«Κάποια πράγματα δεν είναι πολιτική κριτική / Έχουμε μία πόλη με μικρό κέντρο στο οποίο θέλουμε να βρισκόμαστε ταυτόχρονα όλοι / Μπορεί κάθε γειτονιά να έχει και το airbnb της;»
«Η συζήτηση για το κυκλοφοριακό εξελίσσεται με τελείως διαφορετικό τρόπο από αυτόν που θα θεωρούσαμε ως ωφέλιμο. Γίνεται αποσπασματικά και απολύτως καταγγελτικά προς τη δημοτική αρχή. Θεωρώ ότι αυτό είναι λάθος. Γίνεται με τα γυαλιά του καθενός κι όχι σκεπτόμενοι τις πραγματικές συνθήκες και προβλήματα και το πώς πρέπει και μπορούν να λυθούν για να μιλάμε σε μία ρεαλιστική βάση». Τα παραπάνω επισήμανε σε δηλώσεις που έκανε στον «Ενήμερο» σχετικά με το κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η πόλη της Καβάλας, ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Καβάλας, Παναγιώτης Μαμτσαδέλης.
«Κάποια πράγματα δεν είναι πολιτική κριτική, είναι κάτι που συμβαίνει διαχρονικά…»
«Αυτό αποδείχθηκε και στη σύσκεψη για το κυκλοφοριακό. Έχουμε πάρα πολλούς φορείς που θα δραστηριοποιούνται μες στην πόλη, που έχουν τις δικές τους ευθύνες, ωστόσο όταν λέμε η συζήτηση να ξεκινήσει από το μηδέν αυτό δεν συμβαίνει, αλλά τίθενται κάποιες «κόκκινες γραμμές», οι οποίες δεν ευνοούν την επίτευξη μιας λύσης. Διαβάζω εδώ και μήνες και ασκείται κριτική για τον κυκλικό κόμβο, τα οφέλη του οποίου ακόμη δεν μπορούμε να τα αναγνωρίσουμε και να τα ζυγίσουμε. Και ρωτώ, δεν φταίμε εμείς οι πολίτες, οι οδηγοί, οι πεζοί; Από τα παλιά Δικαστήρια μέχρι και τη συμβολή των οδών Ομονοίας και Ι. Δραγούμη έχει πέντε διαβάσεις. Όλοι οι πεζοί περνάμε από τις διαβάσεις; Στο φανάρι που βρίσκεται στην Κουντουριώτου ακριβώς μπροστά από τον Άγιο Νικόλαο έχει πινακίδα που λέει απαγορεύεται να στρίψεις αριστερά για την Παναγία. Πόσοι στρίβουν αριστερά όμως; Πόσοι παρκάρουν μέσα στην εσοχή των λεωφορείων με alarm και τα λεωφορεία δεν μπαίνουν μέσα στην εσοχή; Πόσοι σταματάνε ακριβώς μπροστά από την ταχυδρομική πριν τον κόμβο και διπλοπαρκάρουν; Για αυτά τα πράγματα δε φταίει η δημοτική αρχή, όχι η σημερινή, αλλά ούτε η προηγούμενη, ούτε η επόμενη θα φταίει. Κάποια πράγματα δεν είναι πολιτική κριτική, είναι κάτι που συμβαίνει διαχρονικά. Εμείς θα φύγουμε, θα έρθουν οι επόμενοι. Η πολιτική, ειδικά στην τοπική αυτοδιοίκηση, είναι σαν σκυταλοδρομία. Αυτά όμως είναι στην νοοτροπία μας και δεν αλλάζουν εύκολα. Όμως αυτά είναι που προκαλούν σε ένα πολύ σημαντικό βαθμό το πρόβλημα. Η λογική του ότι ο καθένας μπορεί να κάνει ό,τι θέλει κι όπως τον βολεύει. Δεν είναι όμως έτσι», τόνισε στη συνέχεια όσων δήλωσε στον «Ε» ο κ. Μαμτσαδέλης.
«Καλώς ή κακώς έχουμε μία πόλη με ένα μικρό κέντρο, στο οποίο θέλουμε να βρισκόμαστε ταυτόχρονα όλοι…»
«Όσον αφορά την αστυνόμευση σίγουρα υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα στο θέμα των ξένων επισκεπτών. Εκεί δέχομαι την κριτική για την αστυνόμευση, γιατί θα έπρεπε να υπάρχει γρηγορότερα διασύνδεση με τα σύνορα, ώστε να μην μπορεί ο Βαλκάνιος επισκέπτης να φύγει από τη χώρα αν δεν έχει πληρώσει την κλήση. Αλλά όσους δημοτικούς αστυνομικούς και να έχουμε δεν επαρκούν. Οι χώροι στάθμευσης δεν αρκούν. Ποτέ δεν θα αρκούν. Καλώς ή κακώς έχουμε μία πόλη με ένα μικρό κέντρο, στο οποίο θέλουμε να βρισκόμαστε ταυτόχρονα όλοι. Πρέπει να είναι το δικηγορικό γραφείο, το ιατρείο, η σχολή, το σούπερ μάρκετ. Τα οχήματα πλέον είναι πολλά, είναι ογκώδη. Πέρυσι ήρθαν από το λιμάνι 125.000 οχήματα και περίπου, 13.000 φορτηγά και 600.000 πολίτες. Οι αριθμοί είναι σοκαριστικοί. Φανταστείτε ένα γήπεδο να χωράει 5.000 ανθρώπους και εμείς να βάζουμε 10.000. Αυτό είναι η Καβάλα το καλοκαίρι. Εάν το κράτος δεν θέλει να κάνει τον σχεδιασμό, ας μας αφήσει εμάς να τον κάνουμε», πρόσθεσε χαρακτηριστικά ο Παναγιώτης Μαμτσαδέλης.
«Είναι συλλογική και ατομική η ευθύνη στο κυκλοφοριακό…»
«Τα airbnb σαφέστατα να υπάρχουν, αλλά μπορεί κάθε γειτονιά να έχει και το airbnb της; Μπορεί ψηλά στα Ποταμούδια ή στην Αγία Βαρβάρα που είναι πυκνοκατοικημένες περιοχές να έχουμε; Είναι βιώσιμο; Είναι βέβαια ιδιωτική περιουσία ο καθένας μπορεί να την κάνει ό,τι θέλει, αλλά χωρίς κανόνες; Παλιότερα τα ισόγεια τα έκαναν καταστήματα κι όχι πάρκινγκ και γιατί δεν ήταν υποχρεωμένοι αλλά και γιατί τα καταστήματα ήταν πιο προσοδοφόρα από ένα πάρκινγκ. Αυτά που είναι κλειστά τώρα σε πολυκατοικίες που έχουν 25 διαμερίσματα χωρίς μία θέση στάθμευσης τα κάνουν airbnb. Kι αυτό θα επιβαρύνει ακόμα περισσότερο το κυκλοφοριακό και το θέμα της στάθμευσης. Kαι οι ίδιοι που τα κάνουν και καλώς τα κάνουν, μετά θα ζητάνε να παρκάρουν. Είναι συλλογική και ατομική η ευθύνη στο κυκλοφοριακό. Ο δήμος κάνει αυτά που μπορεί να κάνει. Κάνει τα έργα που μπορεί να κάνει και αυτά που θεωρεί ότι μπορεί να είναι χρήσιμα», υπογράμμισε καταληκτικά στις δηλώσεις του στον «Ε» ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Καβάλας.