Την πεποίθησή του ότι τα σχολεία θα λειτουργήσουν χωρίς προβλήματα, αρχής γενομένης από την 11η Μαΐου, εκφράζει ο πρόεδρος της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας, Σωτήρης Τότης.
Να σημειωθεί ότι το υπουργείο Παιδείας κάλεσε όλους του εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας να παραστούν στα σχολεία την Τετάρτη 6 Μαΐου, ώστε να γίνουν οι απαραίτητες προετοιμασίες για την έναρξη των μαθημάτων τη Δευτέρα 11 Μαΐου, για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου και την επόμενη Δευτέρα 18 Μαΐου για τους μαθητές Γυμνασίου και Α’ και Β’ Λυκείου.
Αντιδράσεις εκ μέρους της Ο.Λ.Μ.Ε.
Ωστόσο με την επιστροφή των καθηγητών στα σχολεία την Τετάρτη (6/5) αντέδρασε η Ο.Λ.Μ.Ε., η οποία με απόφασή της κάλεσε τους εκπαιδευτικούς σε 3ωρη στάση εργασίας, προτρέποντας τις τοπικές ενώσεις εκπαιδευτικών (Ε.Λ.Μ.Ε.) σε προκήρυξη 3ωρης στάσης εργασίας μέχρι τη λήξη του ωραρίου. Επιπλέον, κάλεσε όσους καθηγητές ανήκουν οι ίδιοι ή μέλη της οικογένειας τους σε ευπαθείς ομάδες να κάνουν χρήση των προβλεπόμενων αδειών (ειδικού σκοπού, αναρρωτικές, κανονικές) για τις 7 και 8 Μαΐου.
«Είναι λογικό να έχουμε γίνει πιο επιφυλακτικοί στα πάντα. Υπάρχει μια φοβία στον κόσμο, υπάρχει κάποια ανησυχία»
«Οι καθηγητές είναι από την Τετάρτη (6/5) στα σχολεία. Πιστεύω ότι θα ξεκινήσουμε κανονικά και πάλι, γιατί πρέπει να γίνουν και οι πανελλαδικές εξετάσεις. Θεωρώ ότι η αντίδραση της Ο.Λ.Μ.Ε. δεν ήταν τόσο σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων αυτό καθ’ αυτό, αλλά με την κατάθεση του πολυνομοσχεδίου που μπήκε σε διαβούλευση», επισημαίνει σχετικά ο πρόεδρος της Ε.Λ.Μ.Ε. Καβάλας, Σωτήρης Τότης.
Αναφορικά με το αν υπάρχει φόβος και επιφυλακτικότητα από την επανέναρξη των μαθημάτων, ο κ. Τότης αναφέρει: «Περάσαμε όλοι μια δύσκολη περίοδο. Είναι λογικό να έχουμε γίνει πιο επιφυλακτικοί στα πάντα. Υπάρχει μια φοβία στον κόσμο, υπάρχει κάποια ανησυχία».
«Υπάρχουν κάποια προβλήματα, όμως το υπουργείο άρχισε να βγάζει εγκυκλίους, δίνονται απαντήσεις σε πολλά θέματα και πιστεύω ότι θα εξομαλυνθεί η κατάσταση…»
Παράλληλα, επισημαίνει: «Πρέπει να δούμε κάποια τεχνικά προβλήματα για παράδειγμα με τις αποστάσεις στις τάξεις, να ρυθμιστούν τα θρανία σωστά, να δούμε πως θα γίνει το «σπάσιμο» σε νέα τμήματα, να βγει ένα νέο πρόγραμμα κλπ. Υπάρχουν κάποια προβλήματα, όμως το υπουργείο άρχισε να βγάζει εγκυκλίους, δίνονται απαντήσεις σε πολλά θέματα και πιστεύω ότι θα εξομαλυνθεί η κατάσταση και θα γυρίσουμε στα σχολεία. Πρέπει να ανοίξουν και τα δημοτικά, να γίνει επανεκκίνηση στην εκπαιδευτική ζωή και στην οικονομική κι όχι να πάμε τον Σεπτέμβριο, ώστε μέχρι τότε να έχουμε αποκτήσει μια κάποια εμπειρία γιατί πρώτη φορά μας συμβαίνει μια τέτοια είδους λειτουργία».
Τα όσα υποστηρίζει η Ο.Λ.Μ.Ε.
Η Ομοσπονδία επισημαίνει ότι στα περισσότερα σχολεία δεν έχουν γίνει απολυμάνσεις, δεν υπάρχουν οι απαραίτητες κτιριακές υποδομές (αίθουσες με τα απαραίτητα τετραγωνικά μέτρα), δεν έχουν προβλεφθεί άδειες για τους εκπαιδευτικούς που έχουν ασθένειες ή άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες στο άμεσο οικογενειακό τους περιβάλλον, ούτε υπάρχει μέριμνα για τις άδειες ειδικού σκοπού των αναπληρωτών.
Αιχμηρή ανάρτηση του εκπροσώπου Τύπου της Νέας Δημοκρατίας για τη στάση της Ο.Λ.Μ.Ε.
«Η Ο.Λ.Μ.Ε. με τη στάση της προκαλεί την ελληνική κοινωνία και όλους τους δημόσιους και ιδιωτικούς υπαλλήλους που βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή αντιμετώπισης της πανδημίας», έγραψε ο εκπρόσωπος Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, Τάσος Γαϊτάνης, σε ανάρτησή του στο Twitter και πρόσθεσε: «Έχοντας τέτοια στάση, πώς θα μιλήσουν στους μαθητές για κοινωνική ευθύνη και υπευθυνότητα;».
Τι θα γίνει στην περίπτωση που ένας μαθητής νοσήσει από COVID 19
Σε ερωτήσεις που έχουν προκύψει μετά την ανακοίνωση της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως, για το άνοιγμα των σχολικών μονάδων, απαντά το υπουργείο Παιδείας. Στη βασική ερώτηση για το αν ένας μαθητής νοσήσει τότε θα μπει σε καραντίνα όλο το σχολείο, το υπουργείο απαντά: Πριν την καθολική αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων τον Μάρτιο, κάθε νόσημα ισοδυναμούσε με ταυτόχρονο κλείσιμο της σχολικής μονάδας. Όπως τόνισαν και οι ειδικοί, ωστόσο, οι οδηγίες αλλάζουν ανάλογα με την εξέλιξη της πορείας της επιδημίας. Στο πλαίσιο αυτής της πορείας και στον απόηχο της αποτελεσματικής στρατηγικής που ακολούθησε η Κυβέρνηση, η περίπτωση εμφάνισης συμπτωμάτων θα αντιμετωπίζεται σύμφωνα με το πρωτόκολλο του Ε.Ο.Δ.Υ., στη βάση της διαδικασίας της ιχνηλάτησης και με διαβαθμίσεις ανάλογα με το κάθε περιστατικό.