Σε νέες διευκρινίσεις, για μια σειρά από έργα της Π.Ε. Καβάλας, προχώρησε την Τρίτη (12/12) ο αντιπεριφερειάρχης, Θόδωρος Μαρκόπουλος, ο οποίος, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου, αναφέρθηκε στα τεχνικά έργα των ετών 2014 – 2017.
Σε σχετικό πίνακα που διένειμε στους εκπροσώπους των τοπικών μέσων ενημέρωσης, ο κ. Μαρκόπουλος παρουσίασε τα 21 σημαντικά έργα που έχουν αποπερατωθεί και επιτελέστηκαν σε αυτήν την τριετία, αριθμός που αυξάνει κατά 10, φτάνοντας συνολικά τα 31, καθώς περιλαμβάνονται έργα που έχουν δυο καταγραφές, με αποτέλεσμα κάποια εξ αυτών για λόγους διαδικαστικούς να είναι σε πρώτη ή δεύτερη φάση στα υπό εξέλιξη, ενώ υπάρχουν και τα λεγόμενα stand by της τρίτης φάσης.
Πολλά από τα έργα δεν περιλαμβάνονται στον σχετικό πίνακα
Πιο συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στο έργο «βελτίωση εγκαταστάσεων Ιχθυόσκαλας Καβάλας», το οποίο είναι στη φάση ολοκλήρωσης (ποσοστό 97%) με μόνη εκκρεμότητα ένα δάπεδο.
Όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μαρκόπουλος, υπάρχουν πολλά έργα που δεν περιλαμβάνονται στον σχετικό πίνακα, καθώς για παράδειγμα θα υπάρχουν νέες εγγραφές, έργα σχετικά με τον τουρισμό, αλλά και έργα με τεχνικό χαρακτήρα που επίσης δεν περιλαμβάνονται, όπως αυτό της επέκτασης του δρόμου από τον κόμβο Ελαιοχωρίου μέχρι και την είσοδο της Νέας Περάμου, για το οποίο ήδη η Π.Ε. Καβάλας πλήρωσε 700.000 ευρώ σε απαλλοτριώσεις και πλέον γίνεται προσπάθεια για ένταξή του.
«Άλλα έργα τα βρήκαμε και τα τελειώσαμε, άλλα τα ξεκινήσαμε εμείς και θα τελειώσουν με τους επόμενους»
Επίσης, ειδική αναφορά έκανε στο έργο «εξωτερική θωράκιση υφιστάμενου τμήματος προσήνεμου μόλου λιμένα Καβάλας», όπου «δαπανήθηκε» ένα καλοκαίρι για να τελειώσει το έργο, λόγω της έρευνας για λίθους.
Όπως υπογράμμισε ο κ. Μαρκόπουλος ήταν ένα έργο που ξεκίνησε από προηγούμενη διοίκηση και τελείωσε επί των ημερών της δικής του.
Στη συνέχεια έκανε αναφορά σε έργα στη Θάσο, για τα οποία η Π.Ε. Καβάλας εξασφάλισε χρηματοδότηση και επίσης δεν περιλαμβάνονται στον πίνακα, όπως είναι έργα δασοτεχνικά που έγιναν για την καλύτερη δυνατή προστασία των παραλιών από φερτά υλικά.
«Άλλα έργα τα βρήκαμε και τα τελειώσαμε, άλλα τα ξεκινήσαμε εμείς και θα τελειώσουν με τους επόμενους», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Θόδωρος Μαρκόπουλος, κάνοντας ειδική αναφορά στις πλωτές εξέδρες, έργο που το παρέλαβε στο 6% του οικονομικού αντικειμένου και πλέον παραδόθηκε, αλλάζοντας την εικόνα λιμανιού.
Επίσης, αναφέρθηκε στην παράκαμψη Ελαιοχωρίου, έργο που ξεκίνησε πριν από δυο δεκαετίες και το οποίο παρακολουθείται στενά, παρά την ολοκλήρωσή του, λόγω κάποιων προβλημάτων σταθερότητας στα πρανή του δρόμου.
