Η γενναία μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, ώστε να υπάρξει άμεση αποκλιμάκωση στις τιμές των υγρών καυσίμων, αποτελεί τη λύση στο μείζον πρόβλημα που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι οδηγοί, επισημαίνει ο πρόεδρος του Σωματείου Βενζινοπωλών της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας, Φώτης Πούλος.
«Δυστυχώς οι ανατιμήσεις είναι καθημερινές και είναι κάτι πρωτόγνωρο στα τόσα χρόνια που ασκώ το επάγγελμα του πρατηριούχου. Η όλη κατάσταση λόγω του πολέμου και της ενεργειακής κρίσης είναι πάρα πολύ δύσκολη», αναφέρει σχετικά ο κ. Πούλος, σε δηλώσεις του στην τοπική τηλεόραση και πιο συγκεκριμένα στο CENTER TV.
«Βλέπουμε αρκετές διελεύσεις στα πρατήρια, αλλά τα λίτρα που προμηθεύονται είναι πάρα πολύ λίγα. Μιλάμε για 10, 15 ή 20 ευρώ»
«Εμείς πάρα πολλές φορές έχουμε τονίσει ότι αυτή την δύσκολη περίοδο έπρεπε να υπάρχει μια γενναία μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα, ώστε να υπάρξει μια αποκλιμάκωση της τιμής της βενζίνης για να ανακουφιστούν επιτέλους οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις, ώστε να είναι πιο βιώσιμες σε σχέση με αυτό που περνάνε αυτή τη στιγμή», συμπληρώνει χαρακτηριστικά ο κ. Πούλος.
Παράλληλα, μιλώντας για τα ποσά που βάζουν οι καταναλωτές στα ρεζερβουάρ τους υπογραμμίζει: «Τα λίτρα που βάζει κάποιος καταναλωτής είναι πάρα πολύ λίγα. Βλέπουμε αρκετές διελεύσεις στα πρατήρια, αλλά τα λίτρα που προμηθεύονται είναι πάρα πολύ λίγα. Μιλάμε για 10, 15 ή 20 ευρώ, ποσά που δεν φτάνουν για να βγάλει κανείς την εβδομάδα και να πάει στη δουλειά του όπως γινόταν τους προηγούμενους μήνες και χρόνια».
Από την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι τα καύσιμα έχουν αυξηθεί κατά 40% – «Η επιδότηση των 13 ευρώ που δόθηκε από την κυβέρνηση θεωρώ ότι είναι πάρα πολύ λίγα…»
Όπως σημειώνει με έμφαση ο κ. Πούλος, από την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι τα καύσιμα έχουν αυξηθεί κατά 40%.
«Είναι μια μεγάλη αύξηση και πρέπει να γίνει κάτι άμεσα, ώστε να υπάρξει μια ανακούφιση. Η επιδότηση που δόθηκε από την κυβέρνηση, αυτά τα 13 ευρώ τον μήνα για ένα τρίμηνο, θεωρώ ότι είναι πάρα πολύ λίγα και δεν αγγίζουν καθόλου μα καθόλου το πρόβλημα. Οι οιωνοί δεν είναι καλοί. Όσο διαρκεί ο πόλεμος, όσο διαρκεί αυτή η παγκόσμια αναταραχή και ανεβαίνει και κατεβαίνει καθημερινά το πετρέλαιο, δυστυχώς δεν μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι για τους επόμενους μήνες», τονίζει καταληκτικά ο πρόεδρος του Σωματείου Βενζινοπωλών της Π.Ε. Καβάλας.
Το υπουργείο Οικονομικών εξετάζει τη δυνατότητα να βρει τρόπους για να στηρίξει την κατάσταση…
Από τη μεριά της η κυβέρνηση βρίσκεται σε αναζήτηση μέτρων που θα μπορέσουν να αντισταθμίσουν τις αυξήσεις στα καύσιμα, χωρίς να υπάρξει δημοσιονομική επίπτωση. Σύμφωνα με όσα δήλωσε στον ΣΚΑΪ, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το υπουργείο Οικονομικών εξετάζει τη δυνατότητα να βρει τρόπους για να στηρίξει την κατάσταση. Ειδικότερα για τα νησιά, η κυβέρνηση μελετά την οριζόντια μείωση του Φ.Π.Α. ή και του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα πολύ μικρά νησιά.
Η πρόταση να εφαρμοστεί το μοντέλο diesel και στη βενζίνη, φαίνεται να κερδίζει έδαφος, σε αντίθεση με την απευθείας οριζόντια μείωση του Ε.Φ.Κ. ή του Φ.Π.Α.
Αναφορικά με τα μέτρα, η πρόταση να εφαρμοστεί το μοντέλο diesel και στη βενζίνη, όπου η μείωση τιμής κατά 15 λεπτά φαίνεται απευθείας στην αντλία, φαίνεται να κερδίζει έδαφος, σε αντίθεση με την απευθείας οριζόντια μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης ή του Φ.Π.Α. στα καύσιμα. Να σημειωθεί ότι για 6η συνεχόμενη ημέρα συνεχίστηκε η άνοδος της διεθνούς τιμής του πετρελαίου, υπερβαίνοντας τα 117 δολάρια του βαρέλι, μια ανάσα πριν από τα 120 δολάρια.
Ποτέ στο παρελθόν η τιμή διυλιστηρίου δεν είχε φτάσει σε τέτοια επίπεδα…
Σύμφωνα τέλος με τα αναλυτικά στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Ανάπτυξης, μέσα από το παρατηρητήριο τιμών, στις 20 Μαΐου η τιμή διυλιστηρίου για την αμόλυβδη βενζίνη ήταν στα 1,0245 ευρώ το λίτρο έναντι 0,95 ευρώ το λίτρο μια βδομάδα νωρίτερα. Ποτέ στο παρελθόν η τιμή διυλιστηρίου δεν είχε φτάσει σε τέτοια επίπεδα. Την αντίστοιχη περίοδο του 2021 η τιμή ήταν στα 0,47 ευρώ το λίτρο.