Τετάρτη, 5 Φεβρουαρίου, 2025
Τετάρτη, 5 Φεβρουαρίου, 2025
Περισσότερα

    Έτος φορο-επιδρομής το 2024 για την τσέπη των καβαλιωτών

    Ημέρα:

    spot_img
    spot_img

    Μάκης Παπαδόπουλος: Με επιπλέον 4.000.000 ευρώ επιβαρύνθηκε το κόστος της Υπηρεσίας Καθαριότητας / Η διοίκηση του δήμου Καβάλας «φόρτωσε» τους αγρότες με αυξημένα τέλη άρδευσης / αποκλειστική ευθύνη της δημοτικής αρχής που δεν μειώθηκαν κατά 90% τα τέλη τραπεζοκαθισμάτων

    Σε μία συνολική αξιολόγηση των επιδόσεων της διοίκησης του δήμου Καβάλας για το 2024, το πρώτο έτος της νέας θητείας της, προχώρησε ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Ο Τόπος της Ζωής Μας», Μάκης Παπαδόπουλος, σε συνέντευξη που παραχώρησε στον «Ενήμερο». 

    Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στο δημοτικό συμβούλιο Καβάλας, χαρακτήρισε «έτος φορο-επιδρομής» το 2024, εξηγώντας πως φέτος μπήκαν εξωφρενικές αυξήσεις σε όλα τα δημοτικά τέλη, ακόμη και σε βάρος των ευπαθών κοινωνικών ομάδων.

    «Χωρίς να το αναφέρει στο προεκλογικό της πρόγραμμα, η διοίκηση έκανε αυξήσεις στα δημοτικά τέλη για το 2024 από 60% έως 150%, επιβαρύνοντας με επιπλέον 4.000.000 ευρώ το κόστος της Υπηρεσίας Καθαριότητας…»

    «Η δημοτική αρχή αύξησε το κόστος των δημοτικών υπηρεσιών, αλλά μείωσε το ανταποδοτικό αποτέλεσμα. Χωρίς να το αναφέρει στο προεκλογικό της πρόγραμμα, έκανε αυξήσεις στα δημοτικά τέλη για το 2024 από 60% έως 150%, επιβαρύνοντας με επιπλέον 4.000.000 ευρώ το κόστος της Υπηρεσίας Καθαριότητας. Αυτές τις αυξήσεις τις κράτησε ανέπαφες το 2025, συνεχίζοντας τη «φορο-επιδρομή» και για το νέο έτος. Κάτι όμως που θεωρούμε σοβαρό και απαράδεκτο: η διοίκηση του δήμου Καβάλας δεν εφάρμοσε τις μειώσεις στα δημοτικά τέλη για τις ευπαθείς ομάδες για το 2024, αλλά από την άλλη δέχτηκε την εξόφληση και τη ρύθμιση οφειλών που έκαναν δημότες για να ενταχθούν στο μέτρο! Και όταν εμείς ως παράταξη ζητήσαμε για το 2025 μεγαλύτερες εκπτώσεις, η διοίκηση αρνήθηκε να τις κάνει, γιατί θεώρησε υπερβολικό να δώσει άλλες 40.000 ευρώ όφελος στους συνδημότες μας που έχουν ανάγκη! Εμείς όμως είμαστε υπερήφανοι γιατί και με δική μας επιμονή και παρέμβαση, πετύχαμε ως παράταξη να δεχτεί η δημοτική αρχή την κατάργηση των εισοδηματικών κριτηρίων που περιόριζαν τη στήριξη σε συνδημότες μας που έχουν ανάγκη και πετύχαμε και την ένταξη των ΑμεΑ με άνω του 50% αναπηρία, των πολύτεκνων και των τρίτεκνων, που είχαν αποκλειστεί τα προηγούμενα χρόνια», ανέφερε αρχικά στις δηλώσεις του ο Μάκης Παπαδόπουλος.

    «Η διοίκηση του δήμου Καβάλας «φόρτωσε» τους αγρότες με αυξημένα τέλη άρδευσης, αντί να βάλει «έξυπνα» συστήματα που θα βελτιώσουν τη διαχείριση του νερού…»

