Συναντήσεις με υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου Περιβάλλοντος για την πορεία των σημαντικών έργων της Θάσου, είχε στην Αθήνα την Τετάρτη (24/1), ο δήμαρχος του νησιού, Κώστας Χατζηεμμανουήλ.
Στις συναντήσεις αυτές ο δήμαρχος Θάσου, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στον «Ενήμερο», επί τάπητος τέθηκε η εξέλιξη του έργου του βιολογικού καθαρισμού των Λιμεναρίων που συνεχίζεται, το υπό ένταξη έργο του βιολογικού του Πρίνου, αλλά και το επίσης υπό ένταξη έργο της ολικής διαχείρισης των στερεών αποβλήτων στο νησί.
”Το τελευταίο έργο αφορά τις υποδομές εκείνες, ώστε να μη χρειάζεται να βγάζουμε τα σκουπίδια εκτός νησιού, να τα διαχειριζόμαστε εντός αυτού, είτε είναι αυτό ανακύκλωση, είτε παραγωγή κομπόστ, ώστε και το κόστος να μειωθεί, αλλά και να παράγονται προϊόντα, τα οποία φέρνουν έσοδα και περιβαλλοντικά οφέλη”, δήλωσε σχετικά ο δήμαρχος Θάσου.
Οι εταιρείες που αναλαμβάνουν τη γραμμή Καβάλας – Πρίνου να μην την απαξιώνουν
Ερωτηθείς για τη σύσκεψη που έγινε την Τρίτη (23/1) στην Αθήνα για το θέμα των δρομολογίων στην πορθμειακή γραμμή Καβάλας – Πρίνου, ο Κώστας Χατζηεμμανουήλ δήλωσε: ”Δεν προέκυψε κάτι νεότερο από αυτά που γνωρίζαμε κατά την τελευταία μου επίσκεψη τον Δεκέμβριο. Αυτό που φάνηκε είναι ότι η γραμμή Πρίνου – Καβάλας για να λειτουργήσει θα πρέπει να υπάρχουν πλοία που να είναι εφοδιασμένα με τα κατάλληλα πιστοποιητικά, θα πρέπει οι εταιρείες που αναλαμβάνουν τη γραμμή να μην την απαξιώνουν αποσύροντας τα πλοία για τη συντήρησή τους”.
Στο όνομα του ανταγωνισμού θυσιάζουν την ασφάλεια, την υγεία και τα συμφέροντα των Θασίων
”Επιπλέον, το ζήτημα με τις διακομιδές παραμένει ανοιχτό κι ακόμη κι αν δεσμεύτηκαν κατά κάποιο τρόπο να καλύπτουν με πλοίο επιφυλακής το νησί, διατηρώ τις επιφυλάξεις μου κι έχω σοβαρούς λόγους να το κάνω. Το νομικό συμβούλιο του κράτους δεν έχει δώσει ακόμη απάντηση στο υπουργείο Ναυτιλίας κατά πόσο όταν πρόκειται για διακομιδή μπορεί να γίνεται υπέρβαση του ωραρίου. Όσο λειτουργούσαν δυο εταιρείες και με λιγότερα πλοία, κάλυπταν το νησί για όλες τις ημέρες του χρόνου. Όταν εμφανίστηκε η τρίτη εταιρεία, άλλαξαν οι συσχετισμοί του ανταγωνισμού και στο όνομά του θυσιάζουν την ασφάλεια, την υγεία και τα συμφέροντα των Θασίων, στους οποίους οφείλουν τον πλούτο τους”, συμπλήρωσε δηκτικά στις δηλώσεις του ο δήμαρχος Θάσου.
Μπροστά στα ίδια αδιέξοδα, αν δεν υπάρξει ένα σαφές νομοθετικό πλαίσιο υπέρ του δημοσίου συμφέροντος
Τέλος, σε ερώτηση για το πως ”βλέπει” να εξελίσσεται το θέμα το επόμενο διάστημα, ο Κώστας Χατζηεμμανουήλ απάντησε: ”Αν δεν υπάρξει ένα σαφές νομοθετικό πλαίσιο ή μια ερμηνεία του νόμου, η οποία να είναι προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος, πάντα θα βρισκόμαστε στο ίδιο τραπέζι να συζητάμε τα ίδια θέματα μπροστά στα ίδια αδιέξοδα”.