«Αυτή τη στιγμή οι ελλείψεις που έχουμε στα σχολεία της περιφερειακής ενότητας Καβάλας είναι λίγες και εστιάζονται κυρίως σε ειδικότητες μουσικής, πληροφορικής, θεατρικής αγωγής και αγγλικών. Πανελλαδικά όμως τα προβλήματα συνεχίζουν να είναι μεγάλα και ιδίως στα νησιά. Βέβαια μιλάμε για ένα νέο σχολείο, το «σχολείο του Φίλη», όπου έχουν κοπεί ώρες από τον πρωινό κύκλο και το ολοήμερο σχολείο, γι’ αυτό και φτάσαμε να είμαστε οριακά εντάξει», δηλώνει στον «Ενήμερο» ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καβάλας, Απόστολος Μουμτσάκης.
Αναφορικά με το πώς πρέπει να κινηθούν οι εκπαιδευτικοί το επόμενο διάστημα, σε επίπεδο κινητοποιήσεων, ο κ. Μουμτσάκης ανέφερε: «Είχαμε πρόσφατα μια απεργία με μικρά ποσοστά πανελλαδικά. Κάναμε μια συνάντηση αιρετών και προέδρων στην Αθήνα κι εκεί αποφασίσαμε ότι οι επόμενες δράσεις μας θα πρέπει να είναι καλά οργανωμένες, στο πλαίσιο μιας γενικής απεργίας κι όχι μιας κλαδικής όπως την προηγούμενη φορά, για να μπορέσουμε να αποκτήσουμε πιο δυνατή φωνή και να προωθήσουμε προς τα έξω τα αιτήματά μας».
Οι τρόποι αντίδρασης των δασκάλων
Γενικότερα η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας υποστηρίζει ότι «οι δάσκαλοι με προμετωπίδα την επιτακτική ανάγκη της άμεσης πραγματοποίησης όλων των μόνιμων διορισμών που χρειάζεται η δημόσια εκπαίδευση παλεύουν με κάθε μέσο, απεργιακές κινητοποιήσεις και συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας, σύνταξη πρακτικών των συλλόγων διδασκόντων στα νηπιαγωγεία και στα δημοτικά σχολεία που διαφυλάσσουν τον παιδαγωγικό χαρακτήρα λειτουργίας τους, συνεντεύξεις Τύπου, επιστολές προς γονείς, ενημερώσεις συλλόγων, ενώσεων και ομοσπονδιών γονέων, για την ανάδειξη των δυσμενών επιπτώσεων του σχολείου των περικοπών πόρων και μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών, που δημιουργεί η κυβέρνηση».
Τα αιτήματα της Δ.Ο.Ε.
Η Ομοσπονδία ζητά την άμεση απόσυρση των υπουργικών αποφάσεων για το νέο σχολείο (δημοτικό και νηπιαγωγείο), 14χρονο εκπαιδευτικό σχεδιασμό με ενιαίο 12χρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική δωρεάν προσχολική αγωγή, καθώς και μαζικούς μόνιμους διορισμούς.
Αντιτίθεται σε απολύσεις αναπληρωτών και γενικά εκπαιδευτικών, ενώ διεκδικεί στήριξη της Ειδικής Αγωγής, άμεση απόδοση οργανικών θέσεων ειδικοτήτων, όπως και μείωση της διδακτικής ύλης και οργανικότητα στα μειονοτικά δημοτικά σχολεία (δύο εκπαιδευτικοί προς 25 μαθητές).









