«Η περίοδος που διανύουμε σηματοδοτεί πάντοτε την έναρξη της τελικής φάσης του σχολικού έτους, καθώς έχουμε επί της ουσίας μπροστά μας 50 ημέρες «καθαρού» μαθήματος. Μπαίνουμε στην τελική ευθεία για μια χρονιά που έρχεται σαν αποκορύφωμα μιας αναταραχής στην εκπαιδευτική διαδικασία που φέτος κλείνει τρία χρόνια».
Τα παραπάνω υπογράμμισε στο πλαίσιο δηλώσεων που έκανε στον «Ενήμερο» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εκπαιδευτικών Φροντιστών της Π.Ε. Καβάλας και β’ αντιπρόεδρος της Ο.Ε.Φ.Ε., Αργύρης Μυστακίδης, ο οποίος παράλληλα επισήμανε ότι η βασική αλλαγή από τις δυο προηγούμενες χρονιές είναι ότι οι μαθητές κατάφεραν και πάλι να βρεθούν στις τάξεις σχολείων και φροντιστηρίων.
«Η χρονιά αυτή θα έχει μια σημαντική αλλαγή, αφού για πρώτη φορά θα έχουμε γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις για Γυμνάσιο και Λύκειο…»
«Αυτό από μόνο του είναι κάτι πολύ σημαντικό, καθώς είναι κοινή διαπίστωση ότι οι δυο προηγούμενες χρονιές έχουν αφήσει ένα ισχυρό αρνητικό αποτύπωμα στο γνωστικό κομμάτι. Άρα η επάνοδος των παιδιών μας στις τάξεις, είναι μια σημαντική πρόοδος για τη φετινή χρονιά. Βεβαίως και δεν πήγαν όλα καλά, ούτε κύλησαν όλα ομαλά. Δεν μπορούμε να πούμε ότι και αυτή η χρονιά δεν είχε αναταραχές. Γενικά οι χρονιές αυτές πέρασαν με έναν πολύ γρήγορο ρυθμό και τα παιδιά πραγματικά δεν καταλαβαίνουν πότε ξεκινά και πότε τελειώνει η χρονιά, τι θα έπρεπε να έχουν μάθει κι αν είναι εντάξει με αυτά που έχουν μάθει. Είναι ένα μεγάλο ερωτηματικό. Η χρονιά αυτή, αν όλα πάνε καλά και δεν έχουμε κάποια δυσάρεστη έκπληξη, θα έχει μια σημαντική αλλαγή σε σχέση με τις δυο προηγούμενες, αφού για πρώτη φορά θα έχουμε γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στο τέλος της χρονιάς, για Γυμνάσιο και Λύκειο, για όλες τις τάξεις, οι οποίες έχουν έναν συγκεκριμένο αριθμό μαθημάτων που εξετάζονται γραπτά», τόνισε σχετικά ο κ. Μυστακίδης.
Πρεμιέρα της τράπεζας θεμάτων στο Λύκειο, η οποία έχει σαν σκοπό να εξασφαλίσει μια κατά το δυνατόν πιο αντικειμενική αξιολόγηση των μαθητών – «Σηκώνει πολλή κουβέντα το κατά πόσο με τα θέματα που έχουν αναρτηθεί θα επιτευχθεί κάτι τέτοιο…»
«Η μεγάλη διαφορά για το Λύκειο είναι η πρεμιέρα της τράπεζας θεμάτων, η οποία έχει σαν σκοπό να εξασφαλίσει ότι θα υπάρχει μια κατά το δυνατόν πιο αντικειμενική αξιολόγηση των μαθητών. Σηκώνει βέβαια πολλή κουβέντα το κατά πόσο με τα θέματα που έχουν αναρτηθεί θα επιτευχθεί κάτι τέτοιο. Έτσι τα μισά θέματα στο Λύκειο δεν θα τα βάλει ο καθηγητής, αλλά θα κληρωθούν από την τράπεζα θεμάτων. Σε πολλά μαθήματα, ειδικά στη Β’ Λυκείου, δεν έχουμε δει ακόμη θέματα στην τράπεζα θεμάτων κι ανησυχούμε για το πως θα προλάβει να ολοκληρωθεί κι αν μπορέσουμε να κάνουμε και κριτική σε κάποια θέματα. Στην Α’ Λυκείου που έχουμε δει αρκετά, υπάρχουν μαθήματα, όπως για παράδειγμα η Φυσική, όπου υπάρχει μεγάλη ανισότητα θεμάτων, υπάρχουν επιστημονικά λάθη σοβαρά που τα έχει επισημάνει σε εκτενή αναφορά της η Ένωση Ελλήνων Φυσικών, άρα είναι κάτι που έχει ήδη προβλήματα απ’ αυτά που βλέπουμε», ανέφερε στη συνέχεια των δηλώσεών του στον «Ε» ο κ. Μυστακίδης.
