Τρίτη, 17 Μαΐου, 2022

Διπλές εισαγωγικές εξετάσεις φέρνουν οι αλλαγές στην εκπαίδευση

Ροή Ειδήσεων

Άρθρα & Απόψεις

Οικονομία

Εφημερίδα ΕΝΗΜΕΡΟΣ
Εφημερίδα ΕΝΗΜΕΡΟΣ
Έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση από την εφημερίδα της Καβάλας "ΕΝΗΜΕΡΟΣ" και το Kavala Web News
spot_img

Για γλώσσα απαξιωτική εκ μέρους όλων των κυβερνήσεων έναντι των φροντιστηρίων, κάνει λόγο ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εκπαιδευτικών Φροντιστών της περιφερειακής ενότητας Καβάλας, Αργύρης Μυστακίδης, με αφορμή τις δηλώσεις του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος μιλώντας για την πολιτική της κυβέρνησης για την παιδεία και ειδικότερα για το θέμα της κατάργησης των πανελλαδικών εξετάσεων, υπογράμμισε: «Θέλουμε να αλλάξουμε τη νοοτροπία της ελληνικής κοινωνίας. Η πραγματική μαθησιακή διαδικασία γίνεται στο σχολείο και όχι στο πάρεργο των φροντιστηρίων».

Σχολιάζοντας με δηλώσεις του στον «Ενήμερο» και το Kavala Web News, τα όσα δήλωσε ο πρωθυπουργός, ο κ. Μυστακίδης ανέφερε αρχικά: «Δυστυχώς τον τελευταίο καιρό στη χώρα μας μένουμε σε έναν δημόσιο λόγο, ο οποίος δεν περιγράφει την πραγματικότητα, αλλά το πώς θα θέλαμε να είναι η πραγματικότητα. Στην προκειμένη περίπτωση, επειδή μια από τις βασικές προεκλογικές εξαγγελίες της κυβέρνησης ήταν η κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων και θέλοντας να φανεί συνεπής με όσα είπε, υποστηρίζει ότι θα καταργήσει τις πανελλαδικές και αυτό είναι αλήθεια. Όμως δεν σημαίνει αυτό ότι θα επιτρέψει την ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση».

«Αντί οι μαθητές να δίνουν εξετάσεις μια χρονιά, θα δίνουν δυο…»

«Με βάση τα όσα γνωρίζουμε, η πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα γίνεται με τους βαθμούς που θα έχει ο μαθητής από τις εξετάσεις στο σχολείο σε τέσσερα ή πέντε μαθήματα στην Β’ και Γ’ Λυκείου. Προκειμένου όμως να διασφαλιστεί το αδιάβλητο αυτών των εξετάσεων και να μην υπάρχει το γνωστό αλισβερίσι με τους καθηγητές που κάνουν μάθημα στο σχολείο, θα πρέπει οι εξετάσεις να είναι πανελλαδικού χαρακτήρα. Άρα λοιπόν αντί οι μαθητές να δίνουν μια χρονιά πανελλαδικές, θα δίνουν δυο χρονιές. Έτσι ακριβώς αντιλαμβάνεται η κυβέρνηση την κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων και τίποτα περισσότερο απ’ αυτό», συμπλήρωσε χαρακτηριστικά στις δηλώσεις του ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εκπαιδευτικών Φροντιστών της Π.Ε. Καβάλας.

«Αν δεν υπήρχε το φροντιστήριο, δεν θα μπορούσε να είχε σπουδάσει ούτε το 50% των παιδιών που μπαίνουν στο πανεπιστήμιο»

Παράλληλα, ο κ. Μυστακίδης εξήρε το ρόλο που διαδραματίζουν τα φροντιστήρια στην εισαγωγή των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, υπογραμμίζοντας: «Η γλώσσα που οι εκάστοτε κυβερνήσεις χρησιμοποιούν για το φροντιστήριο γνωρίζουμε ότι είναι η εύκολη λύση να είναι απαξιωτική, όμως στην ουσία αυτό που τους πειράζει και απαξιώνουν στο πρόσωπο του φροντιστηρίου είναι η απαξίωση που οι ίδιες επί σειρά δεκαετιών έχουν δείξει προς τη δημόσια εκπαίδευση. Η πρόσφατη μελέτη της Γ.Σ.Ε.Ε. έδειξε ότι η δημόσια εκπαίδευση παράγει ανισότητες μεγάλες και δημιουργεί ένα τεράστιο μαθησιακό χάσμα στα παιδιά που βρίσκονται κάτω από τη σκέπη της, τις οποίες ανισότητες δεν μπορεί να τις κλείσει. Αν δεν υπήρχε το φροντιστήριο, που είναι ένα λαϊκό μέσο άρσης αυτών των ανισοτήτων, δεν θα μπορούσε δυστυχώς να έχει σπουδάσει ούτε το 50% των παιδιών που μπαίνουν στο πανεπιστήμιο. Ως προς τούτο δεν μας εκπλήσσει η δήλωση και ο χαρακτηρισμός του πρωθυπουργού. Μας λυπεί βέβαια που οι πολιτικοί μας άνδρες αντί να έχουν το θάρρος και την τόλμη να δουν τα πράγματα όπως ακριβώς είναι και να αναγνωρίσουν τα δικά τους λάθη, τα ρίχνουν πάνω σε μια τάξη ανθρώπων που με μόχθο και συνέπεια εργάζεται εδώ και δεκαετίες».

Δεν φαίνεται ότι θα επηρεαστούν σημαντικά τα φροντιστήρια από τις αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση

Ερωτηθείς σχετικά με το αν οι αλλαγές που θα προωθήσει η κυβέρνηση, θα επηρεάσουν τη λειτουργία των φροντιστηρίων, ο κ. Μυστακίδης απάντησε: «Μέχρι το τέλος Ιουνίου έχει δεσμευτεί η κυβέρνηση ότι θα έχει το πλήρες νομοθετικό πλαίσιο, οπότε είμαστε σε φάση αναμονής, σύντομα θα έχουμε νέα. Σε ό,τι αφορά το πόσο θα επηρεάσουν οι αλλαγές τη δουλειά μας, αυτό θα φανεί στην πορεία. Νομίζω ότι έτσι όπως προδιαγράφεται το πλαίσιο δεν θα δούμε σημαντικές αλλαγές, με την έννοια ότι οι μαθητές θα χρειάζεται να είναι καλοί στα μαθήματα που θα βαθμολογηθούν, προκειμένου να καθορίσουν την εισαγωγή τους στις εξετάσεις. Ούτως ή άλλως το φροντιστήριο αυτό κάνει. Δεν είναι ένα μέσο που απλά προετοιμάζει τους μαθητές για τις εξετάσεις, αλλά καλύπτει αυτό το εκπαιδευτικό κενό που αφήνει το σχολείο».

spot_img
spot_img

Διαφημίσεις