Είτε πρόκειται για απευθείας παράδοση στον καταναλωτή, είτε για τοποθέτηση στο ράφι, η συσκευασία, το packaging δηλαδή είναι αρκετά σημαντική, διότι είναι το κομμάτι της πρώτης επαφής με έναν πελάτη, και δημιουργεί θετικές ή αρνητικές εντυπώσεις. Για το λόγο αυτό, απαιτείται έρευνα, καλή γνώση του ανταγωνισμού και πολύ καλός σχεδιασμός.
Παρακάτω, ακολουθεί μια ανάλυση όλων των στοιχείων που θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας για την σωστή επιλογή συσκευασίας των προϊόντων.
Άρτια γνώση των προϊόντων σας
Είμαστε βέβαιοι πως γνωρίζετε καλά τα προϊόντα που εμπορεύεστε. Γνωρίζετε πού χρειάζεται να εστιάσετε για να τα παρουσιάσετε στους άλλους με τον καλύτερο τρόπο. Όμως, σε ποιο βαθμό γνωρίζετε τα προϊόντα των ανταγωνιστών σας; Πόσο καλή είναι η έρευνα που έχετε κάνει για τα αντίστοιχα προϊόντα με τα δικά σας; Ποια χαρακτηριστικά κάνουν το προϊόν σας να ξεχωρίσει; Πώς μπορείτε να λύσετε τα προβλήματα των καταναλωτών;
Η φωνή σας λοιπόν, η ταυτότητα σας, ο τρόπος που θα αποφασίσετε να προσεγγίσετε το κοινό σας, είναι τα χαρακτηριστικά που θα σας δώσουν την πρώτη ώθηση για να επιλέξετε το κατάλληλο κουτί συσκευασίας για εσάς. Έπειτα, το λογότυπο, η χρωματική επιλογή, τα λεκτικά θα πρέπει να πρεσβεύουν τη φιλοσοφία του δικού σας brand.
Κάντε έρευνα για το κοινό σας
Το στάδιο αυτό απαιτεί ενδελεχή μελέτη και έρευνα. Κάθε προϊόν είναι ειδικά σχεδιασμένο για να ικανοποιεί τις ανάγκες μιας μερίδας καταναλωτών. Δεν απευθύνονται όλα τα προϊόντα σε όλους. Είτε μιλάμε για κοσμήματα, είτε για ρούχα, αξεσουάρ ή προϊόντα τεχνολογίας, το κάθε κομμάτι παρουσιάζει καλύτερο αριθμό πωλήσεων όταν απευθύνεται στο σωστό κοινό.
Τι σημαίνει όμως αυτό στην πράξη; Ότι θα πρέπει να πραγματοποιήσετε παραπάνω έρευνα σχετικά με το φύλο, την ηλικιακή ομάδα και τις προτιμήσεις των ατόμων που θέλετε να εστιάσετε. Με τον τρόπο αυτό, μπορεί μεν να μειωθεί το εύρος του κοινού σας, αλλά θα αυξήσετε τις πιθανότητες να ενισχύσετε την επιρροή και τις πωλήσεις στο κοινό που σας ενδιαφέρει περισσότερο.
Εξατομίκευση και καλή εμπειρία unboxing

Τα κιβώτια με το λογότυπο σας, τα χρώματα του brand σας και ένα ειδικά διαμορφωμένο σχέδιο μπορούν να δημιουργήσουν μια πολύ καλή εμπειρία unboxing. Ένας αρκετά αποδοτικός τρόπος διαφήμισης είναι να κάνετε καλή πρώτη εντύπωση.
Για να το πετύχετε αυτό, μπείτε στη θέση του πελάτη. Τα κουτιά που ανοίγουν εύκολα, τα τυπωμένα μηνύματα στο εσωτερικό, όπως και μια τακτοποιημένη και όμορφη συσκευασία μπορούν να προσφέρουν στους πελάτες μια όμορφη εμπειρία. Αυτό όχι μόνο θα αφήσει ευχαριστημένους τους πελάτες σας, αλλά θα τους προδιαθέσει θετικά στο να κάνουν ξανά αγορές από εσάς. Παρατηρήστε τον εαυτό σας όταν κάνει κάποια αγορά. Πώς αντιδρά στις διάφορες συσκευασίες;
Προσοχή στη βιωσιμότητα
Η επιλογή της συσκευασίας αξίζει να είναι συνυφασμένη με τη βιωσιμότητα. Όλο και περισσότεροι είναι αυτοί που δίνουν βάση σε τέτοια στοιχεία. Επιπλέον, η ενθάρρυνση τους να ανακυκλώνουν συσκευασίες μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Η επιλογή του κατάλληλου κουτιού για τα προϊόντα σας είναι πολλά περισσότερα από την προστασία τους. Είναι ένας τρόπος για να ευχαριστήσετε τους πελάτες σας, να ενισχύσετε το brand name σας και να δείξετε τη διάθεση σας για την προστασία του περιβάλλοντος. Αφιερώστε λοιπόν χρόνο, επιλέξτε προσεκτικά και δείτε την επιχείρηση σας να ακμάζει.