Τετάρτη, 20 Οκτωβρίου, 2021

Κάλυψαν τον στόχο οι ξενοδόχοι της Θάσου

Πάρης Παρασχούδης: Καλύπτουμε τα λειτουργικά έξοδα και ένα κομμάτι των παλαιότερων χρεών, δυσεπίλυτο το θέμα της έλλειψης προσωπικού στα ξενοδοχεία

Ροή Ειδήσεων

Άρθρα & Απόψεις

Οικονομία

Εφημερίδα ΕΝΗΜΕΡΟΣ
Έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση από την εφημερίδα της Καβάλας "ΕΝΗΜΕΡΟΣ" και το Kavala Web News

Την ικανοποίησή του για την επίτευξη του στόχου σχετικά με την κάλυψη του 50% της τουριστικής κίνησης του 2019, εξέφρασε με δηλώσεις του στον «Ενήμερο», ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θάσου, Πάρης Παρασχούδης.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε το ποσοστό της κάλυψης αυτής ανήλθε για τον επαγγελματικό κλάδο που εκπροσωπεί περίπου στο 65%, ποσοστό που θα μπορούσε να ήταν ακόμη μεγαλύτερο αν πήγαινε λίγο καλύτερα ο μήνας Σεπτέμβριος, τον οποίο επηρέασαν αρκετά οι καιρικές συνθήκες τις δύο πρώτες εβδομάδες του.

Ο Ιούλιος και ο Αύγουστος, που άγγιξαν ακόμη και το 80% σε σχέση με την κίνηση του 2019

«Πήγαμε καλύτερα από αυτό που περιμέναμε. Περιμέναμε να φτάσουμε το 50% σε σχέση με την τουριστική περίοδο του 2019, όμως φτάσαμε περίπου στο 65%. Αυτό το ποσοστό οφείλεται κυρίως στο ότι πήγαν καλά ο Ιούλιος και ο Αύγουστος, που άγγιξαν ακόμη και το 80% σε σχέση με την κίνηση του 2019. Ο Ιούνιος ήταν μισός μήνας επί της ουσίας, καθώς άρχισε να πηγαίνει καλά μετά το δεύτερο δεκαπενθήμερο του, φτάνοντας συνολικά το 50% του 2019. Εκεί περίπου αναμένεται να κλείσει και ο Σεπτέμβριος, παρότι περιμέναμε να πάει καλύτερα. Δεν βοήθησε ο καιρός, αλλά και το ότι είχαμε μόνο οδικό τουρισμό, αλλά όχι Ευρωπαίους. Όσον αφορά τον Οκτώβριο, παρά το ότι κάποιες ξενοδοχειακές μονάδες θα συνεχίσουν να δουλεύουν για να εξυπηρετήσουν πελάτες κυρίως από τη Γερμανία, εντούτοις η κίνηση θα είναι υποτονική», τόνισε αρχικά στις δηλώσεις του ο κ. Παρασχούδης.

«Τα χρέη που συγκεντρώθηκαν τον ενάμιση χρόνο της πανδημίας είναι αρκετά και η καλή μας λειτουργία φέτος φτάνει μόνο για να καλύψουμε τα έξοδα τα λειτουργικά και ένα κομμάτι των παλαιότερων υποχρεώσεων…»

«Μακάρι να μπορούσαμε να κλείσουμε λίγο παραπάνω, αλλά σε γενικές γραμμές υπάρχει ικανοποίηση στον κλάδο μας. Σαφώς αυτό το ποσοστό είναι καλό, αφού είναι κάτι παραπάνω από αυτό που είχαμε σαν προσδοκία. Ωστόσο τα χρέη που συγκεντρώθηκαν τον ενάμιση χρόνο της πανδημίας είναι αρκετά και η καλή μας λειτουργία φέτος φτάνει μόνο για να καλύψουμε τα έξοδα τα λειτουργικά και ένα κομμάτι των παλαιότερων υποχρεώσεων, επομένως έχουμε ακόμη ένα με δυο χρόνια να διανύσουμε για να πούμε ότι βαδίζουμε με σιγουριά, όσον αφορά την επιχειρηματικότητα των ξενοδόχων. Για να μπορέσουμε να καλύψουμε το μεγαλύτερο μέρος των υποχρεώσεών μας, θα έπρεπε να καλύψουμε το 90% του 2019, αλλά αυτός ήταν ένας πολύ δύσκολος στόχος, ως προς την επίτευξή του», υπογράμμισε στη συνέχεια ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θάσου.

