Συνέντευξη τύπου, με στόχο την ενημέρωση των καταναλωτών της περιφερειακής ενότητας Καβάλας αναφορικά με τα νέα προνομιακά προγράμματα ενιαίας έκπτωσης 15% σε όλους τους οικιακούς και τους επαγγελματικούς πελάτες χαμηλής και μέσης τάσης, καθώς και της ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών σε 36 δόσεις, παραχώρησαν στελέχη της Δ.Ε.Η., στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου που δόθηκε την Πέμπτη (21/7) στην Καβάλα, στην οποία παρέστησαν, ο διευθυντής Τύπου και Μ.Μ.Ε., Ανδρέας Πετσίνης, ο διευθυντής πωλήσεων Μακεδονίας – Θράκης, Παναγιώτης Παναγιωτόπουλος, ο διευθυντής καταστήματος Καβάλας, Κωνσταντίνος Καρανάσιος, καθώς και ο Στράτος Γαρίτσης.
Όπως είναι γνωστό από την 1η Ιουλίου η Δ.Ε.Η. προσφέρει τη δυνατότητα χορήγησης ενιαίας έκπτωσης 15% σε όλους τους οικιακούς και επαγγελματικούς πελάτες χαμηλής και μέσης τάσης, με μόνη προϋπόθεση, την εμπρόθεσμη εξόφληση των τρεχόντων λογαριασμών και την τήρηση των διακανονισμών που τυχόν έχουν συναφθεί ή θα συναφθούν με το ισχύον, ή έχουν συναφθεί με το προηγούμενο πρόγραμμα.
Η μεγαλύτερη και μοναδική ίσως μείωση τιμολογίων στα χρονικά της Δ.Ε.Η.
Όσον αφορά την έκπτωση, αυτή αφορά σε πλέον των 5.000.000 καταναλωτές – πελάτες της Δ.Ε.Η., οι οποίοι είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους έναντι της επιχείρησης. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη, μοναδική ίσως, μείωση τιμολογίων στα χρονικά της Δ.Ε.Η. Η πρωτοβουλία της Δ.Ε.Η. καταδεικνύει εμφαντικά την κοινωνική της ευαισθησία και το ενδιαφέρον της για τη στήριξη των επαγγελματιών, εμπόρων και βιομηχανιών σε όφελος της οικονομίας και της απασχόλησης. Αφετέρου, παρέχεται η μεγάλη ευκαιρία σε όλους όσοι σήμερα δεν πληρώνουν το ηλεκτρικό ρεύμα που καταναλώνουν, να γίνουν συνεπείς τερματίζοντας συμπεριφορές που επιβαρύνουν όλους τους υπολοίπους.
Τι ισχύει με τη ρύθμιση οφειλών σε 36 δόσεις
Παράλληλα, η επιχείρηση προσφέρει τη δυνατότητα σε όλους τους οικιακούς και επαγγελματικούς πελάτες της να ρυθμίσουν τις οφειλές τους σε 36 μηνιαίες δόσεις, χωρίς καμία προκαταβολή μέχρι και την 30η Σεπτεμβρίου 2016. Στη ρύθμιση έχουν δικαίωμα να προσχωρήσουν για το υπόλοιπο της οφειλής τους και οι πελάτες, οι οποίοι έχουν ήδη προβεί σε διακανονισμό των οφειλών τους με βάση το προηγούμενο σύστημα. Η καταβολή της πρώτης δόσης θα πραγματοποιείται με την έγκριση του διακανονισμού.
Η συνολική εικόνα των ληξιπρόθεσμων οφειλών στην περιφερειακή ενότητα Καβάλας μέχρι τις 30 Ιουνίου
Οι συνολικές οφειλές των καταναλωτών της Π.Ε. Καβάλας προς τη Δ.Ε.Η., ανέρχονται στα 28 εκατομμύρια ευρώ, ποσό το οποίο αντιστοιχεί στο 33,1% του συνόλου των πελατών της Π.Ε. Καβάλας. Οι οφειλές των οικιακών πελατών αγγίζουν το 50,7 %, εκ των οποίων το 31 % αφορά οφειλές λογαριασμών άνω των 1.000 ευρώ, οι οποίες αντιστοιχούν μόνο στο 15% των οικιακών οφειλετών. Το ποσοστό των επαγγελματικών πελατών που οφείλουν ανέρχεται στο 47,2 %, εκ του οποίου το 33% αφορά οφειλές λογαριασμών άνω των 3.000 ευρώ, οι οποίες αντιστοιχούν στο 12% των επαγγελματικών οφειλετών. Ενδεικτικά, 200 επαγγελματικοί πελάτες συγκεντρώνουν το 37 % των αντίστοιχων οφειλών. Οι οφειλές των αγροτικών πελατών ανέρχονται στο 2,1 %. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΔΕΗ έως την 30η Ιουνίου, παρά το ιδιαίτερα ευνοϊκό μέτρο της ρύθμισης των οφειλών, με 36 δόσεις από 01.04.2016, μόνο το 27,5 % από αυτές έχουν ρυθμιστεί. Επισημαίνεται ότι από το σύνολο των 28 εκατομμυρίων ευρώ, τα 4,3 (ποσοστό 15,4%) αφορούν οφειλές υπέρ τρίτων (Δημοτικά Τέλη, Δημοτικό Φόρο, Τέλος Ακίνητης Περιουσίας και Τέλος Ε.Ρ.Τ.), ποσά τα οποία δεν έχουν αποδοθεί στους τρίτους δικαιούχους φορείς, εφόσον δεν εισπράχθηκαν. Κατά συνέπεια, η μη είσπραξη των ληξιπροθέσμων επηρεάζει τόσο τα αποτελέσματα της Δ.Ε.Η., όσο και εκείνα των Οργανισμών Τοπικής αυτοδιοίκησης και της Ε.Ρ.Τ.