Μάρκος Δέμπας: Τα μέχρι σήμερα στοιχεία αποτελούν ένα μήνυμα ανησυχητικό / Δεν πρέπει να βλέπουμε μόνο τα ποσοτικά χαρακτηριστικά, αλλά και τα ποιοτικά / Προσπαθούμε να εξηγήσουμε τους λόγους που η κατανάλωση είναι μικρότερη
«Τα μέχρι τώρα στοιχεία, σε σύγκριση πάντα με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, δείχνουν ότι παρ’ όλο που υπάρχει μεγάλη εισροή τουριστών και στην περιοχή μας, αλλά και γενικότερα στη χώρα μας, δεν ξοδεύουν τα χρήματα που θα περιμέναμε. Αυτό είναι σίγουρα κάτι πολύ ανησυχητικό».
Τα παραπάνω υπογράμμισε σε δηλώσεις που έκανε στον «Ενήμερο», ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Καβάλας, Μάρκος Δέμπας, επιβεβαιώνοντας ουσιαστικά αυτά που ακούγονται από τους επαγγελματίες στη διάρκεια της φετινής τουριστικής περιόδου, ότι παρά τον μεγάλο αριθμό τουριστών, η κατανάλωση είναι αναντίστοιχη.
«Υπάρχει μία πτώση ίσως περίπου και του 10 – 12% σε σχέση με τα στοιχεία της αντίστοιχης περσινής περιόδου…»
«Τα πρώτα στοιχεία και από το αεροδρόμιο και απ’ τα λιμάνια και από τις οδικές πύλες εισόδου, δείχνουν ότι τα νούμερα φέτος των αφίξεων θα είναι ίσως και λίγο πιο αυξημένα ή τα ίδια με πέρυσι. Φαίνεται όμως σε πρώτη φάση με αυτά τα οποία έχουμε και σε συζητήσεις με τους ίδιους τους επαγγελματίες, είτε των τουριστικών καταλυμάτων, είτε της εστίασης και ευρύτερα επίσης από κάποια προσωρινά στοιχεία που κατά καιρούς δίνει και στατιστική υπηρεσία και το ΣΕΤΕ, ότι η κατανάλωση είναι μικρότερη. Υπάρχει μία πτώση ίσως περίπου και του 10 – 12% σε σχέση με τα στοιχεία της αντίστοιχης περσινής περιόδου», τόνισε στη συνέχεια των δηλώσεών του στον «Ε» ο Μάρκος Δέμπας.
«Τα μέχρι σήμερα όμως στοιχεία αποτελούν ένα μήνυμα ανησυχητικό. Είναι ένα μήνυμα καταρχήν του ότι προσπαθούμε να εξηγήσουμε τους λόγους που η κατανάλωση είναι πολύ μικρότερη. Ίσως ένα στοιχείο μπορεί να είναι η ακρίβεια…»
«Πάντα λέμε ότι ο απολογισμός για τον τουρισμό πρέπει να γίνεται τέλος Σεπτεμβρίου με Οκτώβριο όπου εκεί πραγματικά θα κλείσει η τουριστική περίοδος που θα μας δώσει τα πλήρη στοιχεία. Τα μέχρι σήμερα όμως στοιχεία αποτελούν ένα μήνυμα ανησυχητικό. Είναι ένα μήνυμα καταρχήν του ότι προσπαθούμε να εξηγήσουμε τους λόγους που η κατανάλωση είναι πολύ μικρότερη. Ίσως ένα στοιχείο μπορεί να είναι η ακρίβεια. Έρχονται και οι τουρίστες με ένα χαμηλότερο θα λέγαμε ποσό για να ξοδέψουν. Επίσης και εδώ η εσωτερική ακρίβεια, η οποία ίσως και αυτή επηρεάζει κάποιους καταναλωτές ή τουρίστες, οι οποίοι αντί να ξοδέψουν κάποιο πόσο περισσότερο την ημέρα βλέπουν ότι για να καθίσουν έστω και μία δυο μέρες παραπάνω περιορίζουν αυτό το ποσό της κατανάλωσης», ανέφερε ακόμη ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Καβάλας.
«Δεν είναι μόνο να βλέπουμε τα ποσοτικά χαρακτηριστικά, ότι έχουμε δηλαδή περισσότερους τουρίστες, αλλά θα πρέπει να βλέπουμε τα ποιοτικά χαρακτηριστικά, το τι ακριβώς ξοδεύει, πού τα ξοδεύει…»
«Είναι μία εικόνα, η οποία σε αυτή τη φάση που μιλάμε είναι ανησυχητική, γιατί δεν είναι μόνο να βλέπουμε τα ποσοτικά χαρακτηριστικά, ότι έχουμε δηλαδή περισσότερους τουρίστες, αλλά θα πρέπει να βλέπουμε τα ποιοτικά χαρακτηριστικά, το τι ακριβώς ξοδεύει, πού τα ξοδεύει που πιθανόν ίσως και εμείς οι ίδιοι θα πρέπει να αναπροσαρμόσουμε κάποιες δικές μας θέσεις – εκτιμήσεις. Ο τουρισμός επηρεάζεται από πολλές συνθήκες και εξωγενείς, αλλά και από πλευράς του διαθέσιμου εισοδήματος που έχει ο καθένας, η ρευστότητα που λέμε ότι διαθέτει ο καθένας, η οποία τα τελευταία χρόνια και λόγω της ακρίβειας έχει περιοριστεί. Και από πλευράς δικιάς μας εάν κρατήσουμε κάποιες καλές ανταγωνιστικές τιμές σε σχέση με άλλες περιοχές, ώστε να μην πάνε οι τουρίστες αλλού, αλλά και αυτοί οι οποίοι θα ‘ρθουν εδώ να μείνουν ικανοποιημένοι, να μην μας θεωρήσουν ακριβή περιοχή», συμπλήρωσε σχετικά ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Καβάλας.
«Πρώτες ύλες και εμπορεύματα, όλα έχουν μία ανοδική πορεία εδώ και μήνες. Αυτό μετακυλίεται στην τελική τιμή κατανάλωσης, γιατί δεν αντέχει και η επιχείρηση να συμπιέσει αυτά τα υψηλά κοστολόγια…»
«Πράγματι το τελευταίο διάστημα έχουν πέσει πολλά στις επιχειρήσεις μας. Βλέπουμε το τι συμβαίνει με τις πρώτες ύλες και τα εμπορεύματα, όλα έχουν μία ανοδική πορεία εδώ και μήνες. Αυτό μετακυλίεται στην τελική τιμή κατανάλωσης, γιατί δεν αντέχει και η επιχείρηση να συμπιέσει αυτά τα υψηλά κοστολόγια, πλέον του ενεργειακού κόστους που κι αυτό έρχεται επίσης να μας δώσει ακόμα μία σφαλιάρα σε αυτά τα οποία συμβαίνουν το τελευταίο διάστημα. Το ζητούμενο είναι ότι κάνουμε προσπάθειες για να φέρουμε τον τουρίστα εδώ στην περιοχή μας, θα πρέπει όμως αυτό το κομμάτι να συνοδεύεται και από μία προσπάθεια ο τουρίστας και να μείνει ικανοποιημένος και να ξοδέψει όσο το δυνατόν περισσότερα χρήματα και να μη βλέπουμε αυτήν την γκρίνια που υπάρχει τώρα», σημείωσε καταληκτικά στις δηλώσεις του ο Μάρκος Δέμπας.