Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

Αιτία «πολέμου» η εξίσωση των πτυχίων των κολεγίων με των πανεπιστημίων

Ημέρα:

spot_img

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην είσοδο της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας, πραγματοποίησαν στις 12:30 το μεσημέρι της Τρίτης (21/1) δάσκαλοι και καθηγητές, στο πλαίσιο τρίωρης στάσης εργασίας, με κυρίαρχο αίτημα να μην ψηφίσει η κυβέρνηση το άρθρο 50 που εξισώνει τα πτυχία των κολεγίων με αυτά των πανεπιστημίων.

«Με την απόφαση αυτή η κυβέρνηση ανοίγει τον ασκό του Αιόλου», τόνισε με δηλώσεις που έκανε στα τοπικά μέσα ενημέρωσης, ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Καβάλας, Τάσος Ιωαννίδης.

Οι δηλώσεις του Τάσου Ιωαννίδη και του Σωτήρη Τότη

«Είμαστε κάθετα αντίθετοι σε αυτή τη ρύθμιση. Μας απάντησε η κυβέρνηση ότι πρόκειται για κοινοτική οδηγία. Αυτό για εμάς δεν ισχύει, είναι μια πολιτική απόφαση της κυβέρνησης, η οποία θα μας βρει απέναντί της. Με αυτόν τον τρόπο θα έχουν ισάξιο πτυχίο με το πανεπιστήμιο, άτομα χωρίς παιδαγωγική επάρκεια. Είμαστε κάθετα αντίθετοι γιατί η παιδαγωγική επάρκεια δίνεται μόνο από τα πανεπιστημιακά τμήματα. Η κυβέρνηση πρέπει να το καταλάβει. Θα πρέπει να αποσύρει αυτό το άρθρο. Θα πρέπει όλοι με αγώνες και μάχες που θα δώσουμε να μην επιτρέψουμε να περάσει», ανέφερε σχετικά στις δηλώσεις του ο κ. Ιωαννίδης.

Από την μεριά του ο Σωτήρης Τότης, πρόεδρος της ΕΛΜΕ Καβάλας σημείωσε: «Εμείς ως κλάδος είμαστε αντίθετοι με αυτήν την εξίσωση. Φυσικά θέλουμε όλα αυτά να ελέγχονται όπως ελέγχονταν μέχρι τώρα και πιστεύουμε ότι θα εισακουστούμε και η κυβέρνηση θα το δει με ένα άλλο μάτι και να τα πάρει πίσω και να ενισχύσει το δημόσιο σχολείο και πανεπιστήμιο».

