Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024
Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024
Περισσότερα

    Αγκάθι η χάραξη του Ε61 μέσα από το δάσος

    Ημέρα:

    spot_img
    spot_img
    spot_img
    spot_img
    spot_img

    Η πορεία ολοκλήρωσης της μελέτης και η δρομολόγηση του έργου για την κατασκευή του οδικού άξονα Ε61, τέθηκαν επί τάπητος στο πλαίσιο σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε το πρωί της Τετάρτης (19/10) στο γραφείο του αντιπεριφερειάρχη Καβάλας, Θόδωρου Μαρκόπουλου.

    «Είναι σημαντικό το γεγονός ότι πρέπει να φέρουμε στο μυαλό μας όλα όσα έχουμε πει για τον περιφερειακό χωροταξικό σχεδιασμό, για τα δίπολα, τη Βαλκανική ενδοχώρα, για τη σύνδεση του λιμανιού με ένα αξιόπιστο οδικό δίκτυο, για να δρομολογήσουμε την ολοκλήρωση της μελέτης και του έργου στην πορεία. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό επίσης το γεγονός ότι η μη ολοκλήρωση της μελέτης αποτελεί μια πρώτης τάξεως δικαιολογία για να οδηγηθεί το έργο στις καλένδες. Σαφώς αγαπάμε το περιβάλλον και τα οποιαδήποτε περιβαλλοντικά μέτρα θα χρειαστούν, θα ληφθούν υπόψη και υλοποιηθούν με μεγάλη ακρίβεια», δήλωσε στα τοπικά μέσα ενημέρωσης για το θέμα ο αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, Θόδωρος Μαρκόπουλος.

    Α. Πατακάκης: «Τελευταία ευκαιρία να αξιοποιήσουμε τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα»

    Από την πλευρά του ο αντιπεριφερειάρχης Δράμας, Αργύρης Πατακάκης, στις δηλώσεις του υπογράμμισε: «Είναι ένα σημαντικό έργο, το οποίο έχει πραγματικά αναπτυξιακή προοπτική, που θα μας δώσει διέξοδο στην Εγνατία, γιατί η Δράμα είναι αποκλεισμένη. Πιστεύουμε ότι έχει πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα, αναπτυξιακά, τουριστικά, αλλά και το σημαντικότερο από όλα είναι ότι πάνω από 135.000 αυτοκίνητα πέρασαν από τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα για την Καβάλα και τη Θάσο. Πρέπει κάποτε κι αυτή είναι η τελευταία ευκαιρία, να αξιοποιήσουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και να δώσουμε μια δυναμική, ώστε ο δρόμος Ε61 να υλοποιηθεί, γιατί υπάρχουν οι μελέτες από τη δική μας πλευρά, δεν υπάρχουν από την πλευρά Μπάφρα προς Σέρρες κι είναι ένα πλεονέκτημα αυτό που μπορούμε να το αξιοποιήσουμε. Θα πρέπει τελικά να αποφασιστεί αν όλη αυτή η διαδικασία που τόσες δεκαετίες μας έχει ταλαιπωρήσει θα βρει το δρόμο της. Δεν είναι δυνατό να δίνονται για την Ιόνια Οδό 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ, για την Πελοπόννησο 3 δισεκατομμύρια ευρώ κι εμείς που θέλουμε γύρω στα 140 εκατομμύρια ευρώ, να έχουμε συνεχώς προβλήματα ανασφάλειες και να μην είναι επικαιροποιημένα τα έργα που είναι σημαντικά για την προσπάθεια που κάνουμε. Πιστεύουμε ότι θα πρυτανεύσει η λογική και θα βρούμε λύση στο μεγάλο αυτό πρόβλημα».

    Τις θέσεις της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» ανέπτυξε ο Γιάννης Ιωακειμίδης

    «Η Εγνατία Οδός βρίσκεται στο στάδιο της ολοκλήρωσης των μελετών για τον οδικό άξονα που θα συνδέει την Καβάλα με τη Δράμα. Στην παρούσα φάση αυτό που ζητάμε είναι να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε κάποιες επιπρόσθετες γεωτεχνικές έρευνες για το τμήμα από τον ανισόπεδο κόμβο του Σταυρού μέχρι τον κόμβο του Αγίου Σίλα, ώστε να ολοκληρώσουμε και το συγκεκριμένο κομμάτι σε στάδιο μελέτης», ανέφερε στις δηλώσεις του στα τοπικά μέσα ενημέρωσης ο Γιάννης Ιωακειμίδης, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της «Εγνατία Οδός Α.Ε.».

    Παράλληλα, συμπλήρωσε ότι στο στάδιο της προκαταρκτικής μελέτης για το συγκεκριμένο οδικό άξονα είχαν εξεταστεί διάφορες εναλλακτικές προτάσεις, οι περισσότερες εκ των οποίων αποδείχτηκε ότι ήταν τεχνικά ανέφικτες.

    «Συγκεκριμένες προτάσεις σχετικά με μεγάλες σήραγγες κλπ, αντιμετωπίζουν το πρόβλημα του πολύ μεγάλου κόστους. Επομένως καταλήξαμε στη συγκεκριμένη πρόταση μετά από μια σειρά εναλλακτικών προτάσεων, τη χάραξη στη συγκεκριμένη περίπτωση μέσα από το δάσος. Η περίπτωση μικρής σήραγγας και γέφυρας ήταν μια από τις εναλλακτικές. Βασική εναλλακτική λύση που είχε εξεταστεί στην προκαταρκτική μελέτη. Η συγκεκριμένη όμως έχει τεχνικές δυσκολίες στο να γίνει λόγω της μεγάλης κλίσης και γι’ αυτό απορρίφθηκε», συμπλήρωσε στις δηλώσεις του ο κ. Ιωακειμίδης.