    «Επίσης, η διοίκηση του δήμου Καβάλας «φόρτωσε» τους αγρότες με αυξημένα τέλη άρδευσης, αντί να βάλει «έξυπνα» συστήματα που θα βελτιώσουν τη διαχείριση του νερού. Αγνοούσε ακόμη και το πρόγραμμα «ΓΑΙΑ», που μειώνει το κόστος της κιλοβατώρας για τις αγροτικές γεωτρήσεις, και έτσι ο δήμος μας θα αργήσει να ωφεληθεί από αυτό. Και τελικά με τις αυξήσεις που έγιναν στα τέλη άρδευσης, τα έσοδα δεν αυξήθηκαν, παρά δημιούργησαν νέα γενιά οφειλετών αγροτών! Εμείς πάντως προτείναμε να μειωθεί η χρέωση της κιλοβατώρας από 0,18 σε 0,10 ευρώ, να βρεθεί τρόπος να ανακουφιστούν οι αγρότες για τις χρεώσεις του 2024 και φυσικά να μπουν «έξυπνα» συστήματα διαχείρισης του νερού άρδευσης. Έκανε αύξηση 50% στα τιμολόγια της Δ.Ε.Υ.Α.Κ., στην πάγια χρέωση, από τα 4 € στα 6 € τον μήνα για κάθε νοικοκυριό, αδιακρίτως, επιβαρύνοντας με 72 ευρώ τον χρόνο και συνολικά με 1.080.000 ευρώ επιπλέον το κάθε νοικοκυριό. Δεν είναι υπερβολή να εκτιμήσουμε ότι για ένα μέσο νοικοκυριό, με μία μέση συνολική κατανάλωση νερού, η ετήσια χρέωση μπορεί να φτάνει και τα 400 ευρώ, που είναι περίπου μισός μηνιαίος μισθός. Το αντιλαμβάνεται αυτό η διοίκηση του δήμου και της Δ.Ε.Υ.Α.Κ. πόσο επιβαρύνει τα νοικοκυριά;», συμπλήρωσε ο κ. Παπαδόπουλος.

    «Για τα τέλη τραπεζοκαθισμάτων, η δημοτική αρχή έχει την αποκλειστική ευθύνη που δεν δόθηκαν τελικά μειώσεις 90%»

    «Τέλος, αύξησε 100% το εισιτήριο στο πάρκινγκ της Δημοτικής Αγοράς και τα τέλη τραπεζοκαθισμάτων για το 2024. Ειδικά για τα τέλη τραπεζοκαθισμάτων, η δημοτική αρχή έχει την αποκλειστική ευθύνη που δεν δόθηκαν τελικά μειώσεις 90% στα τέλη τραπεζοκαθισμάτων για τους επαγγελματίες της περιοχής του Αγίου Νικολάου, αλλά και της πλατείας Καπνεργάτη. Εμείς επανήλθαμε και προτείναμε στη διοίκηση του δήμου να κάνουμε μειώσεις το 2025, αλλά απέρριψε το αίτημά μας με προφάσεις, αφού δε θέλει και δεν ήθελε ποτέ να κάνει μειώσεις! Ανέβασε ακόμη και το εισιτήριο στο κλειστό Κολυμβητήριο για το 2025 (από 25 € σε 50 € τον μήνα), κατάργησε το ημερήσιο εισιτήριο και αύξησε μέχρι και τη χρέωση σε μαθητές, πολύτεκνες – μονογονεϊκές οικογένειες, άτομα με αναπηρία, από 15 ευρώ σε 25 ευρώ/μήνα!», πρόσθεσε σχετικά ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του δημοτικού συμβουλίου Καβάλας.

    «Η ατολμία και οι καθυστερήσεις στα μεγάλα έργα υποδομής και στην αξιοποίηση της περιουσίας του δήμου, μας οδηγεί εδώ και χρόνια σε αναπτυξιακή υστέρηση, μείωση των θέσεων εργασίας για τους δημότες και έλλειψη νέων εσόδων για τον δήμο μας…»

