Στην ιδιαίτερα επιτυχημένη χρονιά για τον τουρισμό κρουαζιέρας στο λιμάνι «Απόστολος Παύλος», αλλά και στις υποδομές του εν λόγω λιμανιού, στο επίπεδο συνεργασίας με τους τοπικούς φορείς, στις εξελίξεις σχετικά με το «Φίλιππος Β΄», καθώς και στην διαχείριση των τεσσάρων λιμένων αρμοδιότητας της «Ο.Λ.Κ. Α.Ε.», αναφέρεται στο πλαίσιο συνέντευξης που παραχώρησε στον «Ενήμερο», η διευθύνουσα σύμβουλος της «Ο.Λ.Κ. Α.Ε.», Άννα Θυσιάδου.
Πρόσφατα ολοκληρώθηκε μια άκρως επιτυχημένη χρονιά για την κρουαζιέρα στο λιμάνι της Καβάλας. Ποιο πιστεύετε ότι είναι το αποτύπωμα αυτής της χρονιάς και ποιο ήταν το μερίδιο της «Ο.Λ.Κ. Α.Ε.» σε αυτήν την επιτυχία;
«Την τρέχουσα χρονιά δρέψαμε τους καρπούς της στόχευσης, της οργάνωσης και της συνεργατικής προσπάθειας. Ήμασταν ακόμη στην καρδιά της πανδημίας του COVID-19, το 2020, όταν τρεις φορείς της πόλης, η «Οργανισμός Λιμένος Καβάλας Α.Ε.», η «ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ» και μέσω αυτής ο δήμος και το Επιμελητήριο Καβάλας, στοχεύσαμε στον σωστό χρόνο στον τουρισμό κρουαζιέρας. Ξεκινήσαμε τη συνεργασία με έναν καταξιωμένο επαγγελματία του χώρου και συνεργαστήκαμε ανοιχτά και ισότιμα, χωρίς κρυφές ατζέντες και δεύτερες σκέψεις. Κατορθώσαμε έτσι να συμπεριληφθεί το λιμάνι της Καβάλας στους μετά την πανδημία παγκόσμιους χάρτες κρουαζιέρας και χτίζουμε μία σταθερή βάση ως προορισμός οι τρεις φορείς από κοινού, ο καθένας στον τομέα αρμοδιότητάς του».
Θεωρείτε επαρκείς τις υποδομές του λιμένα «Απόστολος Παύλος»; Αν όχι, τι επιπλέον χρειάζεται να γίνει, ώστε να καταστεί ακόμη μεγαλύτερος πόλος έλξης για την κρουαζιέρα;
«Το λιμάνι «Απόστολος Παύλος» έχει τρία πολύ σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τα περισσότερα λιμάνια στη χώρα. Το πρώτο είναι η γεωγραφική του εγγύτητα με την Κωνσταντινούπολη, το δεύτερο ο μήκους 640 μέτρων προσήνεμος μόλος, ο οποίος προσδίδει τη δυνατότητα στα κρουαζιερόπλοια να πλαγιοδετήσουν και το τρίτο η άμεση σύνδεσή του με τον αστικό ιστό της πόλης της Καβάλας. Ασφαλώς πάντοτε ανακύπτουν θέματα, τα οποία και λύνονται στη πορεία. Χαρακτηριστικά αναφέρω ότι με τη βοήθεια του Πολεμικού Ναυτικού προχωρήσαμε στην πλήρη βυθοκόρηση του πυθμένα του λιμένα, ώστε να έχουμε απόλυτη γνώση των βαθών του, όπως μας ζήτησαν οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας».
Η «Ο.Λ.Κ. Α.Ε.» διαχειρίζεται τέσσερα λιμάνια. Ποιο είναι το επίπεδο στο οποίο βρίσκεται το καθένα εξ’ αυτών και ποιος είναι ο σχεδιασμός για την περαιτέρω ανάπτυξη τους;
«Όπως κάθε εταιρεία, έτσι και η «Ο.Λ.Κ. Α.Ε.», οφείλει να έχει πλήρη γνώση των περιουσιακών της στοιχείων, να αναλύσει τα δυνατά και τα αδύναμα σημεία τους και να εκμεταλλευτεί κάθε δυνατό σημείο τους διορθώνοντας τα αδύναμα. Υπάρχει μία ενιαία στόχευση της εταιρείας, η οποία κάνει χρήση των δυνατοτήτων που κάθε επιμέρους λιμάνι έχει. Παράλληλα, δεν σταματούμε να παρακολουθούμε τον κεντρικό προγραμματισμό επιδοτήσεων και να προσαρμόζουμε τις προτάσεις μας αναλόγως, προκειμένου να επιτύχουμε το μέγιστο δυνατό των επιδιορθώσεων και αναβαθμίσεων των τεσσάρων λιμενικών μας εγκαταστάσεων».
Ποιο είναι το επίπεδο συνεργασία σας με τους τοπικούς φορείς, την Περιφέρεια και τους εκπροσώπους του κοινοβουλίου; Στέκονται αρωγοί στο έργο σας;
«Βασικές αρχές κάθε συνεργασίας είναι η σαφήνεια ως προς το τι θέλουμε να επιτευχθεί από αυτήν και ο σεβασμός των ορίων και παράλληλα των αρμοδιοτήτων ενός εκάστου. Με τους περισσότερους από τους τοπικούς φορείς των περιοχών των λιμένων αρμοδιότητας της «Ο.Λ.Κ. Α.Ε.», η συνεργασία είναι εξαιρετική και βασίζεται στην αμοιβαιότητα και την αλληλοεκτίμηση. Προβλήματα πάντοτε θα ανακύπτουν, αλλά με καλόπιστη αντιμετώπισή, πάντοτε ευρίσκονται λύσεις. Επειδή ακριβώς υπάρχει αυτή η συνεργασία και η συνδρομή όλων των τοπικών παραγόντων, κατορθώσαμε μέχρι σήμερα να τρέξουμε προγράμματα ύψους 2.500.000 ευρώ».
Ειδικότερα για το εμπορικό λιμάνι «Φίλιππος Β΄» σε ποια φάση βρίσκεται η αξιοποίηση του; Πόσο σημαντική είναι η θέση στην οποία βρίσκεται σε σχέση πάντα με τις διεθνείς εξελίξεις που την τελευταία χρονιά είναι συνεχείς;
«Η διαγωνιστική διαδικασία του «Φίλιππος Β΄» εξελίσσεται κανονικά, όπως προβλεπόταν εξ αρχής και όσα διαδικαστικά προβλήματα προκύψουν στην πορεία, τα αντιμετωπίζουμε επιτυχώς και άμεσα. Ως εκ τούτου, τίποτα δε φαίνεται να κωλύει την υποπαραχώρηση, γεγονός που σταδιακά και με τις κατάλληλες κινήσεις, θα καταστήσει το λιμάνι το σημαντικότερο εμπορικό κόμβο της διεθνούς ναυσιπλοΐας στην περιοχή».