«Δυστυχώς οι φόβοι μας επαληθεύτηκαν. Η κίνηση στην τοπική αγορά δεν έγινε ποτέ εορταστική, δεν είναι καν η κίνηση που θυμόμαστε ακόμη και στο πρόσφατο παρελθόν», υπογραμμίζει με δηλώσεις του στον «Ενήμερο» ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καβάλας, Βασίλης Λεμονίδης.
«Απομένουν βέβαια κάποιες ημέρες μέχρι το τέλος της χρονιάς, αλλά επειδή χάθηκε πολύτιμο έδαφος και υπήρξαν πολύ χαμηλοί τζίροι στην τοπική αγορά όλο το προηγούμενο διάστημα, δεν νομίζω ότι μπορεί να αναπληρωθεί το κενό που υπάρχει», συμπλήρωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Ε.Σ.Κ.
«Ο κόσμος έχει στεγνώσει, δεν του περισσεύουν χρήματα ούτε για αγαθά πρώτης ανάγκης…»
«Στο εμπόριο η έκφραση «μέρα που φεύγει χάνεται» είναι νόμος. Πλέον όμως δεν μιλάμε για μέρες, αλλά για μήνες, με τους χαμηλούς τζίρους να είναι γεγονός σε καθημερινή βάση. Δυστυχώς ο κόσμος έχει πλέον στεγνώσει, δεν του περισσεύουν χρήματα ούτε για τα αγαθά πρώτης ανάγκης. Καθημερινά συνομιλώ με συναδέλφους, όχι μόνο από τον κλάδο ένδυσης και υπόδησης, αλλά και από άλλους κλάδους, όπως τα είδη πρώτης ανάγκης, όπου επίσης υπάρχει μεγάλη πτώση. Μιλάω επίσης με συναδέλφους απ’ άκρη σ’ άκρη σε όλη την Ελλάδα και διαπιστώνω ότι ισχύουν τα ίδια και με τη δική μας αγορά. Ο παράγοντας ψυχολογία στα τελευταία επτά χρόνια είναι στο χειρότερο επίπεδο, κάτι που αποτυπώνεται στην κίνηση στην αγορά. Εκτός του ότι δεν υπάρχει κόσμος πολύς που να κρατά σακούλες, γενικότερα υπάρχουν στιγμές που η κίνηση του κόσμου δεν θυμίζει σε τίποτα εορταστική περίοδο», ανέφερε σχετικά ο Βασίλης Λεμονίδης.
Στις 9 Ιανουαρίου αρχίζουν οι χειμερινές εκπτώσεις
Σε ερώτηση τέλος για το αν θεωρεί ότι οι καταναλωτές δεν ψωνίζουν στην παρούσα φάση, αναμένοντας την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων που ακολουθεί, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου απάντησε: «Κάθε χρόνο οι εκπτώσεις αρχίζουν στις αρχές Ιανουαρίου, ουσιαστικά τη δεύτερη Δευτέρα του. Φέτος υπάρχει μια ιδιαιτερότητα που δεν συμβαίνει κάθε χρόνο να είναι λίγο πιο νωρίς η έναρξη των εκπτώσεων, στις 9 Ιανουαρίου. Σίγουρα ο κόσμος μπορεί και να αποζητά την καλύτερη τιμή. Όμως ακόμη και τώρα όποιος τη ζητάει την καλύτερη τιμή την έχει μέσα στα καταστήματα, ειδικά όταν υπάρχει προσωπική σχέση. Δεν είναι δυνατό όμως ένα κατάστημα να επιβιώσει μέσα σ’ ένα περιβάλλον και να πουλάει μονίμως με έκπτωση. Με μαθηματική ακρίβεια θα κλείσει γρηγορότερα. Αυτό που συμβαίνει με τα δεκαήμερα προσφορών κι όλη αυτή την απελευθέρωση που υπάρχει στο πλαίσιο αγοράς, είναι προς όφελος μεγάλων αλυσίδων και πολυκαταστημάτων και σίγουρα ζημιώνει την επιχείρηση που αγωνιά κάθε ημέρα για να επιζήσει».