Κυριακή, 25 Ιουλίου, 2021

Προσαρμόστηκαν στο δεύτερο lockdown τα φροντιστήρια

Αργύρης Μυστακίδης: Η καραντίνα εγείρει θέμα ψυχολογικών επιδράσεων στα παιδιά, θα πρέπει σοβαρά η πολιτεία να σταθεί στο ζήτημα της ψυχολογικής υποστήριξης

Ροή Ειδήσεων

Άρθρα & Απόψεις

Οικονομία

Εφημερίδα ΕΝΗΜΕΡΟΣ
Έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση από την εφημερίδα της Καβάλας "ΕΝΗΜΕΡΟΣ" και το Kavala Web News
spot_img

Πλήρως προσαρμοσμένα στο δεύτερο lockdown, έχοντας αποκομίσει σημαντική εμπειρία από το πρώτο, είναι τα φροντιστήρια της Καβάλας, σύμφωνα με όσα δήλωσε στον «Ενήμερο», ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εκπαιδευτικών Φροντιστών Καβάλας και αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας, Αργύρης Μυστακίδης.

«Τα φροντιστήρια, ως επιχειρήσεις, είναι τυπικά σε αναστολή. Πλην όμως τους επιτρέπεται η παροχή υπηρεσιών μέσω της τηλεκπαίδευσης. Αυτή η διαδικασία είναι γνωστή πλέον σε όλους τους φροντιστές, οι οποίοι επέδειξαν άμεσα αντανακλαστικά. Η αντίδραση μας ήταν ήδη από το πρώτο lockdown ακαριαία. Αυτή τη φορά θα έλεγα ότι το πλαίσιο είναι οικείο σε όλους τους συναδέλφους και ήδη από το Σάββατο (7/11) όλα τα φροντιστήρια παρέχουν τις υπηρεσίες τους μέσω διαδικτύου. Καθηγητές, μαθητές και ιδιοκτήτες, όλοι είναι εξοικειωμένοι με τη διαδικασία», ανέφερε σχετικά ο Αργύρης Μυστακίδης.

«Η εκπαίδευση γίνεται καλύτερα όταν είναι δια ζώσης – Τολμώ να πω ότι σώσαμε την εκπαιδευτική διαδικασία κατά την προηγούμενη περίοδο, το ίδιο πράττουμε και τώρα, όμως αυτό που συμβαίνει τώρα δεν είναι η κανονικότητα στη διδασκαλία…»

Σε ερώτηση αναφορικά με το ενδεχόμενο να υπάρχουν κυλιόμενα lockdown το επόμενο διάστημα μέχρι την άνοιξη και πόσο αυτό θα επηρεάσει την εκπαιδευτική διαδικασία, ο κ. Μυστακίδης απάντησε: «Η ελπίδα μας είναι να μη συμβεί αυτό, γιατί είναι εμφανές ήδη ότι δημιουργούνται προβλήματα στη μαθησιακή διαδικασία. Η εκπαίδευση γίνεται καλύτερα όταν είναι δια ζώσης. Τίποτα δεν υποκαθιστά την επαφή του δασκάλου με τον μαθητή δια ζώσης. Αυτό που ζούμε είναι μια έκτακτη διαδικασία, στην οποία οι φροντιστές ανταποκριθήκαμε άμεσα κι είμαι περήφανος γι’ αυτό. Τολμώ να πω ότι σώσαμε την εκπαιδευτική διαδικασία κατά την προηγούμενη περίοδο, το ίδιο πράττουμε και τώρα. Είμαστε δίπλα στα παιδιά, πλην όμως η τωρινή διαδικασία δεν είναι η κανονικότητα στη διδασκαλία. Κάνουμε όλοι το καλύτερο που μπορούμε για να δώσουμε στο μέτρο του εφικτού το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στους μαθητές μας».

«Το ζήτημα της καραντίνας εγείρει και ένα άλλο θέμα, αυτό των ψυχολογικών επιδράσεων στα παιδιά, μέσα από αυτή τη νέα πραγματικότητα που βιώνουν – Θα πρέπει σοβαρά η πολιτεία να σταθεί στο ζήτημα της ψυχολογικής υποστήριξης όλων των παιδιών»

Παράλληλα, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εκπαιδευτικών Φροντιστών Καβάλας και αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας, στάθηκε και στο θέμα της ψυχολογικής υποστήριξης των μαθητών που βιώνουν την καραντίνα, επισημαίνοντας: «Το ζήτημα της καραντίνας εγείρει και ένα άλλο θέμα, αυτό των ψυχολογικών επιδράσεων στα παιδιά, μέσα από αυτή τη νέα πραγματικότητα που βιώνουν. Θα πρέπει να είμαστε αρκετά ευαίσθητοι ως εκπαιδευτικοί. Ένα παιδί σε μια τόσο ευαίσθητη ηλικία αφουγκράζεται την πραγματικότητα με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο μέσα από τον δικό του μεγεθυντικό κι ενίοτε παραμορφωτικό φακό και θα πρέπει σοβαρά η πολιτεία να σταθεί στο ζήτημα της ψυχολογικής υποστήριξης όλων των παιδιών. Προέχει αυτή τη στιγμή, μέσα από ομάδες ειδικών, να τους δοθεί βοήθεια στο κομμάτι του πως πρέπει να σταθούν και να αντιμετωπίσουν αυτή την κρίση που κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει».

