Τετάρτη, 28 Ιουλίου, 2021

Τουρισμός: Ελπίζουν στο άνοιγμα της Βρετανικής αγοράς

Μαρία Πολυμέρου: Οδικός και αεροπορικός τουρισμός είναι σχεδόν μοιρασμένος, οι Ρουμάνοι αποτελούν πλέον ξεκάθαρα τη μεγάλη δύναμη του οδικού τουρισμού

Ροή Ειδήσεων

Άρθρα & Απόψεις

Οικονομία

Εφημερίδα ΕΝΗΜΕΡΟΣ
Έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση από την εφημερίδα της Καβάλας "ΕΝΗΜΕΡΟΣ" και το Kavala Web News
spot_img

To βλέμμα στραμμένο στη Βρετανία έχουν οι άνθρωποι του τουρισμού στη Θάσο, καθώς η συγκεκριμένη αγορά διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην τουριστική κίνηση του νησιού, όπως επισημαίνει με δηλώσεις της στον «Ενήμερο», η περιφερειακή σύμβουλος και εκπρόσωπος της TUI στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Μαρία Πολυμέρου.

Όπως τονίζει χαρακτηριστικά, όλα πλέον εξαρτώνται από την απόφαση που θα λάβει η πολιτική ηγεσία της Μ. Βρετανίας, την ίδια στιγμή που οι τουριστικοί πράκτορες της χώρας υπογραμμίζουν στους συναδέλφους τους στη Θάσο, το έντονο ενδιαφέρον των Βρετανών να ταξιδέψουν το φετινό καλοκαίρι στο νησί.

«Είμαστε εν αναμονή των εξελίξεων, με το μεγάλο μας θέμα να είναι η βρετανική αγορά – Προς το παρόν δεν υπάρχει τίποτα χειροπιαστό – Μας μεταφέρουν ότι κυριολεκτικά έχουν ξεσηκωθεί και θέλουν πολύ να ταξιδέψουν στην Ελλάδα…»

Να σημειωθεί ότι ήδη από τον Μάιο έχουν αρχίσει οι πτήσεις από τη Γερμανία, οι οποίες από τις αρχές Ιουνίου έχουν μπει σε φουλ πρόγραμμα, ενώ έχουν ξεκινήσει και οι πτήσεις τσάρτερ από την Πολωνία, με μια πτήση κάθε εβδομάδα. Επίσης το Βέλγιο ξεκινά τις πτήσεις με προορισμό τη Θάσο από τις 25 Ιουνίου και μετά.

«Είμαστε εν αναμονή των εξελίξεων, με το μεγάλο μας θέμα να είναι η βρετανική αγορά. Περιμέναμε στις 7 Ιουνίου τις επίσημες ανακοινώσεις κι ότι η Ελλάδα ή έστω τα νησιά μας θα περιλαμβάνονταν στην «πράσινη λίστα», αλλά τελικά μας έκανε την έκπληξη ο πρωθυπουργός του Ηνωμένου Βασιλείου και παραμένουμε στα ίδια. Η επαναξιολόγηση είναι γύρω στις 23 Ιουνίου, οπότε περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει τελικά. Προς το παρόν δεν υπάρχει τίποτα χειροπιαστό. Το σίγουρο είναι ότι έχει βελτιωθεί πάρα πολύ η επιδημιολογική εικόνα, κυρίως στα νησιά, οι εμβολιασμοί προχωρούν με πολύ καλούς ρυθμούς, αλλά το θέμα είναι να πάρουν στην Μ. Βρετανία την πολιτική απόφαση. Από την επικοινωνία που έχουμε με την εταιρεία μας, αλλά και με τον κόσμο εκεί, μας μεταφέρουν ότι κυριολεκτικά έχουν ξεσηκωθεί γιατί και στη χώρα τους οι εμβολιασμοί έχουν προχωρήσει σε πολύ μεγάλο βαθμό και θέλουν πολύ να ταξιδέψουν, με την Ελλάδα να είναι ένας από τους αγαπημένους τους προορισμούς», αναφέρει χαρακτηριστικά στις δηλώσεις της στον «Ε» η Μαρία Πολυμέρου.

«Ο τουρισμός, οδικός και αεροπορικός, είναι σχεδόν μοιρασμένος. Τα τελευταία χρόνια έχουν ανέβει πάρα πολύ τα αεροπορικά προγράμματα στο νησί μας. Το 70 – 30, υπέρ του οδικού τουρισμού, που ξέραμε παλαιότερα, έχει πάψει να ισχύει πλέον»

Λόγω της δραστηριοποίησής της στον χώρο του αεροπορικού τουρισμού, η εκπρόσωπος της TUI στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ρωτήθηκε σχετικά με το ποσοστό που λαμβάνει πλέον ο αεροπορικός τουρισμός σε σχέση με τον οδικό, στο νησί της Θάσου.

