Σάββατο, 7 Ιουνίου, 2025
Σάββατο, 7 Ιουνίου, 2025

Η συντήρηση της Εγνατίας κοστίζει όσο η κατασκευή της!!!

Ημέρα:

spot_img
spot_img
spot_img

Ο Σύλλογος Εργαζομένων της Εγνατίας Οδού εξέδωσε το παρακάτω δελτίο τύπου:

Είναι αρκετά γνώριμες στην κοινωνία οι επιτηδευμένες διαρροές ανύπαρκτων κειμένων (non-papers), προκειμένου να «υποστηριχθεί» μια τακτική, μια προσχεδιασμένη πορεία, μια πράξη που υπάρχει ανάγκη να προπαγανδιστεί. Η μέθοδος παλιά και αποδοτική.

Διαβάσαμε πρόσφατα στις εφημερίδες: «Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΤΑΙΠΕ∆, που βγήκαν στη δημοσιότητα μέσω επιλεκτικής διανομής non paper, το κόστος της συντήρησης του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού, … απαιτεί παρεμβάσεις (σε οδόστρωμα, στηθαία ασφαλείας, γεφύρια, σήραγγες) που υπολογίζονται στα 6 δισεκατομμύρια ευρώ!» Ήμασταν σίγουροι ότι οι εκτιμήσεις του κόστους βαριάς συντήρηση της Εγνατίας Οδού θα ήταν το «λάστιχο» για να δικαιολογηθεί η σκανδαλώδης παραχώρησή της. Αλλά ότι θα προέκυπτε τελικά η δαπάνη συντήρησης να είναι αντίστοιχη (6 δισ. €) με το ποσό που δαπανήθηκε για την κατασκευή των 1000 χιλιομέτρων, ξεπερνάει κάθε όριο.

Ο Σύλλογος Εργαζομένων της Εγνατίας Οδού έχει ήδη απαντήσει με υπαρκτά κείμενα (papers). Έχει αναδείξει, με έκδοση (2017) που διανεμήθηκε στα μέσα και παρουσιάστηκε δημόσια, ότι η Παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου ΔΕΝ ΑΙΤΙΟΛΟΓΕΙΤΑΙ τεχνικά και οικονομικά, ακόμη και αν τη «φουσκώσουν» με εργασίες της βαριάς συντήρησης. Γράφαμε τότε προφητικά: «στην παρούσα φάση υφίσταται ο κίνδυνος να επιδιωχθεί η δημιουργία τεχνητής αναγκαιότητας εκτεταμένων έργων επισκευής και βαριάς συντήρησης ή άλλων μη σχετικών έργων, ώστε να προκύπτουν αξιόλογα ποσά αρχικής επένδυσης που θα αιτιολογούν και τεκμηριώνουν ενδεχομένως μια μακροχρόνια σύμβαση παραχώρησης».

Ας μας πουν λοιπόν οι συντάκτες των non-papers:

  • Έχουν αντιρρήσεις ή διαφωνίες πάνω στα στοιχεία του Συλλόγου μας για το κόστος της συντήρησης ή αμφισβητούν τα απόλυτα διαφανή στοιχεία κόστους που δημοσιεύονται καθημερινά στη ∆ΙΑΥΓΕΙΑ;
  • Πού αλλού στην Ευρώπη και στον κόσμο ολόκληρο έχει συμβεί το κόστος της συντήρησης ενός έργου να ταυτίζεται με αυτό της κατασκευής του και πώς αυτό τεκμηριώνεται; Πώς είναι δυνατόν ένα έργο που κατασκευάστηκε για χρόνο ζωής που ξεπερνά τα 100 έτη να απαιτεί τέτοιου μεγέθους εργασίες συντήρησης;
  • Μήπως για αυτόν και για παρόμοιους λόγους, προσπαθούν να βάλουν στο περιθώριο την «Εγνατία Οδός Α.Ε.», που με μελέτη, που έχει κατατεθεί στα αρμόδια Υπουργεία, αποδεικνύει την απόλυτη ικανότητα του Δημοσίου να διαχειριστεί με τον πλέον οικονομικό και διαφανή τρόπο τη συντήρηση και λειτουργία του αυτοκινητόδρομου;
  • Μήπως ενοχλούνται από τα στοιχεία που δημοσιοποιεί ο Σύλλογος εργαζομένων και τα οποία προέρχονται από τη βαθιά γνώση των ανθρώπων του, που εργάζονται σε μια Εταιρεία που από το 1997 μελέτησε, δημοπράτησε, επέβλεψε, κατασκεύασε, συντηρεί και λειτουργεί τον αυτοκινητόδρομο, ήδη από το 2005;

Το ξαναλέμε: Το ετήσιο πλεόνασμα από τα έσοδα των διοδίων με τις σημερινές χρεώσεις των 0,03€/χλμ., αφού αφαιρεθούν τα κόστη λειτουργίας και στοιχειώδους συντήρησης, θα υπερβαίνει τα 50 εκατομμύρια. Είναι ποσό που υπερ-επαρκεί για τη βαριά συντήρηση του αυτοκινητόδρομου και μπορεί να εισφέρει και σε άλλα έργα, αναγκαία για την κοινωνία.

Είμαστε βέβαιοι ότι θα συνεχίσουν με τις ίδιες τακτικές. Στην προσπάθειά τους να «πείσουν» την κοινωνία για τις εντεταλμένες μεθοδεύσεις τους, θα χρησιμοποιήσουν κι άλλα αθέμιτα μέσα. Είμαστε και θα είμαστε πάντοτε παρόντες! Τους καλούμε να σταματήσουν να παίζουν με τέτοια θέματα και να προσπαθούν με ψέματα να τα καταφέρουν. Δεν θα τα καταφέρουν.

Σύλλογος Εργαζομένων της «Εγνατία Οδός Α.Ε.»

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΘΕΜΑΤΑ

Σεισμός έγινε αισθητός στην Καβάλα

Σεισμός μεγέθους 4,7 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ σημειώθηκε στις...

Ελπίζουν σε ένα πάρα πολύ δυνατό τριήμερο στη Θάσο

Γιάννης Μαρκιανός: Πολλοί Έλληνες επισκέπτονται την περιοχή μας «Τα μηνύματα...

Κλειστή η μεγάλη πισίνα του Κολυμβητηρίου της Καβάλας

Από τον ΝΟΘΑΚ ανακοινώνονται τα εξής: Ενημέρωση σχετικά με το...

Λεωνίδας Παππάς: Το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ θα το βρουν μπροστά τους οι αγρότες

«Η κυβέρνηση επιδεικνύει αλαζονική συμπεριφορά, δεν καταλαβαίνει τίποτα /...

Το ποιοτικό χάος μεταξύ ΕΡΤ και ιδιωτικών καναλιών

Γράφει ο Ανδρέας Χριστόπουλος Παρακολούθησα την εκπομπή ΦΑΣΜΑ στην κρατική...

Γλυκόπικρη η έναρξη της τουριστικής περιόδου

Πάρης Παρασχούδης: Ο Μάιος δεν έχει μεγάλη κίνηση και...

Δόθηκε στην κυκλοφορία ο κυκλικός κόμβος στην οδό Κουντουριώτου

Δόθηκε το μεσημέρι της Παρασκευής 6 Ιουνίου στην κυκλοφορία,...