλλαγές που έρχονται. Θα πρέπει να καταστήσουμε τους μαθητές ικανούς να ανταποκρίνονται σε αυτές τις αλλαγές. Δεν νομίζω ότι αυτό το πετυχαίνουμε μ’ αυτές τις παρεμβάσεις και χρειάζεται μία μεγάλη συζήτηση, η οποία θα δημιουργήσει ένα πλαίσιο γρήγορο και ευέλικτο για να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις των καιρών πριν οι εξελίξεις μας καταστήσουν ουραγούς της νέας πραγματικότητας», σημείωσε καταληκτικά στις δηλώσεις του στον «Ε» ο Αργύρης Μυστακίδης.