Η επιπλέον εγκατάσταση σταθμών διοδίων, μετωπικών και πλευρικών, θα επιβαρύνει σημαντικά τη μετακίνηση επιχειρηματιών, εμπορευμάτων, αλλά και των ίδιων των πολιτών, εκτιμά ο πρόεδρος του τμήματος Ανατολικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Δημήτρης Κυριαζίδης.
«Σε αυτήν την περίοδο, η επιβολή νέων σταθμών διοδίων είναι μια αρνητική εξέλιξη. Μπορεί να είναι μεν μία μνημονιακή υποχρέωση, αλλά είναι στην ουσία μια εξέλιξη που φέρνει φόρους. Από τρία λεπτά που σήμερα χρεώνεται το χιλιόμετρο στην Εγνατία Οδό, με τα διόδια που προβλέπονται βάσει της απαίτησης του ΤΑ.Ι.ΠΕ.Δ., θα πάμε στα επτά λεπτά το χιλιόμετρο κι άρα θα διπλασιαστεί το κόστος μετακίνησης», επισήμανε χαρακτηριστικά με δηλώσεις του στον «Ενήμερο» και το Kavala Web News, ο πρόεδρος του Τ.Ε.Ε. – Α.Μ.
Το πλαίσιο λειτουργίας της Εγνατίας Οδού πρέπει να είναι βιώσιμο
Παράλληλα, ο Δημήτρης Κυριαζίδης τόνισε με έμφαση ότι αυτό που πρώτα πρέπει να εξεταστεί είναι μελέτη βιωσιμότητας μιας τέτοιας εγκατάστασης νέων σταθμών διοδίων. Σύμφωνα με τον υφιστάμενο σχεδιασμό προβλέπεται να κατασκευαστούν, σε όλο το μήκος της Εγνατίας Οδού, δέκα μετωπικοί σταθμοί και είκοσι πλευρικοί, αριθμοί που περιλαμβάνονται στις απαιτήσεις των υποψηφίων αναδόχων.
«Πρέπει να είναι βιώσιμο το πλαίσιο λειτουργίας του συγκεκριμένου δρόμου. Δεν θα είναι παραδεκτό να υπάρχουν υπερκέρδη από μια τέτοια επιβάρυνση και από την άλλη να ζημιώνεται ο πολίτης και ο επιχειρηματίας που βλέπει συνεχώς να επιβαρύνεται με φόρους. Ο προγραμματισμός, απ’ ό,τι έχουμε διαβάσει, θα πάρει σύντομα σάρκα και οστά. Μια τέτοια εξέλιξη πάντως θα είναι σε βάρος της τοπικής και γενικότερα της εθνικής οικονομίας», σημείωσε σχετικά ο κ. Κυριαζίδης.
Βούληση του Τ.Ε.Ε. να παραμείνει σε δημόσιο έλεγχο η Εγνατία Οδός
«Βασικά θα θέλαμε η Εγνατία Οδός να παραμείνει σε δημόσιο έλεγχο, διότι πέρα από τη λειτουργία και τη συντήρηση του δρόμου, η Εγνατία επιτελεί κι άλλο ρόλο, όπως αυτόν των μελετών και των κατασκευών και σε αυτό το πλαίσιο κάτι τέτοιο δεν θα είναι βιώσιμο. Υπάρχει μια αντίρρηση από τον υπουργό τον κ. Σπίρτζη, που δεν αποδέχεται πολιτικά την επιβολή νέων διοδίων και βλέπει μια αναλογική χρέωση αφού ληφθούν υπόψη κοινωνικά κριτήρια για όσους χρησιμοποιούν το δρόμο. Αυτό φαίνεται ως σωστή θέση του υπουργείου, αλλά μένει να δούμε τι θα γίνει τελικά», ανέφερε καταληκτικά στις δηλώσεις του ο πρόεδρος του Τ.Ε.Ε. – Α.Μ.