    Ο Μάκης Παπαδόπουλος αναφέρθηκε και στην πολύχρονη καθυστέρηση που παρατηρείται στην υλοποίηση των μεγάλων έργων του δήμου Καβάλας,  αποδίδοντας ατολμία και αναποφασιστικότητα στη διοίκηση του δήμου υπογραμμίζοντας σχετικά: «Και το 2024, η δημοτική αρχή δεν κατάφερε να ξεκινήσει το έργο αποκατάστασης της πεσμένης γέφυρας στο κάτω Νοσοκομείο. Από το 2018 που έπεσε η γέφυρα φτάσαμε στο 2023 να παραδοθούν οι μελέτες από την «Εγνατία Α.Ε.». Μετά ο δήμος έκανε κυκλοφοριακή μελέτη, την άνοιξη του 2024, για να αποφασίσουμε αν θέλουμε τη γέφυρα ή όχι. Παράλληλα όμως ο δήμαρχος έλεγε τον περασμένο Μάιο ότι τη χρειαζόμαστε τη γέφυρα, τώρα τον Νοέμβριο δήλωσε ότι μπορεί και να μην την κάνουμε τελικά. Πού θα πάει αυτό; Εμείς λέμε ευθέως, και τη γέφυρα χρειαζόμαστε και την Περιμετρική χρειαζόμαστε, για να βοηθήσουμε το κυκλοφοριακό της πόλης και για να διευκολύνουμε τη μελλοντική επένδυση στο κάτω Νοσοκομείο, όπως επίσης να αντιμετωπίσουμε την περιβαλλοντική επιβάρυνση της πόλης με την κατασκευή της Περιμετρικής. Όπως φυσικά χρειαζόμαστε και μία ολοκληρωμένη μελέτη ανάπλασης της ευρύτερης περιοχής του Καρνάγιου, για την αξιοποίηση και του κάτω Νοσοκομείου και όλων των εγκαταλειμμένων ακινήτων που αγγίζουν τα 30.000 τ.μ. σε εκείνο το σημείο. Αυτό όμως που μας ενοχλεί ιδιαίτερα είναι η καθυστέρηση στην έναρξη υλοποίησης του μεγάλου έργου ύδρευσης στον πρώην δήμο Φιλίππων. Τα προηγούμενα χρόνια πιέσαμε πολύ να γίνει το έργο αυτό και φτάσαμε επιτέλους φέτος να προκηρυχθεί και να γίνει ο διαγωνισμός. Ξαφνικά όμως, πριν από λίγες μέρες, απορρίφθηκε η προσφορά του πρώτου υποψήφιου αναδόχου λόγω υπερβολικής έκπτωσης. Εμείς ζητήσαμε ως παράταξη να παρουσιαστεί στο δημοτικό συμβούλιο ο πρώτος υποψήφιος ανάδοχος και να δώσει εξηγήσεις, αλλά η διοίκηση της Δ.Ε.Υ.Α.Κ. αρνήθηκε να τον προσκαλέσει στο δημοτικό συμβούλιο, ενώ η ίδια είχε πριν δεσμευτεί να τον καλέσει στο δ.σ. της Δ.Ε.Υ.Α.Κ. Θεωρούμε «περίεργη» αυτή την εξέλιξη, που όχι μόνο επιμηκύνει την καθυστέρηση, αλλά μας προξενεί και ανησυχία μήπως «κρύβεται» κάτι άλλο από πίσω. Σε κάθε περίπτωση, η διοίκηση της Δ.Ε.Υ.Α.Κ. δε θα κρατήσει τον λόγο της, ότι το έργο θα ξεκινούσε το 2024. Το κακό όμως είναι ότι ο αποκλεισμός των κατοίκων του πρώην δήμου Φιλίππων από ποιοτικό νερό συνεχίζεται».

    Στασιμότητα και στην υπόθεση της Καλαμίτσας

    Ο κ. Παπαδόπουλος έκανε λόγο στη συνέχεια για στασιμότητα και στην υπόθεση της Καλαμίτσας, επισημαίνοντας: «Πέντε χρόνια με την παρούσα διοίκηση του δήμου όλο συζητάμε και όλο δεν καταλήγουμε με την ΕΤ.Α.Δ. Θυμίζω μάλιστα ότι, τον περασμένο Μάιο, ο δήμαρχος ομολόγησε ότι «πιάστηκε κορόιδο», αφού διαπίστωσε πια ότι χάρισε στην ΕΤ.Α.Δ. την ιδιοκτησία της Καλαμίτσας, αφού παραιτήθηκε από τα δικαιώματα του δήμου επί της ακτής στο δικαστήριο, χωρίς να ρωτήσει καν το σημοτικό συμβούλιο! Βέβαια, όλες οι συμφωνίες που φέρνει ο δήμαρχος από το 2020 είναι ασύμφορες για τον δήμο και επίσης δεν γνωρίζουμε τι έχει γίνει με το πρόστιμο των 900.000 ευρώ που έβαλε στην ΕΤ.Α.Δ. κατά τη θητεία του ως αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών. Πριν από λίγες μέρες έβαλε νέο πρόστιμο 62.000 ευρώ στην ΕΤ.Α.Δ. για τα επικίνδυνα κτίσματα στην Καλαμίτσα, αλλά τα χρήματα που έχει δώσει ο δήμος μας όλα αυτά τα χρόνια είναι πολλαπλάσια. Γενικά λοιπόν, είμαστε παντελώς χαμένοι από την υπόθεση της Καλαμίτσας, αφού και την πληρώνουμε και δεν την αξιοποιούμε για να παράγουμε νέα έσοδα για τον δήμο».

