Την ικανοποίησή του για το ότι οι ενδιάμεσες εκπτώσεις, οι οποίες γίνονται τα πρώτα δεκαπενθήμερα του Μαΐου και του Νοεμβρίου και θεσμοθετήθηκαν το 2013 με το νόμο 4177/2013 ως μια κίνηση για την αναθέρμανση της αγοράς, μάλλον θα καταργηθούν, εξέφρασε με δηλώσεις του στα τοπικά μέσα ενημέρωσης, ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καβάλας, Γιάννης Κελγιώργης.
Οι ενδιάμεσες χειμερινές εκπτώσεις θα ξεκινήσουν την 1η Νοεμβρίου και θα διαρκέσουν συνολικά 15 ημέρες, δηλαδή έως και την 15η Νοεμβρίου. Το αρμόδιο υπουργείο σχεδιάζει να θέσει τέλος στις ενδιάμεσες εκπτώσεις ικανοποιώντας ένα πάγιο αίτημα των εμπόρων.
«’Έχει πλατιάσει πολύ ο θεσμός των εκπτώσεων κι έχουμε πολλές εκπτωτικές περιόδους, κάτι που προκαλεί βλάβη και μόνο στην αγορά»
Σε ανακοίνωσή του ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών αναφέρει ότι «εκφράζοντας την πλειοψηφία των μελών του και θέτοντας ως στόχο την αποκατάσταση της εύρυθμης λειτουργίας της αγοράς, έχει καταθέσει πρόταση άμεσης κατάργησης του θεσμού των ενδιάμεσων εκπτώσεων».
«Όντως ακούμε ότι θα έχουμε μάλλον το τελευταίο 15θημερο των ενδιάμεσων εκπτώσεων. Αυτό είναι ένα πάγιο αίτημα του εμπορικού κόσμου, γιατί έχει πλατιάσει πολύ ο θεσμός των εκπτώσεων κι έχουμε πολλές εκπτωτικές περιόδους, κάτι που προκαλεί βλάβη και μόνο στην αγορά. Η παρατεμένη εκπτωτική περίοδος είναι πάγιο αίτημά μας να πάψει να υφίσταται, καθώς ευνοεί μόνο τις μεγάλες επιχειρήσεις και δεν προσδίδει τίποτα στον μικρό έμπορο», ανέφερε σχετικά ο κ. Κελγιώργης.
«Τα μικρά καταστήματα στους πελάτες τους, επειδή υπάρχει μια σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ μας, πάντα κάνουν εκπτώσεις, οπότε δεν μας προσδίδουν τίποτα περισσότερο αυτές οι εκπτωτικές περίοδοι του Νοεμβρίου και του Μαΐου»
«‘Ως εκ τούτου ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών αφουγκραζόμενος όλους τους Συλλόγους της χώρας στο κεντρικό μας όργανο, τις προηγούμενες ημέρες κατέθεσε σχετικό αίτημα στον αρμόδιο υπουργό και ελπίζουμε να είναι το τελευταίο εκπτωτικό 15θημερο και να έχουμε μόνο τις δυο κύριες εκπτωτικές περιόδους που θα μπορεί ο καταναλωτής να ψωνίσει σε πολύ καλύτερες τιμές. Από εκεί και πέρα τα μικρά καταστήματα στους πελάτες τους, επειδή υπάρχει μια άλλη σχέση, μια σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ μας, πάντα και 12 μήνες τον χρόνο κάνουμε εκπτώσεις, οπότε δεν μας προσδίδουν τίποτα περισσότερο αυτές οι εκπτωτικές περίοδοι του Νοεμβρίου και του Μαΐου», συμπλήρωσε σχετικά με το θέμα ο κ. Κελγιώργης.
Οι ενδιάμεσες εκπτώσεις και η ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών
Σε ενημέρωσή του σχετικά με την εφαρμογή τω ενδιάμεσων εκπτώσεων, ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών (ΕΣΑ) υπογραμμίζει, σε ανακοίνωσή του, ότι «κατά τη διάρκεια των ενδιάμεσων εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και των υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία του ποσοστού έκπτωσης». Σημειώνεται ότι, στον νόμο που καθορίζει την εφαρμογή των ενδιάμεσων εκπτώσεων, ορίζεται και η δυνατότητα της προαιρετικής λειτουργίας των καταστημάτων την Κυριακή, 3 Νοεμβρίου, με προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας από τις 11:00 έως τις 18:00. Η προαιρετική λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή αποτελεί «κόκκινο πανί» για τα συνδικάτα των εργαζομένων στο λιανεμπόριο, που αναμένεται και αυτή τη φορά να αντιδράσουν στην δυνατότητα αυτή.
Μετά τις ενδιάμεσες εκπτώσεις ακολουθεί η Black Friday ―Μετά τις εκλογές οι όποιες αποφάσεις του Ε.Σ.Κ. για τη συγκεκριμένη ημέρα
Μετά το τέλος των ενδιάμεσων εκπτώσεων ακολουθεί η Βlack Friday, η όποια τα τελευταία χρόνια έχει απήχηση στη χώρα μας, με τα καταστήματα να προχωρούν σε προσφορές και τους καταναλωτές να ανταποκρίνονται σε μεγάλο βαθμό. Η Black Friday φέτος πέφτει στις 29 Νοεμβρίου 2019. Υπενθυμίζεται ότι Έρευνα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας έδειξε ότι οι Έλληνες καταναλωτές τη συγκεκριμένη ημέρα το 2018, ξόδεψαν από 50 έως 100 ευρώ.
Ερωτηθείς σχετικά με τη συγκεκριμένη ημέρα και τις προθέσεις του Εμπορικού Συλλόγου Καβάλας, ο κ. Κελγιώργης απάντησε: «Έχουμε εκλογές οπότε δεν νομιμοποιούμαστε ως διοίκηση να κάνουμε κάτι. Ευθύς αμέσως μετά τις εκλογές, εφόσον και οι συνάδελφοι μας εκλέξουν και πάλι, θα κοιτάξουμε στη διάρκεια της Black Friday να κάνουμε κάποιες εκδηλώσεις στο κέντρο της πόλης, ώστε ο καταναλωτής να κατεβεί στην αγορά και να ψωνίσει».