Στα 2,25 ευρώ το λίτρο κυμαίνεται η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης στην Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας, καταγράφοντας μια συνεχή πτώση τις τελευταίες δύο εβδομάδες, λόγω της αντίστοιχης πτώσης της τιμής του πετρελαίου διεθνώς.
Σύμφωνα με όσα δήλωσε στον «Ενήμερο» ο πρόεδρος του Σωματείου Βενζινοπωλών Καβάλας, Φώτης Πούλος, αν αυτή η πτώση συνεχιστεί είναι πολύ πιθανόν μέχρι τα μέσα της επόμενης εβδομάδας η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης να διαμορφωθεί κάτω από τα 2,20 ευρώ το λίτρο.
Αργή η αποκλιμάκωση στην τιμή του πετρελαίου κίνησης, δεν ακολουθεί αυτή της αμόλυβδης βενζίνης
«Αυτό που εμείς προσδοκούμε βέβαια και θεωρούμε ότι είναι φυσιολογικό για την ελληνική αγορά και την τσέπη του καταναλωτή, είναι μια τιμή κάτω από τα 1,80 ευρώ το λίτρο, ώστε και η οικονομία να δουλεύει καλύτερα, αλλά και να μετακινούμαστε πιο άνετα με περισσότερα λίτρα στο ρεζερβουάρ», επισήμανε σχετικά ο κ. Πούλος.
Αναφερόμενος στο πετρέλαιο κίνησης, ο πρόεδρος του Σωματείου Βενζινοπωλών Καβάλας υπογράμμισε: «Δυστυχώς βλέπουμε μια πολύ αργή αποκλιμάκωση στην τιμή του πετρελαίου κίνησης. Μπορεί να είμαστε λίγο κάτω από τα 2 ευρώ το λίτρο εδώ και καιρό, όμως όλες αυτές τις ημέρες δεν έχει μειωθεί περαιτέρω η τιμή του. Θα έπρεπε να ήταν πολύ πιο χαμηλά».
Δεν μπορούν να γίνουν ασφαλείς προβλέψεις για το αν θα «πέσει» η τιμή της αμόλυβδης κάτω από τα 2 ευρώ το λίτρο
Ο κ. Πούλος εκτίμησε πάντως ότι η ενεργειακή κρίση που ζούμε τους τελευταίους μήνες, δυστυχώς, δεν θα τελειώσει σύντομα.
Σε ερώτηση για το αν υπάρχει το ενδεχόμενο να δούμε την τιμή της αμόλυβδης ακόμη και κάτω από τα 2 ευρώ το λίτρο, στην περίπτωση που συνεχιστεί η πτώση των τιμών στα υγρά καύσιμα και το επόμενο διάστημα, απάντησε: «Δεν θα κάνω καμιά μα καμιά πρόβλεψη. Δυστυχώς τα πράγματα είναι πολύ ευμετάβλητα, πολύ ρευστά και από την μια στιγμή στην άλλη μπορεί να δούμε τούμπα αυτές τις τιμές. Όταν μάλιστα υπάρχει αύξηση στην διεθνή τιμή του πετρελαίου τα διυλιστήρια δεν αφήνουν ούτε λεπτό περιθώριο, οπότε έχουμε και πάλι αυξήσεις».
«Όλα αυτά τα χρόνια επιλέχτηκε η πολιτική των αυξημένων ειδικών φόρων κατανάλωσης και του πολύ υψηλού Φ.Π.Α. Αυτό πληρώνουμε στην ουσία…»
«Πρέπει να έχουμε πάντα στο μυαλό μας ότι ζούμε στην Ελλάδα κι ότι πρέπει να πληρώνουμε αντίστοιχα τα καύσιμα με τους μισθούς και τις συντάξεις που έχουμε. Πολλές ευρωπαϊκές χώρες με καλύτερες οικονομίες, έχουν χαμηλότερο κόστος στα καύσιμα. Όλα αυτά τα χρόνια επιλέχτηκε η πολιτική των αυξημένων ειδικών φόρων κατανάλωσης και του πολύ υψηλού Φ.Π.Α. Αυτό πληρώνουμε στην ουσία. Έχουμε τον υψηλότερο Φ.Π.Α. στην Ευρώπη. Όταν Γερμανία και Γαλλία έχουν Φ.Π.Α. που δεν ξεπερνά το 19% κι εμείς είμαστε στο 24%, αυτές οι πέντε μονάδες σε ένα προϊόν με πολύ μεγάλο κόστος είναι πολύ σημαντικές», δήλωσε ακόμη ο κ. Πούλος.
«Ο φετινός Ιούνιος ήταν χειρότερος από τον περσινό του 2021 που είχαμε πολλά θέματα με την πανδημία!»
Σε ερώτηση για το αν η αυξημένη κίνηση οχημάτων, πολλών μάλιστα από χώρες του εξωτερικού, έχει αυξήσει αντίστοιχα τους τζίρους στα βενζινάδικα της Π.Ε. Καβάλας, ο κ. Πούλος απάντησε: «Ο φετινός Ιούνιος ήταν χειρότερος από τον περσινό του 2021 που είχαμε πολλά θέματα με την πανδημία! Οπότε ας κάνουμε λίγες μέρες υπομονή να κλείσει και ο Ιούλιος για να δούμε πως θα πάνε τα πράγματα. Διελεύσεις υπάρχουν στα πρατήρια, το θέμα είναι όμως να μπαίνουν και τα ανάλογα λίτρα. Όπως έχουμε πει πολλές φορές οι βενζινοπώλες βγάζουν κέρδος από την κατανάλωση κι όχι από την τιμή της βενζίνης. Εμείς θέλουμε να πουλήσουμε λίτρα. Το κέρδος μας προκύπτει από την ποσότητα, δουλεύουμε με ένα συγκεκριμένο περιθώριο που είτε ανεβεί είτε πέσει το κόστος δεν μεταβάλλεται».
«Προσωπικά είμαι αντίθετος με την πολιτική των επιδομάτων. Δεν μπορούμε να λειτουργήσουμε έτσι. Με το fuel pass πλήττονται πολλές εταιρείες και γενικότερα επαγγελματίες…»
Τέλος, όσον αφορά το fuel pass 2 κι αν αυτό θα φέρει καταναλωτές στα πρατήρια υγρών καυσίμων της Π.Ε. Καβάλας, ο κ Πούλος τόνισε: «Προσωπικά είμαι αντίθετος με την πολιτική των επιδομάτων. Δεν μπορούμε να λειτουργήσουμε έτσι. Με το fuel pass πλήττονται πολλές εταιρείες και γενικότερα επαγγελματίες. Καλό το ότι θα το λάβουν κάποιοι πολίτες, μακάρι να ήταν μεγαλύτερο, αλλά το να αποκλείονται κάποιες ομάδες πολιτών δεν είναι σωστό. Κάποιες χώρες της Ε.Ε. μείωσαν τον Ε.Φ.Κ. για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Έπρεπε να γίνει και στη χώρα μας αυτό. Είναι η λύση του προβλήματος κι όχι τα επιδόματα τύπου fuel pass».