Δύσκολη εξίσωση, χαρακτηρίζει με δηλώσεις του στον «Ενήμερο» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εκπαιδευτικών Φροντιστών Καβάλας και αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας, Αργύρης Μυστακίδης, την επιστροφή στη δια ζώσης εκπαίδευση για τους μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και ειδικά αυτών της Γ’ Λυκείου.
«Είναι μια πολύ δύσκολη εξίσωση και νομίζω ότι πρέπει να κινούμαστε με βάση το τι επιβάλλουν οι υγειονομικές συνθήκες. Σίγουρα εκπαιδευτικά θα έπρεπε να έχουν γυρίσει τα παιδιά στα θρανία… χθες. Αλλά τα υγειονομικά δεδομένα πρέπει να εξεταστούν από τους ειδικούς και μόνο», αναφέρει αρχικά ο κ. Μυστακίδης.
Δεν θα ανοίξουν Γυμνάσια και Λύκεια την ερχόμενη εβδομάδα και σίγουρα δε θα ανοίξει μόνο η Γ’ Λυκείου
«Δεν μπορούμε εμείς να υποκαταστήσουμε τις επιτροπές των ειδικών. Είναι βέβαιο ότι από εκπαιδευτικής απόψεως προκύπτουν σοβαρά ζητήματα. Δεν είναι μόνο τα παιδιά της Γ’ Λυκείου, αλλά και αυτά που είναι στις πρώτες τάξεις της κάθε εκπαιδευτικής βαθμίδας. Η απομάκρυνση από το σχολικό περιβάλλον δεν τους έχει δώσει την ευκαιρία να εγκλιματιστούν σωστά στις εκπαιδευτικές απαιτήσεις της τάξης τους, όπως αν βρίσκονταν στο σχολείο δια ζώσης. Στο εκπαιδευτικό κομμάτι λέμε «ναι», η επιστροφή στα θρανία είναι επιβεβλημένη, αλλά η στάθμιση των υγειονομικών δεδομένων είναι δουλειά των ειδικών και μόνο», σημειώνει στη συνέχεια ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εκπαιδευτικών Φροντιστών Καβάλας. Πάντως, όπως προκύπτει από όσα δήλωσε την Τετάρτη (13/1) η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, την ερχόμενη εβδομάδα δεν θα ανοίξουν Γυμνάσια και Λύκεια και σίγουρα δε θα ανοίξει μόνο η Γ’ Λυκείου.
«Σωστή και επιβεβλημένη η απόφαση του υπουργείου Παιδείας για μείωση της εξετεστέας ύλης της Γ’ Λυκείου, από τη στιγμή που η διδακτική διαδικασία δεν εξελίσσεται με τους ίδιους ρυθμούς με τη δια ζώσης διδασκαλία»
Ερωτηθείς αναφορικά με τη μείωση της εξεταστέας ύλης για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου, ο κ. Μυστακίδης απαντά: «Είναι σωστή και επιβεβλημένη η απόφαση του υπουργείου Παιδείας για μείωση της εξετεστέας ύλης της Γ’ Λυκείου, από τη στιγμή που η διδακτική διαδικασία δεν εξελίσσεται με τους ίδιους ρυθμούς με τη δια ζώσης διδασκαλία. Αν συνυπολογίσουμε και τις δυσκολίες που πιθανόν αντιμετωπίζουν οι μαθητές, λόγω έλλειψης σωστού εξοπλισμού, ή επειδή βρίσκονται σε παραμεθόριες περιοχές όπου δεν έχουν καλή κάλυψη από τα δίκτυα, ή λόγω αναστάτωσης που έχει προκύψει στο οικογενειακό τους περιβάλλον λόγω ασθένειας κάποιου μέλους είτε γενικότερα λόγω ανατροπής εργασιακών και άλλων δεδομένων των γονέων τους, θεωρώ ότι ήταν μια σωστή απόφαση η μείωση της ύλης κατά 25%, περίπου στα περσινά επίπεδα. Αυτό θα διευκολύνει αρκετά τους υποψηφίους να κάνουν σωστές επαναλήψεις και να φτάσουν στις εξετάσεις με λιγότερο άγχος. Νομίζω ότι ήδη έχουν φορτιστεί πάρα πολύ με τις πρωτόγνωρες συνθήκες που ζούμε και είναι χρέος όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας να στηρίξει τα παιδιά και ψυχολογικά. Προς αυτή την κατεύθυνση η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας διοργανώνει μια εξαιρετική διαδικτυακή εκδήλωση με τίτλο: «Θετική Ψυχολογία, Συμβουλευτική και Εκπαίδευση» το Σάββατο 30/1, ημέρα της εορτής των Τριών Ιεραρχών. Η μείωση της ύλης διευκολύνει επίσης και τους απόφοιτους του 2020, αφού σε άλλη περίπτωση θα έπρεπε να μελετήσουν ύλη που δεν είχαν διδαχθεί».
