Παρασκευή, 20 Μαΐου, 2022

Αμφιδρόμηση της Εγνατίας στον Αγ. Σίλα: Μισές δουλειές και… αναμονή

Ροή Ειδήσεων

Άρθρα & Απόψεις

Οικονομία

Εφημερίδα ΕΝΗΜΕΡΟΣ
Εφημερίδα ΕΝΗΜΕΡΟΣ
Έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση από την εφημερίδα της Καβάλας "ΕΝΗΜΕΡΟΣ" και το Kavala Web News
spot_img

Η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» αποφάσισε να ανοίξει τα χαρτιά της, μετά την παρέμβαση του Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας Θ. Μαρκόπουλου, αναφορικά με το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των έργων αποκατάστασης της κυκλοφορίας στο τμήμα της Εγνατίας πάνω από τον Άγιο Σίλα.

Ο κ. Μαρκόπουλος απέστειλε την Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου επιστολή προς τον πρόεδρο της «Εγνατίας Οδού Α.Ε.» ζητώντας, σε αυστηρό ύφος, να ενημερωθεί για το πότε θα αποκατασταθεί η κυκλοφορία στην Εγνατία, επισημαίνοντας πως, ενώ δεν παρατηρείται καμία εργασία ή δραστηριότητα όσον αφορά την αποκατάσταση της κυκλοφορίας στο σημείο αυτό, εξακολουθεί να μην αίρεται η αμφιδρόμηση. Ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας τόνιζε επίσης πως, λόγω της χειμερινής περιόδου δυσχεραίνεται ακόμα περισσότερο η ήδη «δύσκολη» κυκλοφορία στο εν λόγω σημείο και καθιστούσε αποκλειστικά υπεύθυνη την «Εγνατία Οδό Α.Ε.» σε περίπτωση τροχαίων ατυχημάτων.

Να σημειωθεί ότι σε δηλώσεις του ο κ. Μαρκόπουλος, είχε τονίσει πως σε περίπτωση που δεν δοθεί άμεσα απάντηση θα ζητήσει την παρέμβαση του Εισαγγελέα και τον καταλογισμό ευθυνών για την άνευ λόγου καθυστέρηση στην εκτέλεση των έργων αποκατάστασης της κυκλοφορίας και θα ζητήσει τον καταλογισμό ευθυνών.

Απαντώντας στην επιστολή του κ. Μαρκόπουλου, η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» δηλώνει ότι αίρεται η αμφιδρόμηση στον αριστερό κλάδο (προς Θεσσαλονίκη) και περιορίζεται η κυκλοφορία σε μία λωρίδα μόνο στον δεξιό κλάδο (προς Ξάνθη), καθώς πρέπει να ολοκληρωθεί μία σειρά τεχνικών έργων. «Οι εργασίες προβλέπεται να ξεκινήσουν εντός του μηνός Φεβρουαρίου και η διάρκειά τους θα εξαρτηθεί κυρίως από τις καιρικές συνθήκες (υπολογίζεται να ολοκληρωθούν εντός των επόμενων τριών μηνών)», καταλήγει στην απαντητική της επιστολή η «Εγνατία Οδός Α.Ε.».

Θ. Μαρκόπουλος: Έχει ευθύνη

Σχολιάζοντας την απάντηση της «Εγνατίας Οδού Α.Ε. ο κ. Μαρκόπουλος δήλωσε στην «Ενήμερο»:

Επιτέλους μετά από μία τρομακτική καθυστέρηση, που ομολογεί και η ίδια στο έγγραφό της, η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» έρχεται να μας ενημερώσει πως θα αρθεί η αμφιδρόμηση στον αριστερό κλάδο της οδού (προς Θεσσαλονίκη). Είναι απορίας άξιο ότι χρειάστηκε τόσος καιρός, για να δεήσει επιτέλους να δώσει μία απάντηση για ένα έργο που παρουσιάζει ανεξήγητη καθυστέρηση. Έχει ευθύνη, πολύ περισσότερο όταν εισπράττει τερατώδη ποσά μέσω των διοδίων και με αυτή την πολιτική της εκτρέπει την κυκλοφορία στο παλιό οδικό δίκτυο, δημιουργώντας προβλήματα τόσο στους οδηγούς, όσο και στους κατοίκους της Περιφέρειας ΑΜ-Θ. Είναι υποχρέωσή της να ενημερώνει την Αντιπεριφέρεια και την τοπική κοινωνία για το τι σκοπεύει να κάνει. Εμείς πάντως, ως Αντιπεριφέρεια εξακολουθούμε να ζητάμε την πλήρη αποκατάσταση της κυκλοφορίας και στα δύο ρεύματα του δρόμου.

Η απάντηση της «Εγνατίας Οδού Α.Ε.»

Αναλυτικά η απάντηση της «Εγνατίας Οδού Α.Ε.» έχει ως εξής:

Κύριε Αντιπεριφερειάρχη,

όπως γνωρίζετε η Εγνατία Οδός, ως τμήμα του Διευρωπαϊκού Οδικού δικτύου, αποτελεί έναν από τους πιο σύγχρονους και υψηλών προδιαγραφών οδικούς άξονες της Ελλάδας ενώ συνολικά, η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» διαχειρίζεται τη λειτουργία και συντήρηση ενός εκτεταμένου δικτύου αυτοκινητοδρόμων στη Βόρεια Ελλάδα, μήκους 916 χιλιομέτρων, εκ των οποίων έχουν κατασκευαστεί και λειτουργούν τα 863,5 χλμ.

