Η Ένωση Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας της ΑΜΘ απέστειλε προς τα συναρμόδια υπουργεία και την ηγεσία της ΕΛΑΣ την παρακάτω επιστολή:
Με σχετικές υπουργικές αποφάσεις ιδρύθηκαν και λειτουργούν ειδικές εγκαταστάσεις κράτησης υπηκόων τρίτων χωρών, σε βάρος των οποίων έχουν εκδοθεί αποφάσεις απέλασης ή επιστροφής και κρατούνται κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του Ν.3386/2005 και του Ν.3907/2011. Τα Προαναχωρησιακά Κέντρα Κράτησης Αλλοδαπών [ΠΡΟ.ΚΕ.Κ.Α] όπως ονομάζονται αυτές οι υπηρεσίες ιδρύθηκαν και λειτουργούν ως Υπηρεσίες της ΕΛ.ΑΣ, παραδόξως σε επίπεδο Αστυνομικού Σταθμού!
Τούτο ομολογουμένως αποτελεί σχήμα οξύμωρο αφού οι πλέον πολυδύναμες, αστυνομικές υπηρεσίες της χώρας [και δικαιολογημένα λόγω ειδικού αντικειμένου], οι οποίες συγκρίνονται σε δυναμικότητα προσωπικού με αντίστοιχες υπηρεσίες επιπέδου Υποδιεύθυνσης, λειτουργούν σε επίπεδο Αστυνομικού Σταθμού! Στη περιφέρεια Α.Μ&Θ λειτουργούν τρία (3)ΠΡΟ.ΚΕ.ΚΑ [Παρανέστι ΔΡΑΜΑΣ-ΞΑΝΘΗΣ-ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ], με πολλαπλάσια αστυνομική δύναμη των τοπικών Αστυνομικών Τμημάτων της περιοχής τους (οικείες και ενισχυτικές δυνάμεις άλλων Διευθύνσεων). Περισσεύει δε να πούμε ότι αυτός είναι ο γενικός κανόνας στην επικράτεια και όχι κάποια εξαίρεση στην περιφέρεια ΑΜΘ.
Πέρα από το ορθολογικό ζήτημα της υπόθεσης, υπάρχουν και συγκεκριμένοι πρακτικοί λόγοι που επιβάλουν την ΑΜΕΣΗ αλλαγή της ιεραρχικής, διοικητικής διαβάθμισης των ΠΡΟ.ΚΕ.ΚΑ σε επίπεδου Υποδ/νσεων ή Αστυν. Τμημάτων (κατά περίπτωση). Για παράδειγμα, ένας Διοικητής οποιουδήποτε ΠΡΟ.ΚΕ.ΚΑ της χώρας εξαιρείται – ΔΕΝ μπορεί καν να προταθεί – για ηθική αμοιβή μετάλλιο ευδόκιμου διοικήσεως στα τρία (3) χρόνια που ασκεί διοίκηση, καθώς αυτό αφορά αποκλειστικά τη διοίκηση υπηρεσιών επιπέδου τουλάχιστον Αστυν. Τμήματος και όχι Αστυν. Σταθμών, μολονότι στη πράξη διοικεί πολλαπλάσιο αστυνομικό προσωπικό. Κατά συνέπεια αυτού, πέραν των άλλων συνεπειών, στερείται και ορισμένων βασικών, ηθικών κινήτρων που θα συνέβαλαν στην αναγνώριση του έργου του.
Εν κατακλείδι οι αστυνομικοί που πλαισιώνουν αυτό το πολύ βασικό έργο της Ελληνικής Αστυνομίας και έχουν επιδοθεί στη κράτηση και περαιτέρω τη διαχείριση των εκατοντάδων αλλοδαπών υπηκόων τρίτων χωρών, ΔΕΝ μπορεί να στερούνται σημαντικών κινήτρων παραμονής. Για αυτό και για όλους τους προαναφερόμενους και δίκαιους λόγους αιτούμαστε την διοικητική αναβάθμιση των ΠΡΟ.ΚΕ.Κ.Α της χώρας, στο διοικητικό οργανόγραμμα τους Σώματος, προκειμένου λειτουργούν σε επίπεδο Υποδ/νσης ή Αστυν. Τμήματος , κρινόμενο κατά περίπτωση.