«Θα ήταν καλό να γίνει μια διαγνωστική διαδικασία πριν το τέλος της χρονιάς, για να καταλάβει και το υπουργείο την αναντιστοιχία που εμείς πιστεύουμε ότι υπάρχει μεταξύ των θεμάτων και του επιπέδου στο οποίο βρίσκονται οι μαθητές…»
«Θα πρότεινα προς το υπουργείο Παιδείας, ότι θα ήταν καλό να γίνει μια διαγνωστική διαδικασία πριν το τέλος της χρονιάς, για να καταλάβει και το υπουργείο την αναντιστοιχία που εμείς πιστεύουμε ότι υπάρχει μεταξύ των θεμάτων και του επιπέδου στο οποίο βρίσκονται οι μαθητές αυτή τη στιγμή. Θα ήταν καλό να οριστεί μια μέρα πριν τις διακοπές του Πάσχα, όπου θα κληθούν οι μαθητές ενδεικτικά να απαντήσουν σε θέματα που θα έχουν κληρωθεί από την τράπεζα. Τα γραπτά αυτά να βαθμολογηθούν ανώνυμα κι έτσι θα έχει ένα πολύ καλό, επαρκές στατιστικό δείγμα το υπουργείο για το τι συμβαίνει ακριβώς με την τράπεζα θεμάτων», συμπλήρωσε σχετικά με το θέμα ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εκπαιδευτικών Φροντιστών της Π.Ε. Καβάλας και β’ αντιπρόεδρος της Ο.Ε.Φ.Ε.
«Οι μαθητές εκείνο που θα πρέπει να έχουν κατά νου είναι ότι οι 50 μέρες που απομένουν είναι ένας χρόνος επαρκής…»
Απευθυνόμενος προς τους μαθητές, ο κ. Μυστακίδης σημείωσε: «Από εκεί και πέρα οι μαθητές εκείνο που θα πρέπει να έχουν κατά νου είναι ότι οι 50 μέρες που απομένουν είναι ένας χρόνος επαρκής για να κάνουν τις επαναλήψεις τους, να τα βάλουν σε μια σειρά και να μπορέσουν να φτάσουν στο τέλος της χρονιάς, έχοντας κάνει μια σωστή και μεθοδική δουλειά, να εξασφαλίσουν ότι έχουν έναν βασικό πυρήνα γνώσης για να μπορέσουν να συνεχίσουν στις επόμενες χρονιές χωρίς προβλήματα. Είναι κάτι που πρέπει να το βάλουν στο μυαλό τους, όπως το λέμε απλά να ανασκουμπωθούν και να βάλουν τον στόχο να τελειώσουν αξιοπρεπώς και σωστά τη χρονιά».
«Υπάρχουν τμήματα όπου παιδιά το ένα μετά το άλλο πέρασαν τον ιό. Τις τελευταίες δυο εβδομάδες υπάρχει μια ύφεση στα κρούσματα. Φαίνεται ότι μειώνονται…»
Τέλος, κληθείς να δώσει την εικόνα που επικρατεί στα φροντιστήρια της Καβάλας, όσον αφορά τα της πανδημίας, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εκπαιδευτικών Φροντιστών της Π.Ε. Καβάλας και β’ αντιπρόεδρος της Ο.Ε.Φ.Ε., ανέφερε: «Συνεχώς λείπουν παιδιά από τις τάξεις μας. Καθημερινά κάποιοι είναι στις τάξεις, κάποιοι άλλοι παρακολουθούν το μάθημα μέσω διαδικτύου. Η πανδημία άφησε μια σημαντική κατάκτηση κι αυτό το πιστώνουμε και στην ευελιξία του κλάδου μας και στην ανησυχία του, που είναι διαχρονική σε τέτοια ζητήματα. Προσαρμοστήκαμε γρήγορα και καμιά διδακτική ώρα πλέον δεν χάνεται. Τα παιδιά που δεν έρχονται στο μάθημα το παρακολουθούν από το σπίτι. Είχαμε περίπτωση όπου σε κάποια τμήματα όλοι οι μαθητές νόσησαν. Υπάρχουν τμήματα όπου παιδιά το ένα μετά το άλλο πέρασαν τον ιό. Τις τελευταίες δυο εβδομάδες υπάρχει μια ύφεση στα κρούσματα. Φαίνεται ότι μειώνονται. Υπάρχουν βέβαια ακόμη κρούσματα, δεν το αφήσαμε πίσω μας. Από την άλλη πρέπει να πω ότι η διάδοση του ιού στο κομμάτι των διδασκόντων ήταν πολύ μικρή, δυσανάλογα μικρή σε σχέση με τα παιδιά που νόσησαν κι αυτό δείχνει ότι τα πάμε καλά στην τήρηση των μέτρων».