Χρηματοδότηση με το σταγονόμετρο για ορισμένα έργα – «Αντίπαλος» η βραδύτητα με την οποία λειτουργεί η δημόσια διοίκηση
«Σε καθημερινή βάση ασχολούμαι πολλές ώρες μαζί με όλους τους εμπλεκόμενους υπηρεσιακούς παράγοντες γι’ αυτά τα έργα. Υπάρχουν έργα όπως το φράγμα του Μαρμαρά και της δυτικής πεδιάδας του Νέστου, που είναι ενταγμένα στο τομεακό πρόγραμμα του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, με χρηματοδότηση όμως που γίνεται με το σταγονόμετρο. Είναι έργα που θ’ αργήσουν να τελειώσουν. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να μη διακοπούν. Χαρακτηριστικό είναι ότι εδώ και 20 μήνες δεν μπορεί το υπουργείο Υποδομών να αναδείξει τον ανάδοχο για την υδρογεωλογική μελέτη της περιοχής των Τεναγών. Η μελέτη του αρδευτικού δικτύου του Μαρμαρά, που έχουμε προμελέτη, δεν προκηρύχθηκε. «Αντίπαλος» μας είναι η βραδύτητα με την οποία λειτουργεί η δημόσια διοίκηση. Για παράδειγμα η δεύτερη φάση του αλιευτικού καταφυγίου Ορφανού (έχει ολοκληρωθεί το 80%) ξεκίνησε επί των ημερών μας, θα τελειώσει επί των ημερών μας και το υπουργείο μας λέει ότι για να το πάει στην επόμενη προγραμματική περίοδο πρέπει να γίνει προγραμματική σύμβαση με τον δήμο Παγγαίου που ποτέ δεν είχε ζητηθεί. Όλα αυτά έχουν δυσκολίες», σημείωσε σχετικά ο κ. Μαρκόπουλος.
«Πρέπει να ξεπεραστούν σκόπελοι που προκύπτουν κάθε μέρα»
Επίσης χαρακτηριστικό ήταν το παράδειγμα για το προς δημοπράτηση έργο «αποκατάσταση – ασφαλτόστρωση του οδικού τμήματος Ερατεινού – Χρυσούπολης», για το οποίο ενώ υπάρχει μελέτη ολοκληρωμένα και υπάρχουν και τα χρήματα, την ίδια στιγμή, με την ηλεκτρονική δημοπράτηση έργων, δεν μπορεί να προχωρήσει! Αυτό συμβαίνει και με το έργο του αμφιθεάτρου του διοικητηρίου, αλλά και για παρεμβάσεις σε σηματοδότες.
«Είναι θέματα δύσκολα και σύνθετα. Πρέπει να ξεπεραστούν σκόπελοι που προκύπτουν κάθε ημέρα. Δεν ασχολούμαστε μόνο με το air sea show και το via egnatia, για τα οποία καλά κάνουμε κι ασχολούμαστε, όμως ταυτόχρονα υπάρχουν υπηρεσίες και σημαντικοί άνθρωποι που προσπαθούν να φέρουν σε πέρας ό,τι μπορούν περισσότερο για τα έργα. Βρείτε αν υπάρχουν άλλες περιφερειακές ενότητες με τέτοιο πλήθος εντάξεων και που να έχουν προετοιμασία και δραστηριότητες που έρχονται σε πέρας με ένα προσωπικό που συνεχώς βαίνει μειούμενο. Δε θα βρείτε πουθενά! Δεν μιλάμε για συντήρηση εγκαταστάσεων και συντήρηση οχημάτων κι όλα όσα γίνονται», τόνισε ο αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, ευχαριστώντας παράλληλα όλους τους υπηρεσιακούς παράγοντες.
«Αν φταίω σε κάτι είναι ότι δεν στήνω κάθε μέρα εγκαίνια και δηλώσεις ότι τέλειωσε το ένα ή το άλλο έργο. Αυτό όμως είναι θέμα δικό μου, ίσως αδικώ τον εαυτό μου, την περιφέρεια και τις υπηρεσίες», δήλωσε καταληκτικά ο Θόδωρος Μαρκόπουλος.