    Δ. Τσανάκα: «Είναι το μέλλον των παιδιών μας αυτός ο δρόμος»

    Από τη μεριά της η δήμαρχος Καβάλας, Δήμητρα Τσανάκα, επισήμανε: «Ο Ε61 είναι πολύ σημαντικός για τον τόπο και την περιοχή μας. Τον βάλαμε στο στρατηγικό σχεδιασμό της περιφέρειας σε συνεννόηση μαζί με τη Δράμα και την Ξάνθη και είναι η απάντηση της δυτικής πλευράς της περιφέρειας στα σχέδια των Θρακιωτών που κοιτάζουν μόνο τη Θράκη και κανέναν άλλο. Θα τα πω εγώ αυτά, γιατί δεν θα τα πει κανένας. Είναι μεγάλη υπόθεση για εμάς, γιατί οι κάθετοι άξονες από τη Σόφια και τη Ρουμανία βγαίνουν στον Προμαχώνα Σερρών κι από εκεί κατευθείαν πρέπει να έρχονται προς την Καβάλα χωρίς ενδιάμεσους σταθμούς. Είναι το μέλλον των παιδιών μας αυτός ο δρόμος. Δεν θα κατηγορηθούμε ότι μας δόθηκε η ευκαιρία να το κάνουμε και δεν το κάναμε. Αν η απόσταση Καβάλας – Δράμας γίνει 12 λεπτά, σε 20 χρόνια οι δυο πόλεις θα ενωθούν. Είναι μεγάλη υπόθεση για την περιοχή και δεν πρέπει να μένουμε στις λεπτομέρειες κοιτάζοντας πως δεν θα το κάνουμε αυτό το έργο».

    Τα χαρακτηριστικά του Ε61 και ο αριθμός των δέντρων που θα κοπούν εάν…

    Να σημειωθεί τέλος, ότι ο Ε61 θα έχει συνολικό μήκος 28 χιλιομέτρων, θα είναι αυτοκινητόδρομος δυο κλάδων με δυο λωρίδες ανά κατεύθυνση και ταχύτητα κίνησης των οχημάτων τα 100 χιλιόμετρα την ώρα.

    Θα παρακάμπτει όλους τους οικισμούς κατά μήκος της διαδρομής Δράμας – Καβάλας, ενώ θα διαθέτει ανισόπεδους κόμβους που θα αρχίζουν από τη Δράμα, θα συνεχίζουν στον Άγιο Αθανάσιο και τις Κρηνίδες, καταλήγοντας στον Άγιο Σίλα.

    Όπως ανέφερε στη διάρκεια της σύσκεψης η διευθύντρια μελετών της «Εγνατία Οδός Α.Ε.»., η κ. Κατσαβέλη, αν τελικά δεν προχωρήσει ο σχεδιασμός με την κατάληξη του Ε61 στην Εγνατία και στον κόμβο του Αγίου Σίλα (δηλ. μέσα από το δάσος), τότε ο αυτοκινητόδρομος θα σταματά στον υφιστάμενο κόμβο του Σταυρού.

    Επίσης, ειπώθηκε ότι ο χρόνος που απομένει μέχρι το πέρας ολοκλήρωσης των μελετών είναι μέχρι το τέλος του 2016, ενώ ο κ. Ιωακειμίδης, αναφερόμενος στα δέντρα που θα κοπούν, αν περάσει ο σχεδιασμός για τη διαδρομή μέσα από το δάσος, θα είναι 40 μεγάλα δέντρα περίπου ανά στρέμμα, σε ένα μήκος 900 μέτρων.

    Απόφαση στο δημοτικό συμβούλιο της Δευτέρας

    Να σημειωθεί τέλος, ότι απόφαση για το θέμα του οδικού άξονα Ε61 θα ληφθεί στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας την προσεχή Δευτέρα.

    spot_img
    spot_img
    spot_img
    spot_img
    spot_img
    spot_img
    spot_img
    spot_img
    spot_img
    spot_img

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΘΕΜΑΤΑ

    Ένα μπράβο σε Φλωρίδη και Βρούτση

    Γράφει ο Ανδρέας Χριστόπουλος Παραδέχομαι ότι συνήθως επικρίνω δημόσια πρόσωπα...

    Δώρα αγάπης από την ΟΕΒΕΚ Ν. Καβάλας

    Θα πραγματοποιηθεί και φέτος η δράση της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών...

    Υποχρεωτικός ο εφοδιασμός των οχημάτων με αντιολισθητικές αλυσίδες στα ορεινά του δήμου Νέστου

    Με απόφαση της Διεύθυνσης Αστυνομίας Καβάλας είναι υποχρεωτικός ο...

    Θερμοηλεκτρική Κομοτηνής Α.Ε: Επιχείρηση-Διαμάντι και Πρότυπο Καινοτομίας για την Περιφέρεια ΑΜΘ

    Την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2024, ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης,...

    Το 2024 ήταν μία καλή χρονιά για τα βιβλιοπωλεία

    Γιώργος Ζοπόγλου: Οι καταναλωτές προτιμούν τα τοπικά βιβλιοπωλεία στη...

    Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου στον ΑΟΚ

    Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου κατά...

    Το Σωματείο Επαγγελματιών Θάσου στηρίζει τον αγώνα του μικρού Πέτρου

    Το Σωματείο Επαγγελματιών Θάσου στηρίζει τον αγώνα ζωής του μικρού Πέτρου από το...

    Ορκωμοσία 150 Νέων Συνοριακών Φυλάκων ορισμένου χρόνου

    Από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Συνοριακών Φυλάκων εκδόθηκε το ακόλουθο...