Για τη βέλτιστη συντήρηση και λειτουργία των υπόψη αυτοκινητοδρόμων η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» ανέπτυξε συσχετιζόμενες δράσεις και ενέργειες για τη συντήρηση και λειτουργία της Εγνατίας Οδού και των καθέτων αξόνων, βασιζόμενη σε σύγχρονες διεθνείς προδιαγραφές, λαμβάνοντας υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τις ιδιαιτερότητες των έργων. Στα πλαίσια αυτά αντιμετωπίζεται η εκδήλωση των έντονων κατολισθητικών φαινομένων κατά τη διάρκεια της υγρής περιόδου (χειμώνας 2015). Συγκεκριμένα:

Το υφιστάμενο ασταθές όρυγμα ευρίσκεται στην περιοχή του Αγ. Σύλλα, μετά τον Α/Κ Καβάλας επί της Εγνατίας Οδού. Εκτείνεται από Χ.Θ. 469+150 έως Χ.Θ. 469+250 περίπου, έχει μήκος της τάξης των 100 μ., ευρίσκεται δεξιά του άξονα και το κρισιμότερο τμήμα του εντοπίζεται μεταξύ Χ.Θ. 469+180 και X.Θ. 469+200, σε μήκος 20μ. περίπου. Όπως είχε αρχικά κατασκευαστεί τη δεκαετία του 1990 είχε μέγιστο ύψος της τάξης των 30μ. και είχε διαμορφωθεί με :τέσσερις αναβαθμούς απότομης κλίσης. πρανών και τρεις ανεπένδυτες βαθμίδες κυμαινόμενου εύρους της τάξης των 4,0 μ. Παρά τον πόδα του ορύγματος υπάρχει χαμηλός τοίχος ύψους 1,20 – 1,30μ. και δημιουργείται μια μικρών διαστάσεων βραχοπαγίδα.

Επί σειρά ετών το όρυγμα ήταν γενικώς ευσταθές, εξαιρουμένων τοπικών μικροολισθήσεων και καταπτώσεων επιφανειακού τύπου που με τον καιρό οδήγησαν σε συσσώρευση υλικών στις βαθμίδες και εν μέρει στη βραχοπαγίδα ποδός.

Στις αρχές του 2015, μετά από περίοδο εντόνων βροχοπτώσεων, συνέβη κατολίσθηση του ορύγματος, με επίκεντρο το κεντρικό τμήμα αυτού (μεταξύ ΧΘ. 469+180 και Χ.Θ 469+200)
Επλήγησαν ωστόσο και οι πλευρικές περιοχές και τα προϊόντα της ολίσθησης υπερπήδησαν τον χαμηλό τοίχο (που παρέμεινε πάντως ανέπαφος) και επίχωσαν τα 2/3 περίπου του καταστρώματος του δεξιού κλάδου με αποτέλεσμα τη διακοπή της κυκλoφoρίας του κλάδου.

Μετά την εκδήλωση των κατολισθητικών αυτών φαινομένων και αφού πέρασε η ασυνήθιστα παρατεταμένη υγρή περίοδος του περασμένου χειμώνα, υλοποιήθηκε η άρση των καταπτώσεων, με παράλληλη επανεκσκαφή του ορύγματος με ηπιότερες και πλέον ευσταθείς κλίσεις αναβαθμών, προεκτιμώντας ότι η επέμβαση αυτή δεν θα δημιουργούσε κίνδυνο γενικευμένης εξάπλωσης της κατολίσθησης προς τα ανάντη.

Οι εργασίες επανεκσκαφής και αποκομιδής των υλικών κατάπτωσης από το κατάστρωμα της αρτηρίας ολοκληρώθηκαν στις 15/09/2015 και σε συνέχεια αυτών λήφθηκαν τοπογραφικά στοιχεία που χρησιμοποιήθηκαν στη γεωλογική χαρτογράφηση και στη σύνταξη της γεωλογικής μελέτης με αντικείμενο την εξέταση των τεχνικογεωλογικών – γεωτεχνικών συνθηκών ευστάθειας του επανασκαφθέντος ορύγματος και την εκτίμηση – πρόταση των περαιτέρω οριστικών μέτρων σταθεροποίησης για τη διαχρονική εξασφάλιση της ευστάθειάς του. Τα παραπάνω ολοκληρώθηκαν και υποβλήθηκαν από τον Ανάδοχο συντήρησης στην Υπηρεσία μας, στις 20/01/2016.

Με την από 05/02/2016 απόφαση της Αστυνομικής Διεύθυνσης Καβάλας, έπειτα από αίτημα της υπηρεσίας μας, τροποποιούνται τα περιοριστικά μέτρα στο συγκεκριμένο τμήμα με άρση της αμφιδρόμησης, πλήρη αποκατάσταση της κυκλοφορίας στον αριστερό κλάδο (προς Θεσσαλονίκη) και περιορισμό της κυκλοφορίας σε μία λωρίδα κυκλοφορίας μόνο στον δεξιό κλάδο (προς Ξάνθη). Οι εργασίες προβλέπεται να ξεκινήσουν εντός του μηνός Φεβρουαρίου και η διάρκειά τους θα εξαρτηθεί κυρίως από τις καιρικές συνθήκες (υπολογίζεται να ολοκληρωθούν εντός των επόμενων τριών μηνών).

 

Με εκτίμηση

Μιλιτάδης Μπούγαλης

Προϊστάμενος Τομέα Λ.Ε.Σ.

spot_img
spot_img

Διαφημίσεις