Η ανακοίνωση που εξέδωσε η ΟΛΜΕ

Η κυβέρνηση της ΝΔ, με τις διατάξεις που πρόσθεσε αιφνιδιαστικά στο νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και προωθεί για ψήφιση στη Βουλή την Τρίτη 21/01 με συνοπτικές διαδικασίες, ενισχύει με όλους τους τρόπους την ιδιωτική εκπαίδευση, τους επιχειρηματίες και τους σχολάρχες, εμπορευματοποιεί τα πτυχία και επιτίθεται στη δημόσια εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, το σχέδιο νόμου «Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις», ανάμεσα σε άλλα: Προβλέπει τις προσλήψεις στο δημόσιο, μέσω ΑΣΕΠ, πτυχιούχων ιδιωτικών κολεγίων που είναι παραρτήματα αναγνωρισμένων ΑΕΙ του εξωτερικού (ΕΕ ή τρίτης χώρας). Επανιδρύει την Αρχή Αξιολόγησης στα ΑΕΙ με αυξημένες αρμοδιότητες. Προβλέπει εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση στα ΑΕΙ και συνδέει το 20% της χρηματοδότησής τους με την Αξιολόγηση, άρα δεν είναι δεδομένο. Σε περίπτωση μάλιστα «αρνητικής» αξιολόγησης προβλέπεται αναδιάρθρωση, συγχώνευση ή κατάργηση του ΑΕΙ! Αναστέλλει τη λειτουργία 37 τμημάτων ΑΕΙ που ήταν να ξεκινήσουν από το 2020-21. Υποβαθμίζει και περιθωριοποιεί ανεπίτρεπτα την 30η Ιανουαρίου από αργία εορτασμού των Τριών Ιεραρχών σε κανονική ημέρα μαθημάτων, εισάγοντας τη νεοφιλελεύθερη υποκριτική μεθόδευση του «αφιερώματος στη γιορτή» για μονόωρο ή δίωρο το πολύ. Επαναφέρει την τιμωρία στους αναπληρωτές συναδέλφους (που ενδεχομένως να επεκταθεί και στους νεοδιοριζόμενους εκπαιδευτικούς) εάν παραιτηθούν και επιβάλλει τον τριετή αποκλεισμό τους από τους σχετικούς πίνακες. Με την επίκληση κοινοτικών οδηγιών και ποινών, η κυβέρνηση εξισώνει de facto τα ιδιωτικά κολέγια με τα δημόσια πανεπιστήμια. Η εξέλιξη αυτή θα οδηγήσει στην πλήρη εμπορευματοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ενισχύοντας τη λειτουργία του πανεπιστημίου – επιχείρηση, στην υποβάθμιση των πανεπιστημιακών πτυχίων και στην ανεργία χιλιάδες αναπληρωτές συναδέλφους. Η κυβέρνηση από τη μια δρομολογεί τη μείωση του αριθμού των εισακτέων και τη βάση του 10 για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, επιβολή Τράπεζας Θεμάτων από την Α΄ Λυκείου και Εθνικού Απολυτηρίου, επικαλούμενη την ανάγκη να ανέβει το μορφωτικό επίπεδο μαθητών και φοιτητών, στο όνομα μιας κατ’ επίφαση αριστείας και από την άλλη εξισώνει επαγγελματικά δικαιώματα δημόσιων ΑΕΙ και ιδιωτικών κολεγίων και δίνει το δικαίωμα στους αποφοίτους των τελευταίων να διοριστούν/προσληφθούν στο δημόσιο. Οι μαθητές και οι μαθήτριες θεωρούνται ανεπαρκείς για το δημόσιο πανεπιστήμιο, αλλά επαρκείς για τα ιδιωτικά κολέγια όπου η βάση εισαγωγής είναι μηδέν.

Μπροστά στα νέα αντιεκπαιδευτικά και αντιλαϊκά μέτρα, οι εκπαιδευτικοί πρέπει να επανέλθουμε αγωνιστικά στο προσκήνιο και να αντιδράσουμε άμεσα, πριν οι εξελίξεις φτάσουν σε ένα σημείο χωρίς επιστροφή!”

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΘΕΜΑΤΑ

Κάνε ότι κοιμάσαι!

του Παύλου Λεμοντζή Αυτό έκανα. Δήθεν κοιμόμουν, με ανοικτά τα...

Κυκλοφοριακό: Τα χειρότερα έρχονται μετά το Πάσχα!!!

Αντώνης Μαστοράκης: Ζούμε πλέον εποχές που δεν υπήρχε ο...

Ευρωεκλογές: Δεν υπάρχουν περιθώρια για πειραματισμούς

Μπάμπης Δράκος: Να μην επιτρέπουμε στη χώρα να επιστρέψει...

Κ. Σιμιτσής: Δεν ασχολούμαι με τον κανονισμό στάθμευσης της Παναγίας

Κατηγορηματικά διαψεύδει ότι θα αναλάβει ως νομικός τους επαγγελματίες...

Ολοκληρώθηκε στο Μετρό Συντάγματος η Έκθεση Τροφίμων & Ποτών

Με μεγάλη επιτυχία και την προσέλευση πολύ κόσμου της...

Κρας τεστ για τις αντοχές των υποδομών της Θάσου

Γιάννης Μαρκιανός: Θεωρώ ότι θα καταφέρουμε και φέτος /...

«Σκηνές από έναν γάμο» του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν στο «ΑΥΛΑΙΑ» Θεσσαλονίκης

Κριτική από τον Παύλο Λεμοντζή«O Αύγουστος Στρίντμπεργκ είπε κάποτε:...