«Το διαδίκτυο πρέπει να ενισχυθεί άμεσα και αποτελεσματικά, καθώς είναι ένα εργαλείο χρήσιμο για την εκπαιδευτική διαδικασία»

Αναφορικά με αν υπάρχουν προβλήματα στα φροντιστήρια σε σχέση με την τηλεκπαίδευση, όμοια με αυτά που αντιμετωπίζουν τα δημόσια σχολεία, ο κ. Μυστακίδης τόνισε: «Σοβαρά προβλήματα δεν φαίνεται να υπάρχουν σε εμάς. Είναι διαφορετική η κλίμακα όταν προσπαθεί όλο το δημόσιο σχολείο να λειτουργήσει μέσα από αυτή τη διαδικασία. Όμως σε κάθε περίπτωση ένα ζήτημα που έχει φανεί, είναι σοβαρό και θα πρέπει να κινηθεί άμεσα η πολιτεία, είναι αυτό των υποδομών στο διαδίκτυο. Είναι φτωχές οι υποδομές. Το βλέπουμε κι εμείς πολλές φορές, με την έννοια ότι η δική μας σύνδεση είναι δυνατή, έχουμε καλές γραμμές στα φροντιστήρια, αλλά τα παιδιά που είναι οι αποδέκτες της υπηρεσίας, πολλές φορές δεν έχουν καλές γραμμές ή έχουν κατ’ όνομα καλές γραμμές που δεν αποδίδουν στην πράξη. Το διαδίκτυο πρέπει να ενισχυθεί άμεσα και αποτελεσματικά, καθώς είναι ένα εργαλείο χρήσιμο για την εκπαιδευτική διαδικασία».

«Δεν υπάρχει θέμα γενικής μείωσης διδάκτρων, διότι η υπηρεσία παρέχεται στο ακέραιο, σε κάθε περίπτωση όμως στεκόμαστε με ενσυναίσθηση και κοινωνική ευαισθησία σε επιμέρους περιπτώσεις»

Τέλος, σε ερώτηση για το αν θα υπάρξουν μειώσεις στα δίδακτρα ελέω καραντίνας, ο κ. Μυστακίδης απάντησε: «Για γενικές μειώσεις διδάκτρων δεν το συζητάμε. Τα δίδακτρα των φροντιστηρίων, όπως έχουν διαμορφωθεί από την περίοδο της οικονομικής κρίσης, είναι πάρα πολύ χαμηλά και φέρνουν σε πολύ δύσκολη θέση και τους ίδιους τους ιδιοκτήτες. Είναι δίδακτρα στα όρια της βιωσιμότητας! Πόσο μάλλον όταν έχουμε να αντιμετωπίσουμε ένα ανεξέλεγκτο τοπίο παραοικονομίας στον χώρο μας, που μας στερεί μια μεγάλη πελατειακή μας βάση και για το οποίο κανείς δεν ενδιαφέρεται να το βάλει σε μια τάξη. Είναι διαχρονικό το πρόβλημα. Σε περιόδους κρίσης αυτό μεγεθύνεται. Αυτή τη στιγμή απαντώ κατηγορηματικά ότι δεν υπάρχει θέμα γενικής μείωσης διδάκτρων, διότι η υπηρεσία παρέχεται στο ακέραιο και με σημαντικές επενδύσεις που αναγκαστήκαμε να κάνουμε στην υλικοτεχνική μας υποδομή για να έχουμε ένα άρτιο αποτέλεσμα προς τους μαθητές μας. Άρα, εφόσον παρέχεται η υπηρεσία δικαιούμαστε να αμειβόμαστε όπως όταν αυτή παρέχεται δια ζώσης. Στεκόμαστε όμως πάντα με ενσυναίσθηση και κατανόηση σε περιπτώσεις οικογενειών που έχουν ειδικά προβλήματα. Μια πάγια πρόταση άλλωστε της Ομοσπονδίας μας (ΟΕΦΕ) είναι το «κουπόνι εκπαίδευσης, μέσω του οποίου θα μπορούσαν να έχουν μαζικότερη πρόσβαση στα φροντιστήρια παιδιά πολύ αδύναμων οικονομικά οικογενειών».

Διαφημίσεις