Φώτης Πούλος: Ας ελπίσουμε να μην επαληθευτούν οι προβλέψεις που μιλούν για 2 ευρώ το λίτρο κοντά στο Πάσχα / Επέβαλε το κράτος σε 8.000 πρατηριούχους πλαφόν κέρδους και δεν έκανε το αντίστοιχο σε δύο διυλιστήρια
Απορούν ακόμη και οι ίδιοι οι πρατηριούχοι από την τιμή της αμόλυβδης βενζίνης, η οποία παραμένει σε υψηλά επίπεδα στη χώρα μας, παρά την πτώση της τιμής του πετρελαίου διεθνώς.
Μιλώντας στον «Ενήμερο», ο πρόεδρος του Σωματείου Βενζινοπωλών Καβάλας, Φώτης Πούλος, τόνισε ότι τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης θα έπρεπε να κυμαίνεται από 1,75 μέχρι 1,80 ευρώ το λίτρο κι όχι στα 1,90 που πωλείται σήμερα.
«Ας ελπίσουμε να μην επαληθευτούν οι προβλέψεις που μιλούν για 2 ευρώ το λίτρο κοντά στο Πάσχα. Είναι άσχημο και για την ψυχολογία του καταναλωτή να δει το 2αρι μπροστά στις αντλίες των πρατηρίων…»
«Εδώ και πάρα πολύ καιρό η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης κυμαίνεται στα 1,90 ευρώ το λίτρο. Το αργό πετρέλαιο έχει σταθεροποιηθεί το τελευταίο διάστημα στα 80 δολάρια το βαρέλι. Επίσης η ισοτιμία ευρώ – δολαρίου είναι σε σχετικά καλό επίπεδο. Παρ’ όλα ταύτα όμως και εμείς οι ίδιοι απορούμε ποιος είναι ο λόγος που η τιμή της αμόλυβδης παραμένει σε υψηλότερα επίπεδα από αυτά που προσδοκούσαμε να είναι. Ας ελπίσουμε να μην επαληθευτούν οι προβλέψεις που μιλούν για 2 ευρώ το λίτρο κοντά στο Πάσχα. Είναι άσχημο και για την ψυχολογία του καταναλωτή να δει το 2αρι μπροστά στις αντλίες των πρατηρίων», επισήμανε σχετικά ο κ. Πούλος. Σε σχέση με το πετρέλαιο κίνησης, ο Φώτης Πούλος σημείωσε ότι η μέση τιμή του διαμορφώνεται στα 1,70 ευρώ το λίτρο.
«Οι δικαιολογίες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή είναι ότι έχουμε αύξηση στα διυλιστηριακά κόστη – Επέβαλε το κράτος σε 8.000 πρατηριούχους πλαφόν κέρδους και δεν έκανε το αντίστοιχο σε δύο διυλιστήρια»
Αναφερόμενος στις πιθανές δικαιολογίες για τις υψηλές τιμές στην αμόλυβδη βενζίνη, ο πρόεδρος του Σωματείου Βενζινοπωλών Καβάλας υπογράμμισε: «Οι δικαιολογίες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή είναι ότι έχουμε αύξηση στα διυλιστηριακά κόστη, οπότε αυξήθηκαν τα έξοδα για τη διύλιση κι ότι τα διυλισμένα προϊόντα διαπραγματεύονται σε διαφορετικό επίπεδο, απ’ ό,τι το αργό πετρέλαιο. Εγώ πιστεύω ότι η μέση τιμή της αμόλυβδης θα έπρεπε να ήταν αν όχι κοντά στα 1,75 ευρώ το λίτρο, κοντά στα 1,80 ευρώ το λίτρο τουλάχιστον. Το κράτος, ενδεχομένως καλά έκανε, επέβαλε πλαφόν κέρδους για τους πρατηριούχους. Αυτό όμως δεν το έχει πει στα δυο ελληνικά διυλιστήρια με αποτέλεσμα να καταγράφουν υψηλά κέρδη, πρωτοφανή για τα ελληνικά δεδομένα. Ήρθε και επέβαλε το κράτος σε 8.000 πρατηριούχους πλαφόν κέρδους και δεν έκανε το αντίστοιχο σε δυο διυλιστήρια. Αυτό είναι εξοργιστικό, κυρίως στους καταναλωτές. Δεν πρέπει να υπάρχουν δυο μέτρα και δυο σταθμά».
Καταργείται από την Παρασκευή (31/3) η επιδότηση στο πετρέλαιο θέρμανσης, το οποίο θα πωλείται κατά 10 λεπτά ακριβότερο – Μικρή αύξηση στη ζήτηση τις τελευταίες ημέρες
Τέλος, σε σχέση με το πετρέλαιο θέρμανσης, ο κ. Πούλος δήλωσε: «Η επιδότηση των 10 λεπτών θα καταργηθεί την Παρασκευή (31/3), οπότε οι καταναλωτές που θα προμηθευτούν πετρέλαιο θέρμανσης από 1η Απριλίου θα το αγοράσουν κατά 10 λεπτά ακριβότερο απ’ ότι σήμερα που είναι στα 1,15 λεπτά το λίτρο. Όσον αφορά τη ζήτηση τις τελευταίες τρεις τέσσερις ημέρες υπήρξε ένα ενδιαφέρον κι όσοι είχαν κάποια χρήματα έβαλαν πετρέλαιο για να έχουν ενδεχομένως και για τον Οκτώβριο. Κρύωσε και λίγο ο καιρός και επειδή δεν είχαν καθόλου πετρέλαιο έβαλαν λίγα λίτρα για να περάσουν αυτές τις ημέρες».