Η άποψη του Αργύρη Μυστακίδη για το νέο νομοσχέδιο και τις αλλαγές που αυτό επιφέρει στον τρόπο πρόσβασης στο Πανεπιστήμιο
Σχετικά με τις αλλαγές που επιφέρει το νέο νομοσχέδιο το οποίο τίθεται σε διαβούλευση και δόθηκε στη δημοσιότητα την Τετάρτη (13/1), ο κ. Μυστακίδης σχολιάζει: «Υπάρχουν πλέον σημαντικές αλλαγές στον τρόπο πρόσβασης στο Πανεπιστήμιο. Αυτό έχει να κάνει με τον περιορισμό των επιλογών στο μηχανογραφικό. Η διαδικασία γίνεται σε δυο φάσεις, ένα πρώτο μηχανογραφικό με περιορισμένο αριθμό επιλογών, το 10% του συνόλου των τμημάτων των κάθε επιστημονικού πεδίου. Με βάση αυτές τις επιλογές θα γίνεται μια πρώτη κατανομή των υποψηφίων στις σχολές και στη συνέχεια όσοι δεν πέτυχαν την εισαγωγή τους στην πρώτη αυτή φάση θα μπορούν να συμπληρώσουν ένα δεύτερο μηχανογραφικό για να διεκδικήσουν κάποιες άλλες σχολές. Το σημαντικότερο είναι ότι θεσπίζεται μια ελάχιστη βάση εισαγωγής. Αυτό είναι θέμα που είχε συζητηθεί πολύ τα τελευταία χρόνια, βλέποντας τις δραματικά χαμηλές επιδόσεις των υποψηφίων σε ορισμένες περιπτώσεις. Υπήρξε ένα κοινό αίτημα όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας, να θεσπιστεί ένα ελάχιστο όριο εισαγωγής και ο τρόπος που εισάγεται είναι ο πλέον λογικός. Είναι μια σημαντική αλλαγή και εισάγει μια διαφορετική νοοτροπία και στον τρόπο συμπλήρωσης του μηχανογραφικού».
«Έχουμε εμπλουτίσει τη φαρέτρα των διδακτικών μας εργαλείων και αυτό είναι κάτι που θα αξιοποιήσουμε παραγωγικά και μετά το τέλος της πανδημίας»
Τέλος, σε ερώτηση για το ποια είναι η πορεία των φροντιστηρίων της Καβάλας στη διάρκεια του δεύτερου lockdown, ο κ. Μυστακίδης απαντά: «Τα φροντιστήρια είχαν μια πολύ γρήγορη προσαρμογή στη νέα κατάσταση, καθώς μπορέσαμε και ανταποκριθήκαμε άμεσα και αποτελεσματικά και συνεχίζουμε να το πράττουμε. Είναι για τους φροντιστές πολλαπλά πιο δύσκολο έργο και τεχνικά και ουσιαστικά στο κομμάτι της διδασκαλίας. Αποκτήσαμε νέες δεξιότητες, νέο τρόπο προσέγγισης των μαθητών και κάλυψης των εκπαιδευτικών τους αναγκών και γενικά η όλη διαδικασία εξελίσσεται πια πολύ ομαλά και πολύ αποδοτικά. Σίγουρα το επιθυμητό είναι η επιστροφή στη δια ζώσης διδασκαλία, αλλά δεδομένων των συνθηκών επιτελείται μια σημαντική και εξαιρετική δουλειά από όλους τους συναδέλφους ανά την χώρα, ενώ παράλληλα έχουμε εμπλουτίσει τη φαρέτρα των διδακτικών μας εργαλείων και αυτό είναι κάτι που θα αξιοποιήσουμε παραγωγικά και μετά το τέλος της πανδημίας».