Αργύρης Μυστακίδης: Οι αλλαγές οι οποίες βλέπουν το φως της δημοσιότητας είναι κυρίως διαχειριστικού χαρακτήρα / Ούτε περιεχόμενο σωστό και επίκαιρο υπάρχει στη διδασκαλία, ούτε και σωστή μεθοδολογία
«Η νέα σχολική χρονιά αποτελεί πάντοτε μια πρόκληση για τον κάθε μαθητή, μέσα σε ένα δύσκολο τοπίο που συχνά αναδεικνύουμε, σε πολλές περιπτώσεις δυστοπικό θα τολμούσα να πω. Καλείται κάθε παιδί να βρει τη διαδρομή του, τα πατήματά του, ώστε να μπορέσει να χαράξει μία εκπαιδευτική πορεία που θα δικαιώσει τις προσδοκίες και τα όνειρά του».
Τα παραπάνω υπογράμμισε, στο πλαίσιο δηλώσεων που έκανε στον «Ενήμερο», ο ιδιοκτήτης του γνωστού φροντιστηρίου της Καβάλας «Πυρήνας», Αργύρης Μυστακίδης, μ’ αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και την εικόνα που έχει στις μέρες μας η εκπαίδευση.
«Χρειάζεται αλλαγή κουλτούρας που αφορά και τον εκπαιδευτικό και τον τρόπο που σχεδιάζουν οι υπεύθυνοι τα προγράμματα σπουδών, ώστε να γίνουν επίκαιρα και θελκτικά για τα παιδιά…»
«Σε αυτό ακριβώς το πλαίσιο εμείς στεκόμαστε πάντοτε αρωγοί στην προσπάθεια των παιδιών, να βοηθήσουμε και να άρουμε στο μέτρο του δυνατού δυσλειτουργίες του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος. Είναι δεδομένο ότι υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει να γίνουν. Μία πρόσφατη μελέτη που είδε το φως της δημοσιότητας, μας δείχνει πάρα πολύ στοχευμένα το ότι τα χρήματα που ξοδεύουμε για την δημόσια εκπαίδευση στην Ελλάδα βρίσκονται παραπάνω μόνο από δύο χώρες, την Ουγγαρία και την Λετονία. Εκπαίδευση χωρίς χρηματοδότηση δεν γίνεται, αλλά ούτε και η χρηματοδότηση από μόνη της είναι αρκετή να άρει τις δυσκολίες. Χρειάζεται μία αλλαγή κουλτούρας που αφορά και τον εκπαιδευτικό και τον τρόπο που σχεδιάζουν οι υπεύθυνοι τα προγράμματα σπουδών, ώστε να γίνουν επίκαιρα και θελκτικά για τα παιδιά», σημείωσε στη συνέχεια των δηλώσεών του στον «Ε» ο κ. Μυστακίδης.
«Χάνουμε το τρένο, αν δεν το έχουμε χάσει ήδη. Οι αλλαγές οι οποίες βλέπουν το φως της δημοσιότητας, σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να άρουν όλα τα προβλήματα που έχει η δημόσια εκπαίδευση…»
«Υστερούμε πάρα πολύ, χάνουμε το τρένο, αν δεν το έχουμε χάσει ήδη. Οι αλλαγές οι οποίες βλέπουν το φως της δημοσιότητας, όπως το περίφημο εθνικό απολυτήριο, αφορούν αλλαγές διαχειριστικές, που κυρίως έχουν να κάνουν με τον τρόπο πρόσβασης και την αξιοπιστία της πιστοποίησης των βαθμών του Λυκείου και σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να άρουν όλα τα προβλήματα που έχει η δημόσια εκπαίδευση. Το πρόβλημα εστιάζεται στο περιεχόμενο και στην μέθοδο. Ούτε περιεχόμενο σωστό και επίκαιρο υπάρχει στη διδασκαλία, γι’ αυτό και τα παιδιά βαριούνται κυριολεκτικά την εκπαιδευτική διαδικασία, ούτε και μεθοδολογικά προσεγγίζεται με τον δέοντα τρόπο, ώστε να έχουμε τα αποτελέσματα που θα μας καταστήσουν πρωτοπόρους και σημαντικούς παίκτες στα διεθνή δρώμενα σε ό,τι αφορά τη γνώση και τη μόρφωση των παιδιών μας, αλλά αντίθετα μένουμε ουραγοί», πρόσθεσε χαρακτηριστικά ο ιδιοκτήτης του φροντιστηρίου «Πυρήνας».
«Η αρχή της χρονιάς είναι η πιο σημαντική πρόκληση και στο επίπεδο της οργάνωσης και στο να βοηθήσουμε τα παιδιά να προσαρμοστούν στο νέο τους εκπαιδευτικό περιβάλλον…»
Αναφορικά με την εικόνα που παρουσιάζουν την τρέχουσα περίοδο τα φροντιστήρια της Καβάλας, ο Αργύρης Μυστακίδης επισήμανε: «Η περίοδος των εγγραφών ολόκληρώνεται. Αυτή τη στιγμή κάθε φροντιστηριακή μονάδα έχει ολοκληρώσει τον προγραμματισμό της. Ειδικά η αρχή της χρονιάς είναι για μας είναι η πιο σημαντική πρόκληση και στο επίπεδο της οργάνωσης και στο να βοηθήσουμε τα παιδιά να προσαρμοστούν στο νέο τους εκπαιδευτικό περιβάλλον και να ξεκινήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την εκπαιδευτική τους πορεία».
«Είμαστε από τους λίγους κλάδους που έχουμε αυτοσυγκρατηθεί και δεν έχουμε παρασυρθεί από το γενικότερο κλίμα μιας ασύδοτης αύξησης τιμών…»
Τέλος, σε ερώτηση για το αν τη φετινή χρονιά υπάρχουν αυξήσεις στις τιμές των φροντιστηρίων, ο κ. Μυστακίδης απάντησε: «Έχω την αίσθηση ότι είμαστε από τους λίγους κλάδους που έχουμε αυτοσυγκρατηθεί, παρά τα μεγάλα λειτουργικά έξοδα. Δεν έχουμε παρασυρθεί από το γενικότερο κλίμα μιας ασύδοτης αύξησης τιμών που μας οδηγεί σε αυτή την παράνοια που βλέπουμε γύρω μας. Το φροντιστήριο αποτελεί έναν από τους τελευταίους πυλώνες που βάζουν πλάτη για να βοηθήσουν την οικογένεια και πάντοτε ήταν έτσι η διαχρονική τους πορεία. Είναι ένας καθαρά λαϊκός δεσμός που βοηθά τα παιδιά των λαϊκών και μέσων οικογενειών να προχωρήσουν στη ζωή τους».