Θα αρχίσει το αναγκαίο καλό των μαθητών, γονέων, εκπαιδευτικών, της χώρας, η πολυπόθητη αξιολόγηση των αξιοσέβαστων εκπαιδευτικών που έχει να γίνει από το 1982, εποχή που ήθελαν να χτίσουν τον δικό τους κομματικό δημόσιο τομέα για ψηφοθηρικούς λόγους. Ήταν η εποχή που κατήργησαν την αξιολόγηση εκπαιδευτικών, γιατί θεωρούταν «μπαμπούλας» ο επιθεωρητής, μείωσαν τα έτη υπηρεσίας που χρειαζόταν για να έχει κάποιος τις προϋποθέσεις να γίνει διευθυντής, και όλο αυτό για να έχουν τη δυνατότητα όσο περισσότεροι ημέτεροι να γίνουν διευθυντές σχολικών μονάδων και σήμερα τρέχουν να τακτοποιήσουν τα ασυμμάζευτα!
Αναρωτιέμαι γιατί τόσο αναστάτωση με την αξιολόγηση τη στιγμή που είναι ο μόνος κλάδος στο δημόσιο που δεν αξιολογείται; Τη στιγμή που βρέθηκε μια υπουργός να βάλει ένα λιθαράκι στο πρόβλημα της Παιδείας για το συμφέρον των υπεύθυνων εκπαιδευτικών, των παιδιών, των γονέων, της χώρας;
Λίγοι είναι οι «αεριτζήδες» εκπαιδευτικοί που έχουν μόνο μέλημα τα ιδιαίτερά τους και την «ικανότητα» να κατατάσσουν αξιολογικά τους εκπαιδευτικούς ανάλογα με την κομματική τους ταυτότητα και το είναι τους, και αυτοί να έχουν το δημόσιο για την ασφάλειά τους; Κάποτε επί υπουργίας του αείμνηστου Ράλλη, στο Παιδείας πήγαν να ζητήσουν οι εκπαιδευτικοί αυξήσεις, η απάντηση του κ. υπουργού ήταν: «εσείς έχετε και τα ιδιαίτερά σας»!
Όλοι οι εκπαιδευτικοί δεν κάνουν ιδιαίτερα, λόγω ειδικότητας, λόγω προσωπικών αξιοκρατικών απόψεων, λόγω ιδεολογίας! Γιατί μερικοί να έχουν μακρύ το χέρι, να μπαίνει στις τσέπες των γονέων; Ο νόμος 1566 του 1985, έλεγε: «όποιος συλλαμβάνεται να κάνει ιδιαίτερα απολύεται και είναι ποινικό το αδίκημα – μέχρι δύο χρόνια φυλάκιση»!
Πολλοί έδωσαν την ψυχή τους στην Παιδεία, αλλά τσαλακώθηκαν, γιατί δεν υποκλινόταν στα άνομα, κομματικά και αρρωστημένα προσωπικά οφέλη μερικών τσαρλατάνων και πολλοί «τράνωσαν» και κορόιδευαν τους συναδέλφους, γιατί υποκλινόταν στις «ομαδούλες» και είχαν τα μέσα και τα έξω!
Κάθε άξιος εκπαιδευτικός μπορεί να μηδενιστεί από τη κομματική λαίλαπα και «ομαδούλα» ή να ανέβει σαν τον κισσό στην ψηλότερη κορυφή, αν δεν υπάρχει αντικειμενική αξιολόγηση!
Υπάρχουν πολλά ευτράπελα από συλλόγους γονέων κηδεμόνων, προϊσταμένους, συναδέλφους εκπαιδευτικούς, κοινοτάρχες – συνταγματολόγους, κ.λ.π. που εποφθαλμιούν να χτυπήσουν εκπαιδευτικούς, αλλά δεν καταλαβαίνουν ότι χτυπούν τα παιδιά, την Παιδεία και μειώνουν την υπόστασή τους!!!
Πολλοί πέρασαν κατά την υπηρεσιακή κατάστασή τους προβλήματα εξωυπηρεσιακά, και δεν μπόρεσαν να αποδώσουν τα μέγιστα για ένα μικρό χρονικό διάστημα, γιατί τους τσαλακώνουν μερικοί; Γι΄αυτό πρέπει να υπάρχει η συνεχής αξιολόγηση!
Οι ανεύθυνοι στον κλάδο των εκπαιδευτικών πρέπει να μην αμαυρώνουν την εικόνα του κλάδου, πρέπει όλοι να είναι πιασμένοι χέρι –χέρι και μην υπάρχουν μπροστάρηδες και ακόλουθοι, πρέπει να καταλάβουν ότι στο δημόσιο δεν δουλεύουν μόνο να ρολόγια και τα κορόιδα!
Αναρωτιέμαι κυρία υπουργέ, γιατί να έχει λόγο στην αξιολόγηση ο εκπρόσωπος του δήμου που μπορεί να είναι κάποιος κομματικός, κάποιος που δεν γνωρίζει την άλφα-βήτα και το παίζει συνταγματολόγος, με αποτέλεσμα να διαλύει σχολεία, να καταρρακώνει εκπαιδευτικούς!!! Σαν σύνδεσμος μεταξύ σχολείου και πολιτείας ή πρόεδρος σχολικής επιτροπής, που διαχειρίζεται τα οικονομικά της σχολικής μονάδας: ΝΑΙ να υπάρχει!
Και κάτι άλλο κυρία υπουργέ, έπρεπε να θεσπιστεί θεσμικά ανεξάρτητος συνήγορος του αδικημένου εκπαιδευτικού κατά την αξιολόγηση!
Ας καταλάβουν οι συνάδελφοι που δεν θέλουν να τους θίξουν την αξιοπρέπεια, μερικοί καιροσκόποι και θρασείς που έχουν περισσότερη σχέση με την ιδιωτική εκπαίδευση παρά με την δημόσια, ότι η αντικειμενική αξιολόγηση είναι το βάθρο της υπόστασής τους στην εκπαίδευση!!!
Ας καταλάβουν οι συνδικαλιστές, που είναι ο λόγος οπισθοδρόμησης της παιδείας κατ΄ εμέ, ότι, πρέπει κάποτε να παραμερίσουν τα κόμματα, τα προσωπικά οφέλη και να κοιτάξουν την αναβάθμιση του τόπου!
Τα προβλήματα δεν λύνονται με απεργίες, αποχές, καταλήψεις, αλλά δίνοντας το παράδειγμα ως μπροστάρηδες, για κάτι το καλύτερο για την παιδεία και τους συναδέλφους!!!
Δημητρακάκης Γεώργιος
Πρώην δντής γυμνασίου – λυκείου