«Η δική μου άποψη είναι πως ο τουρισμός, οδικός και αεροπορικός, είναι σχεδόν μοιρασμένος. Τα τελευταία χρόνια έχουν ανέβει πάρα πολύ τα αεροπορικά προγράμματα στο νησί μας. Το 70 – 30, υπέρ του οδικού τουρισμού, που ξέραμε παλαιότερα, έχει πάψει να ισχύει πλέον», απαντά η Μαρία Πολυμέρου.

Σε σχέση με το ποιες είναι οι αγορές που ξεχωρίζουν στην «πίτα» του αεροπορικού τουρισμού για τη Θάσο, η κ. Πολυμέρου σημειώνει: «Η βρετανική αγορά είναι η δεύτερη μεγαλύτερη στο νησί, μετά τη γερμανική. Κάθε χρόνο είχαμε περίπου 18.000 τουρίστες από τη Βρετανία, μόνο από τη δική μας εταιρεία. Πέρυσι έλειψαν από το νησί και η απουσία τους αυτή ήταν πολύ έντονη. Υπάρχουν περιοχές στη Θάσο που δουλεύουν ξεκάθαρα με τους Βρετανούς κι αυτή τη στιγμή το πρόβλημα είναι πάρα πολύ έντονο. Γερμανική και βρετανική αγορά μαζί, καλύπτουν σίγουρα το 75% του αεροπορικού τουρισμού προς το νησί της Θάσου».

«Δεν νομίζω ότι θα μπορέσουμε να πιάσουμε το 50% του 2019, που ήταν μια χρονικά ρεκόρ και στον οδικό και στον αεροπορικό τουρισμό. Η επίδοση του 2020 θα διπλασιαστεί σίγουρα, γιατί αν δεν γίνει αυτό η κατάσταση απλά θα είναι τραγική…»

Αναφορικά με το αν θεωρεί πιθανό να «πιαστεί» ο στόχος του 50% της τουριστικής κίνησης του 2019, στη διάρκεια της φετινής περιόδου, αλλά και το πότε θα ομαλοποιηθεί η κατάσταση, η κ. Πολυμέρου τονίζει: «Εάν μιλάμε γενικά για τον τουρισμό δεν νομίζω ότι θα μπορέσουμε να πιάσουμε το 50% του 2019, που ήταν μια χρονικά ρεκόρ και στον οδικό και στον αεροπορικό τουρισμό. Η επίδοση του 2020 θα διπλασιαστεί σίγουρα, γιατί αν δεν γίνει αυτό η κατάσταση απλά θα είναι τραγική. Το 2020 με το 2019 είναι τα δυο άκρα αντίθετα. Θεωρούμε ότι πρέπει να παραμείνουμε σε μια μέση κατάσταση, να παραμείνουν τα σύνορα ανοιχτά για να λειτουργήσει ομαλά ο οδικός τουρισμός. Ήδη υπάρχει κόσμος στο νησί από τις γείτονες χώρες και φυσικά πρέπει να εξελιχθούν τα αεροπορικά σύμφωνα με το πλάνο που υπάρχει και να μην έχουμε δυσάρεστες εκπλήξεις. Όσον αφορά το πότε θα έχουμε ομαλοποίηση της κατάστασης, όμοια με αυτή του 2019, με βάση τα τωρινά στοιχεία, υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον και από νέες αγορές το 2022 για το νησί. Ελπίζουμε να επανέλθουμε. Πλήρη επαναφορά στα δεδομένα του 2019 θα έχουμε από το 2023 και μετά σίγουρα».

«Οι Ρουμάνοι αποτελούν πλέον ξεκάθαρα τη μεγάλη δύναμη του οδικού τουρισμού, καθώς εδώ και αρκετά χρόνια έχουν ξεπεράσει σίγουρα τους Βούλγαρους…»

Όσον αφορά τον οδικό τουρισμό και τις αγορές που κυριαρχούν τα τελευταία χρόνια στο νησί της Θάσου, η κ. Πολυμέρου αναφέρει καταληκτικά: «Οι Ρουμάνοι αποτελούν πλέον ξεκάθαρα τη μεγάλη δύναμη του οδικού τουρισμού, καθώς εδώ και αρκετά χρόνια έχουν ξεπεράσει σίγουρα τους Βούλγαρους. Θέλω να σκέφτομαι θετικά και να προσπαθήσουμε να κάνουμε ό,τι μπορεί ο καθένας από τη θέση που έχει για να εξασφαλίσουμε ότι η Νυμφαία θα παραμείνει ανοιχτή όλο το καλοκαίρι, ώστε να μπορέσει να εξυπηρετήσει τον κόσμο που θα έρθει από εκεί στην περιοχή μας. Η Νυμφαία αποτελεί κομβικό σημείο για να πάει καλά ο οδικός τουρισμός φέτος στο νησί της Θάσου κι αυτό δεν πρέπει να το ξεχνάει κανείς».

Διαφημίσεις