Σάββατο, 7 Ιουνίου, 2025
Σάββατο, 7 Ιουνίου, 2025

Αργύρης Μυστακίδης: «Σηκώνει» συζήτηση το θέμα των μη κρατικών πανεπιστημίων

Ημέρα:

spot_img
spot_img
spot_img

«Θα πρέπει να είναι πολύ αυστηρά τα κριτήρια ελέγχου της λειτουργίας τους / Νέα ώθηση στις πανεπιστημιακές σπουδές  θα δώσει η ένταξη των τμημάτων της Καβάλας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης / Θετική εξέλιξη η θέσπιση του εθνικού απολυτηρίου

Στην παρουσίαση του νομοσχεδίου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και τα μη κρατικά πανεπιστήμια, αναφέρθηκε στο πλαίσιο δηλώσεων που παραχώρησε στον «Ενήμερο», ο ιδιοκτήτης του φροντιστηρίου «Πυρήνας», Αργύρης Μυστακίδης.

Στο πλαίσιο των δηλώσεών του, σχολίασε επίσης και τη διαφαινόμενη θέσπιση του εθνικού απολυτηρίου και της συμμετοχής του στον βαθμό πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

«Το πρώτο θετικό στο οποίο πρέπει να σταθούμε είναι η ένταξη των τμημάτων της Καβάλας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Αυτό θεωρώ ότι είναι μία θετική εξέλιξη για την πόλη μας…»

«Το πρώτο θετικό σημείο του νομοσχεδίου που κατατέθηκε και αφορά την αφορά την τριτοβάθμια εκπαίδευση και τη δυνατότητα ίδρυσης και λειτουργίας μη κρατικών πανεπιστημίων, στο οποίο οφείλουμε να σταθούμε είναι η ένταξη των πανεπιστημιακών τμημάτων της Καβάλας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Αυτό θεωρώ ότι είναι μία ιδιαίτερα θετική εξέλιξη για την πόλη μας, καθώς το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης είναι ένα καθιερωμένο ίδρυμα, με ιστορία, και με ισχυρό αποτύπωμα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της χώρας μας.

Η ίδρυση των δύο Σχολών, αυτής των Θετικών Επιστημών καθώς και της Σχολής Διοικητικής Επιστήμης και Λογιστικής με επίκεντρο την πόλη μας θεωρώ ότι θα δώσει μία νέα ώθηση στις πανεπιστημιακές σπουδές της πόλης μας προς όφελος της τοπικής κοινωνίας και όχι μόνο. Ειδικά για τα Θετικά Τμήματα θεωρώ ότι η ώσμωσή τους με τα όμορα Πολυτεχνικά τμήματα της Ξάνθης δημιουργεί μια ιδιαίτερη δυναμική, η οποία ελπίζω να τύχει της κατάλληλης διαχείρισης και εκμετάλλευσης» τόνισε αρχικά στις δηλώσεις του ο κ. Μυστακίδης.

«Άνισα τα κριτήρια εισαγωγής στα μη κρατικά πανεπιστήμια σε σχέση με τα δημόσια …»

«Το δεύτερο και πλέον ρηξικέλευθο μέρος του νομοσχεδίου αφορά τα μη κρατικά Πανεπιστήμια και τα κριτήρια λειτουργίας και εισαγωγής φοιτητών σε αυτά. Εδώ η ουσία είναι ότι το νομοσχέδιο δεν κάνει αυτό που επαγγέλλεται η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, δηλαδή δεν θέτει τα ίδια κριτήρια εισαγωγής στο δημόσιο και στο μη κρατικό πανεπιστήμιο. Θέτει απλά έναν ελάχιστο πήχη, ο οποίος είναι πάρα πολύ χαμηλός, διότι αφορά την μικρότερη δυνατή ελάχιστη βάση εισαγωγής, που βάσει των περσινών δεδομένων ήταν 8,34.

Και εξηγώ: για να περάσει ένας υποψήφιος στο δημόσιο πανεπιστήμιο πρέπει να ξεπεράσει την ελάχιστη βάση εισαγωγής της σχολής του κι όχι του επιστημονικού πεδίου, στο οποίο βρίσκεται. Αυτό όμως δεν θα είναι το κριτήριο εισαγωγής στα μη κρατικά πανεπιστήμια. Εκεί απλά θα πρέπει να ξεπεράσει την μικρότερη ελάχιστη βάση εισαγωγής του επιστημονικού πεδίου ή τη μικρότερη όλων των πεδίων

Για παράδειγμα:

Στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο πέρσι ο ΜΟ ήταν 9,31 και οι Ιατρικές Σχολές όρισαν συντελεστή 1,2 που σημαίνει ότι η ΕΒΕ γι’ αυτές ήταν 9,31χ1,2=13,97.

Με βάση τα όσα μάθαμε εχθές για την εισαγωγή σε μια μη κρατική Ιατρική θα απαιτείται να έχει πιάσει ο μαθητής τον χαμηλότερο ΜΟ όλων των πεδίων που ήταν πέρσι 10,43 (στο 4ο ΕΠ) χ 0,8 =8 ,34.

Συνεπώς ΔΕΝ είναι ίδιες οι ελάχιστες απαιτήσεις για την εισαγωγή σε Δημόσιο και σε Μη Κρατικό Πανεπιστήμιο, όπως εξαγγέλλεται. Για να μπω στην Ιατρική του Δημόσιου Πανεπιστημίου δεν μπορώ να έχω κάτω από 13,97, ενώ το αντίστοιχο όριο στο μη κρατικό θα είναι 8,34. Δεν είναι σε καμία περίπτωση το ίδιο.