«Η αλήθεια είναι ότι υπάρχει ενδιαφέρον και κλείνονται συμβόλαια για την επόμενη χρονιά – Αυτά όμως διασφαλίζουν μόνο τους tour operators κι όχι τους επιχειρηματίες…»

Κληθείς να κάνει μια εκτίμηση για την επόμενη θερινή περίοδο κι αν θεωρεί ότι τα πράγματα μπορεί να κυλήσουν καλύτερα από τη φετινή χρονιά, ο Π. Παρασχούδης απάντησε: «Η αλήθεια είναι ότι υπάρχει ενδιαφέρον και κλείνονται συμβόλαια γιατί είδαν ότι η Ελλάδα έχει μια καλή δυναμική κι ένα καλό brand name. Από εκεί και πέρα όμως τα συμβόλαια διασφαλίζουν μόνο τους tour operators κι όχι τους επιχειρηματίες. Και το 2019 είχαν υπογραφεί πολλά συμβόλαια, όμως στη συνέχεια λόγω ανωτέρας βίας δεν υπήρχε ισχύς των συμβολαίων. Το ότι όμως υπάρχει ενδιαφέρον, αυτό είναι κάτι σαφώς θετικό για όλους μας».

Τα υγειονομικά πρωτόκολλα τηρήθηκαν άψογα από τους ξενοδόχους, αλλά και από τους πελάτες

Όσον αφορά την αυστηρή εφαρμογή των υγειονομικών πρωτοκόλλων και αν αυτά τηρήθηκαν από τους ξενοδόχους της Θάσου, αλλά και τους πελάτες των ξενοδοχείων, ο κ. Παρασχούδης απάντησε: «Από τους συναδέλφους μου τα μέτρα τηρήθηκαν άψογα. Τήρησαν σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό τα υγειονομικά πρωτόκολλα κι αυτό φάνηκε και από το γεγονός ότι δεν είχαμε κρούσματα στο νησί στη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου. Γενικότερα παρά το ότι υπήρχαν δυσκολίες στην εφαρμογή τους πέρυσι κυρίως, φέτος οι επιχειρηματίες του κλάδου είχαν εξοικειωθεί, όπως επίσης και οι πελάτες μας, με αποτέλεσμα να κυλήσουν όλα ομαλά».

Σοβαρό και δυσεπίλυτο το θέμα της έλλειψης προσωπικού στα ξενοδοχεία της Θάσου – Ποσοστό της τάξης του 60 με 70% των εργαζομένων στα ξενοδοχεία του νησιού είναι εμβολιασμένοι

Ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θάσου ρωτήθηκε σχετικά και με το μεγάλο ζήτημα που ανέκυψε στις αρχές της τουριστικής περιόδου, το οποίο αφορούσε την έλλειψη προσωπικού στα ξενοδοχεία του νησιού.

Στην απάντησή του επισήμανε: «Το πρόβλημα με την έλλειψη προσωπικού διατηρήθηκε καθ’ όλη τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου. Είναι σοβαρό και πρέπει να βρεθούν λύσεις. Είναι ωστόσο ένα πρόβλημα που δεν λύνεται εύκολα. Μας ήρθε λίγο ξαφνικά είναι η αλήθεια και δεν μπορέσαμε να βρούμε λύση. Σαφώς δυσκολευτήκαμε. Χωρίς καλό προσωπικό δεν υπάρχει καλό ξενοδοχείο. Αυτό είναι δεδομένο».

Τέλος, σε ερώτηση για το ποια ήταν τα ποσοστά εμβολιασμένων εργαζομένων στα ξενοδοχεία της Θάσου, ο κ. Παρασχούδης απάντησε: «Είναι περίπου όσοι έχουν εμβολιαστεί και στον γενικό πληθυσμό, δηλαδή περίπου ένα ποσοστό της τάξης του 60 με 70%».

spot_img

Διαφημίσεις