    «Πονεμένη ιστορία και διηγώντας τη να κλαις» η Ενεργειακή Κοινότητα…»

    Αναφορικά με την Ενεργειακή Κοινότητα, ο Μάκης Παπαδόπουλος δήλωσε: «Είναι μία «πονεμένη ιστορία και διηγώντας τη να κλαις». Και αυτή η υπόθεση είναι σε αδιέξοδο, καθώς υπάρχουν σοβαρότατες επιπλοκές από το λάθος του δήμου να βάλει μπροστά στην υλοποίηση του σχεδίου το νομικό πρόσωπο της Ενεργειακής Κοινότητας και όχι τον δήμο. Και αυτό γιατί το Ταμείο Παρακαταθηκών & Δανείων δανείζει μόνο δήμους και όχι Ενεργειακές Κοινότητες, αλλά όλες οι άδειες έχουν εκδοθεί στην Ενεργειακή Κοινότητα και όχι στον δήμο. Συνεπώς το όλο σχέδιο έχει αποκλειστεί από χρηματοδοτήσεις, παρόλο που η Κυβέρνηση διευκόλυνε πρόσφατα νομοθετικά τις Ενεργειακές Κοινότητες που έχουν ξεκινήσει σε δήμους, αλλά με αμφίβολα αποτελέσματα. Δυστυχώς, ενώ βλέπουμε άλλες Ενεργειακές Κοινότητες να προχωράνε και να δίνουν πλέον φτηνό ρεύμα στα μέλη τους, όπως κάνει π.χ. η «Μινώα Ενεργειακή» στην Κρήτη, η δική μας Ενεργειακή Κοινότητα είναι «στον αέρα». Θα πρότεινα μάλιστα και στον δήμαρχο και στον πρόεδρο της Δ.Ε.Υ.Α.Κ. να μην χρησιμοποιούν πλέον το επιχείρημα για δωρεάν ρεύμα σε 2.500 νοικοκυριά, γιατί αυτή τη στιγμή είναι μία μεγάλη πλάνη ο στόχος αυτός».

    «Έχουμε συνεχιζόμενη υποβάθμιση της ποιότητας ζωής των δημοτών…»

    Ο Μάκης Παπαδόπουλος επισήμανε επίσης πως το κυκλοφοριακό πρόβλημα και η κακή κατάσταση των δρόμων δυσκολεύουν την καθημερινότητα των δημοτών, αλλά πολύ περισσότερο δυσκολεύει τους επαγγελματίες οδηγούς. Ανέφερε πως τα ΤΑΧΙ και τα αστικά λεωφορεία πληρώνουν αυξημένο κόστος σε καύσιμα και υφίστανται φθορές στα επαγγελματικά τους οχήματα λόγω της κατάστασης αυτής.

    «Όλα βέβαια ξεκινούν από την λανθασμένη απόφαση της διοίκησης του δήμου να απομακρύνει τα οχήματα από το κέντρο, στενεύοντας ή κλείνοντας δρόμους και μειώνοντας τις θέσεις στάθμευσης. Αδιέξοδο προκαλεί και η άρνηση της δημοτικής αρχής να ενισχύσει τη δημόσια συγκοινωνία. Το πρόβλημα με γειτονιές της Καβάλας που δεν έχουν αστικά δρομολόγια μετά τις 3.00 το μεσημέρι συνεχίζεται. Το πρόβλημα με την πιάτσα των ΤΑΧΙ στον ΟΤΕ συνεχίζεται. Το πρόβλημα με την απουσία συγκοινωνίας στη συνοικία της Παναγίας συνεχίζεται. Εμείς ως παράταξη προτείναμε ένα ολοκληρωμένο πακέτο μέτρων για το κυκλοφοριακό:

    – Νέο περιφερειακό πάρκινγκ στα Ποταμούδια και αναβάθμιση του μικρού πάρκινγκ στον Αγ. Ιωάννη.

    – Ημιυπόγειο πάρκινγκ στην οδό Κασσάνδρου και υπόγεια πάρκινγκ στο υφιστάμενο πάρκινγκ «ΡΟΔΟΠΗ» και στην κεντρική πλατεία.

    – Νέα, ολοκληρωμένη κυκλοφοριακή μελέτη (από τις εισόδους της πόλης).

    – Σωστή εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης και ενίσχυση της αστυνόμευσης.

    – Ενίσχυση της αστικής συγκοινωνίας, με βάση την πρόταση που καταθέσαμε τον Δεκέμβριο του 2022».