Άρα ο πήχης τίθεται πολύ χαμηλά και σίγουρα είναι διαφορετικός από αυτόν που καλείται να υπερβεί ένας υποψήφιος για να μπει στο δημόσιο πανεπιστήμιο. Καλώς ή κακώς αυτό είναι μια άλλη συζήτηση», τόνισε χαρακτηριστικά στη συνέχεια ο κ. Μυστακίδης. 

«Θα πρέπει τα κριτήρια ελέγχου της λειτουργίας των μη κρατικών πανεπιστημίων να είναι ιδιαίτερα αυστηρά…»

«Το δεύτερο που πρέπει να απασχολήσει όλους μας σχετικά με τη λειτουργία ενός μη κρατικού πανεπιστημίου, είναι ο έλεγχος των προδιαγραφών λειτουργίας του όπου εδώ ως κράτος δεν έχουμε δείξει σημάδια αξιοπιστίας, καθώς τα δημόσια συστήματα που εκχωρούμε σε ιδιωτικούς φορείς, δεν είμαστε πεπεισμένοι ότι ελέγχονται σωστά ως προς την τήρηση του πλαισίου λειτουργίας τους. Ελπίζω ότι θα εδώ θα δείξουμε τη δέουσα σοβαρότητα, γιατί η τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι ιδιαίτερα κρίσιμος τομέας για την εξέλιξή μας ως χώρα», υπογράμμισε ακόμη στις δηλώσεις του στον «Ε» ο κ. Μυστακίδης.

Θετική εξέλιξη η θέσπιση του εθνικού απολυτηρίου και της συμμετοχής του στον βαθμό πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Τέλος, όσον αφορά το εθνικό απολυτήριο, ο Αργύρης Μυστακίδης σημείωσε: «Από δημοσιεύματα που έχουν γίνει γνωστά τις τελευταίες μέρες, διαφαίνεται ότι υπάρχει βούληση της κυβέρνησης να προβεί σε αλλαγή του τρόπου πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με τη θέσπιση του εθνικού απολυτηρίου και της συμμετοχής του στον βαθμό πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αυτό καταρχήν κρίνεται ως θετική εξέλιξη, γιατί απαλλάσσει τον μαθητή από το άγχος της μίας εξέτασης, το οποίο είναι ιδιαίτερα ψυχοφθόρο και του δίνει τη δυνατότητα να εξεταστεί πολλαπλώς σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, και να συνεκτιμηθεί η συνολική εκπαιδευτική διαδρομή του. Η πρόθεση, όμως, διεξαγωγής των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων μέσω της Τράπεζας Θεμάτων δεν θεωρώ ότι κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Η Τράπεζα Θεμάτων έχει μεγάλη ανομοιογένεια θεμάτων. Έτσι αν χρησιμοποιηθεί η Τράπεζα Θεμάτων την ίδια μέρα σε ένα σχολείο θα  πέσει το α θέμα και σε άλλο σχολείο το β θέμα, οι μαθητές δεν θα εξεταστούν σε μαθήματα ίδιου επιπέδου, άρα δεν εισάγουμε την πολυπόθητη αντικειμενικότητα. Πρέπει, λοιπόν, η εξέταση να είναι στο πρότυπο και όχι στο πνεύμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Εξηγώ: οι Πανελλαδικές είναι διαγωνισμός εισαγωγής, η ποιότητα των θεμάτων είναι ποιότητα διαγωνισμού, ενώ εδώ αυτές οι εξετάσεις, είναι εξετάσεις πιστοποίησης γνώσης και συνεπώς ο βαθμός δυσκολίας και η φιλοσοφία των θεμάτων θα πρέπει να είναι εντελώς διαφορετικός. Όπως και να έχει ο μοναδικός τρόπος να καταστούν αντικειμενικές οι απολυτήριες εξετάσεις και οι προαγωγικές εξετάσεις, είναι με εξετάσεις «τύπου Πανελλαδικών», όπου όλοι θα γράφουν την ίδια μέρα, στα ίδια θέματα σε όλη τη χώρα. Και βέβαια η διόρθωση των γραπτών θα γίνεται όπως και στις πανελλαδικές, με καλυμμένο το όνομα του μαθητή και από βαθμολογητές που δεν θα είναι οι διδάσκοντες».

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΘΕΜΑΤΑ

Σεισμός έγινε αισθητός στην Καβάλα

Σεισμός μεγέθους 4,7 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ σημειώθηκε στις...

Ελπίζουν σε ένα πάρα πολύ δυνατό τριήμερο στη Θάσο

Γιάννης Μαρκιανός: Πολλοί Έλληνες επισκέπτονται την περιοχή μας «Τα μηνύματα...

Κλειστή η μεγάλη πισίνα του Κολυμβητηρίου της Καβάλας

Από τον ΝΟΘΑΚ ανακοινώνονται τα εξής: Ενημέρωση σχετικά με το...

Λεωνίδας Παππάς: Το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ θα το βρουν μπροστά τους οι αγρότες

«Η κυβέρνηση επιδεικνύει αλαζονική συμπεριφορά, δεν καταλαβαίνει τίποτα /...

Το ποιοτικό χάος μεταξύ ΕΡΤ και ιδιωτικών καναλιών

Γράφει ο Ανδρέας Χριστόπουλος Παρακολούθησα την εκπομπή ΦΑΣΜΑ στην κρατική...

Γλυκόπικρη η έναρξη της τουριστικής περιόδου

Πάρης Παρασχούδης: Ο Μάιος δεν έχει μεγάλη κίνηση και...

Δόθηκε στην κυκλοφορία ο κυκλικός κόμβος στην οδό Κουντουριώτου

Δόθηκε το μεσημέρι της Παρασκευής 6 Ιουνίου στην κυκλοφορία,...