Κατά την έναρξη της προεκλογικής περιόδου των Εθνικών Εκλογών του Ιουλίου 2019, ο βουλευτής κ. Μακάριος Λαζαρίδης είχε περιλάβει στις βασικές προτεραιότητες του αναπτυξιακού σχεδίου του «ΚΑΒΑΛΑ 2020 – 2050» τη σιδηροδρομική σύνδεση της Καβάλας με τη Θεσσαλονίκη και φυσικά με τους Τοξότες Ξάνθης.
Πιο συγκεκριμένα, στην παρουσίαση του αναπτυξιακού του προγράμματος στην Δημοτική Καπναποθήκη, ο κ. Λαζαρίδης τόνιζε την ανάγκη «αξιοποίησης των συγκοινωνιακών κόμβων» και σύνδεσης της περιοχής «με το διεθνές δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών». Εξηγούσε μάλιστα ότι «ο νομός αποτελεί συγκοινωνιακό κόμβο διεθνούς σημασίας τόσο λόγω της γεωγραφικής του θέσης όσο και λόγω της δυνατότητας συνδυασμού μεταφορών που διαθέτει».
«Η Καβάλα με Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη αποκτά στρατηγικό ρόλο στον οικονομικό και κοινωνικό χάρτη της Νοτιοανατολικής Ευρώπης», έλεγε τότε και μέσα σε 24 μήνες η αλήθεια είναι ότι έγιναν πολλά, βάζοντας την Καβάλα στο προσκήνιο, μετά από πολλά χρόνια απραξίας…
Στο πλαίσιο αυτών των εξαγγελιών του κ. Λαζαρίδη, λιγότερο από δύο χρόνια μετά, αυτή η σκέψη – πρόταση αρχίζει να υλοποιείται εμπράκτως, καθώς ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η απόφαση της Κυβέρνησης να προχωρήσει τη διαδικασία για την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη – Ν. Καρβάλη – Τοξότες. Είναι μια σκέψη που επί χρόνια συζητιέται, χωρίς μέχρι τώρα αποτέλεσμα, ωστόσο πλέον όλα δείχνουν πως για πρώτη φορά υπάρχει ένα ρεαλιστικό σχέδιο, με προγραμματισμό και πολιτική βούληση.
Σε αυτό ο Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, όπως μαθαίνουμε, έβαλε το… λιθαράκι του, καθώς από την πρώτη στιγμή βρισκόταν σε διαρκή επαφή τόσο με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου όσο και με το Μέγαρο Μαξίμου, συζητώντας τις προϋποθέσεις και τις παραμέτρους με τις οποίες θα μπορούσε να δρομολογηθεί η συγκεκριμένη εξέλιξη. Αυτές ωρίμασαν και πλέον η υπόθεση μπαίνει σε… τροχιά! Ή καλύτερα στις ράγες…
Η Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία ουσιαστικά θα αποτελεί κομβικό κομμάτι του ολοκληρωμένου Αναπτυξιακού Σχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τις συνδυασμένες μεταφορές και ένα από τα έξι μεγάλα σιδηροδρομικά έργα που θα πραγματοποιηθούν με σκοπό να συνδέσουν σημαντικά λιμάνια με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.
Οι πληροφορίες λένε ότι έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί οι προμελέτες και οι υποψήφιοι ανάδοχοι θα αναλαμβάνουν την ωρίμανση του έργου έως την τελική του φάση.
Και μπορεί ο ΣΥΡΙΖΑ να επιχειρεί να διεκδικήσει την πατρότητα του έργου, βάλλοντας κατά πάντων, ωστόσο η αλήθεια είναι ότι η δική του πρόταση, όπως την είχε διατυπώσει βαρύγδουπα και μετά… βαΐων και κλάδων ο Αλέξης Τσίπρας το Σεπτέμβριο του 2017 μαζί με τον Βούλγαρο ομόλογό του, αφενός ήταν διαφορετική από αυτήν της σημερινής Κυβέρνησης και αφετέρου -και το πιο σημαντικό- δεν είχε μελετηθεί, κοστολογηθεί και εξασφαλίσει οποιαδήποτε χρηματοδότηση. Ήταν μια από τις πολλές – όπως αποκαλούνται – εξαγγελίες του… αέρα.