    «Αμφίβολο το αποτέλεσμα των δημοτικών έργων αναπλάσεων που εκτελούνται μέσα στην Καβάλα…»

    Κλείνοντας, ο Μάκης Παπαδόπουλος αναφέρθηκε στο αμφίβολο αποτέλεσμα των δημοτικών έργων αναπλάσεων που εκτελούνται μέσα στην Καβάλα: «Στην πλατεία Καπνεργάτη, τα έργα διαρκούν εδώ και πολλά χρόνια, με πολλές παρατάσεις και καθυστερήσεις, έχουν προκαλέσει οικονομική ζημιά σε επαγγελματίες και οδηγούς ΤΑΧΙ, ταλαιπωρούν τους κατοίκους, και τελικά το αισθητικό και το πρακτικό αποτέλεσμα είναι μάλλον απογοητευτικό: τόνοι μπετόν, προβληματικό δάπεδο για τους πεζούς. Στην περιοχή του Αγίου Νικολάου, η διοίκηση προκάλεσε οικονομική ζημιά σε επαγγελματίες, αφού χάθηκαν δυο τουριστικές σεζόν, έκλεισαν καταστήματα και μειώθηκαν οι πωλήσεις στα υπόλοιπα. Αλλά και εδώ έχουμε κακό δάπεδο, όπου έχουν προκληθεί ατυχήματα σε πεζούς. Ακόμη και στην ανάπλαση της οδού Κουντουριώτου, το αποτέλεσμα επιβαρύνει το κυκλοφοριακό «κομφούζιο» αντί να το βελτιώνει! Σημειώνω επίσης κάτι που δεν συζητείται συχνά, ότι δεν έχει εκτελεστεί μέχρι τώρα η νησίδα στη συμβολή της παραλιακής οδού με την οδό Κουντουριώτου, πιθανόν γιατί δεν υπάρχει καλή συνεννόηση με τον Οργανισμό Λιμένα Καβάλας. Όλα αυτά λοιπόν δείχνουν ότι η διοίκηση του δήμου προκάλεσε τελικά «πολύ κακό για το τίποτα» με τα έργα αυτά και το θετικό τους αποτύπωμα είναι υπό αμφισβήτηση».

    «Οφείλουμε να ασκήσουμε σοβαρή και ουσιαστική αντιπολίτευση με έλεγχο της διοίκησης…»

    Τέλος, ο Μάκης Παπαδόπουλος επανέλαβε την άποψή του για τον ρόλο της μείζονος αντιπολίτευσης στο δημοτικό συμβούλιο λέγοντας: «Εμείς έχουμε ένα σημαντικό καθήκον. Οφείλουμε να ασκήσουμε σοβαρή και ουσιαστική αντιπολίτευση με έλεγχο της διοίκησης, κυρίως στη σπατάλη των πόρων και στην αποτυχία για τη δημιουργία νέων πηγών εσόδων. Παράλληλα όμως, οφείλουμε να προσφέρουμε στους δημότες μία εναλλακτική πρόταση διοίκησης, με ολοκληρωμένες προτάσεις για κάθε τομέα του δήμου και συγκεκριμένες πολιτικές».

    spot_img
    spot_img
    spot_img
    spot_img
    spot_img
    spot_img
    spot_img

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΘΕΜΑΤΑ

    Ελληνικό πάθος για αριστεία σε παγκόσμιο επίπεδο οι συνεχείς επενδύσεις της JTI

    Στην προσπάθεια ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας στην αγορά καπνού, ο...

    Καβάλα: Καθηγητής συνελήφθη για ασέλγεια σε μαθήτρια

    Σοκ προκάλεσε στη μαθητική κοινότητα και την τοπική κοινωνία...

    Η Ιατρική Εταιρεία Καβάλας θέτει νέους, υψηλούς, στόχους

    Ξενοφών Κροκίδης: Ο παιδικός σταθμός Αμυγδαλεώνα χρειάζεται ανακαίνιση /...

    «Αναφορά στον Γκρέκο» με τον Τάκη Χρυσικάκο στο «Καλογερικό» της Θάσου

    «Αλάκερη η ψυχή μου μια κραυγή κι όλο μου...

    Προσπάθειες για αποκατάσταση των ζημιών στο λιμάνι του Λιμένα

    Η μελέτη θα περιλαμβάνει την αποκατάσταση όλου του λιμανιού Στις...

    Θα «ανοίξει» στην ώρα του το σύστημα υποβολής δηλώσεων

    Τη διαβεβαίωση του υφυπουργού Οικονομικών, Χ. Δήμα, ότι το...