«Σε όποια ενέργεια κατεβάζει κόσμο στην αγορά και δημιουργεί τζίρους, φυσικά και δεν είμαστε αντίθετοι, αλλά από εκεί και πέρα μέχρι να φτάσουμε στο σημείο η Black Friday, που είναι ένα φαινόμενο παγκόσμιο, να το προσαρμόσουμε σε μια τοπική μικρή επιχείρηση, είναι πάρα μα πάρα πολύ δύσκολο», επισημαίνει με δηλώσεις του στον «Ενήμερο» και στο Kavala Web News, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καβάλας, Βασίλης Λεμονίδης.
Ενόψει της επικείμενης Black Friday στις 24 Νοεμβρίου και για το αν συμφωνεί με την άποψη της Ε.Σ.Ε.Ε. για επέκταση της και σε μικρότερα καταστήματα, ο Βασίλης Λεμονίδης, αναφέρει: «Ωραίες και φιλότιμες οι προσπάθειες του προέδρου της Ε.Σ.Ε.Ε., αλλά νομίζω ότι στο συγκεκριμένο κομμάτι τη μερίδα του λέοντος την κερδίζουν λίγες αλυσίδες πολυκαταστημάτων».
Την δύναμη των μεγάλων εταιρειών, δεν μπορεί να την έχει ένα μικρό μαγαζί
«Υπάρχουν τρεις ή τέσσερις πολύ μεγάλες εταιρείες, οι οποίες έχουν τη δύναμη της διαφημιστικής καμπάνιας και σε μια νύχτα καταφέρνουν να κινητοποιήσουν το κοινό τους, για να μπορέσουν να πουλήσουν προϊόντα που τα έχουν σε μεγάλο απόθεμα. Αυτή είναι οι πραγματικότητα που είδαμε και πέρυσι στην Καβάλα, με πολύ μεγάλες ουρές από συγκεκριμένες ηλικίες να περιμένουν για να πάρουν ένα ηλεκτρονικό είδος ή κάποιο άλλο προϊόν που είναι, ξαναλέω, συγκεκριμένων αλυσίδων. Ακούγεται ότι την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου θα καθιερωθεί η Black Friday, η οποία δεν έχει να κάνει με κάτι τοπικό, αλλά είναι πανελλήνιο και φυσικά παγκόσμιο φαινόμενο. Την δύναμη αυτών των εταιρειών, σίγουρα και σε καμιά περίπτωση, δεν μπορεί να την έχει ένα μικρό μαγαζί», υπογραμμίζει σχετικά στις δηλώσεις του ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καβάλας.
Μικρή σχετικά η κίνηση τις πρώτες ημέρες του εκπτωτικού 15θημερου
«Οτιδήποτε γίνεται, ώστε να υπάρχει μια κίνηση στην αγορά, νομίζω ότι είναι σε σωστή κατεύθυνση. Βλέπουμε ότι ο κόσμος κυνηγάει τις μεγάλες προσφορές, τις εκπτώσεις κλπ. Είναι γεγονός ότι τα τελευταία δυο – τρία χρόνια, αν έχουμε κίνηση στα μαγαζιά, είναι τις εκπτωτικές περιόδους, όπως κι αυτή που διανύουμε. Μη ξεχνάμε ότι τον Νοέμβριο οι 15 πρώτες μέρες του, ποιος να το έλεγε πριν χρόνια, είναι μέρες που πολλά καταστήματα κάνουν εκπτώσεις από 20 μέχρι και 40% σε προϊόντα που έχουμε παραλάβει πρόσφατα. Χρονικά μπορώ να πω ότι είναι σε πολύ καλύτερη περίοδο από τις εκπτώσεις που γίνονται μετά τις 15 Ιανουαρίου, διότι τότε πλέον οδεύουμε προς το τέλος της χειμερινής σεζόν, ενώ τώρα είμαστε στην αρχή της με φρέσκο εμπόρευμα. Γενικότερα πάντως τις πέντε πρώτες ημέρες του εκπτωτικού 15θημερου δεν είχαν καθόλου κίνηση. Υπήρξαν δυο – τρεις μέρες που πραγματικά υπήρξε επισκεψιμότητα και αγοραστικό ενδιαφέρον, αλλά θα πρέπει στο σύνολο να δούμε τις 15 μέρες για να τις συγκρίνουμε με τις δέκα πέρυσι για να δούμε το σύνολο του τζίρου. Πιο σωστό πάντως θα ήταν ο Νοέμβριος να δούμε κατά πόσο προσθέτει ή αφαιρεί από τον συνολικό τζίρο», τονίζει καταληκτικά ο πρόεδρος του Ε.Σ.Κ.