Γιάννης Κελγιώργης: Οι επισκέπτες μας δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να ξοδέψουν παραπάνω από τη διαμονή τους και το μπάνιο τους / Φέτος είχαμε τον τουρισμό των σούπερ μάρκετ / Οι θερινές εκπτώσεις δεν πήγαν καθόλου καλά πανελλαδικά
Σε ποσοστό από 20 έως 30% κυμαίνεται η πτώση στους τζίρους των εμπορικών καταστημάτων της Καβάλας, όπως αυτοί διαμορφώθηκαν στη διάρκεια της φετινής τουριστικής περιόδου, σύμφωνα με όσα δήλωσε στον «Ενήμερο» ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καβάλας, Γιάννης Κελγιώργης.
«Ο αριθμός των τουριστών που βρέθηκαν στην περιοχή μας ήταν πάρα μεγάλος, πιθανόν να μην είδαμε τέτοιο αριθμό τα τελευταία χρόνια, όμως από εκεί και πέρα το αποτύπωμα, όσον αφορά στους τζίρους των εμπορικών καταστημάτων της πόλης μας, δεν ήταν το αναμενόμενο», ανέφερε αρχικά ο Γιάννης Κελγιώργης.
«Οι επισκέπτες μας δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να ξοδέψουν παραπάνω από τη διαμονή τους και από το μπάνιο τους…»
«Είχαμε πολύ τουρισμό, χωρίς όμως αυτοί οι άνθρωποι να έχουν την οικονομική δυνατότητα να ξοδέψουν παραπάνω από τη διαμονή τους και από το μπάνιο τους. Αυτό το είδαμε περισσότερο από πότε φέτος και πάντα εμείς ως αγορά συγκρίνουμε με την περσινή χρονιά, που ήταν ομολογουμένως μία καλή τουριστική χρονιά και από θέμα κόσμου και από θέμα ποιότητας του κόσμου. Είμαστε κάτω από το 2023, κάτι το οποίο έχουμε δει σε όλους τους τουριστικούς προορισμούς, όχι μόνο στην περιοχή μας. Είναι ένα γεγονός που μας προβληματίζει για τα επόμενα χρόνια. Ο τουρίστας στην καλύτερη των περιπτώσεων θα έρθει για 10 μέρες στην περιοχή μας, έχει όμως και 355 μέρες τον χρόνο διαβίωσης στη χώρα του, που και εκεί η ακρίβεια έχει χτυπήσει κόκκινο. Είτε μιλάμε για τη δυτική Ευρώπη που είναι υψηλότεροι οι μισθοί, αλλά και οι συντάξεις, είτε μιλάμε για τα Βαλκάνια που για μας είναι το ζητούμενο», επισήμανε στη συνέχεια των όσων δήλωσε στον «Ε» ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καβάλας.
«Φέτος είχαμε τον τουρισμό των σούπερ μάρκετ!»
«Να υπενθυμίσω ότι στην περιοχή μας έχουμε κατά 95% Βούλγαρους, Ρουμάνους, Σέρβους και Τούρκους, οι οποίοι μαστίζονται τα τελευταία δυο χρόνια μετά την πανδημία και από την ακρίβεια. Αυτό άρα αποτυπώθηκε και φέτος το καλοκαίρι στην οικονομική δυνατότητα αυτών των ανθρώπων. Η πτώση αυτή στα έσοδά μας σε ποσοστό σε σχέση με το 2023 είναι γύρω στο 20 με 30%, ανάλογα με το είδος του καταστήματος. Είναι μία πολύ σημαντική πτώση. Αν όλος αυτός ο κόσμος ξόδευε τα χρήματα που περιμέναμε το αποτύπωμα θα ήταν θετικό, αλλά φέτος είχαμε τον τουρισμό των σούπερ μάρκετ! Αυτό καταδεικνύει ότι όσα λέγαμε πριν λίγα χρόνια ότι έρχονται με τα πορτ μπαγκάζ γεμάτα από τις χώρες τους έχει αλλάξει. Η ακρίβεια που υπάρχει στις χώρες τους οδηγεί να ψωνίζουν τα πάντα από την Ελλάδα και από τα σούπερ μάρκετ και λιγότερο από τα άλλα καταστήματα», συμπλήρωσε σχετικά ο Γιάννης Κελγιώργης.
«Οι θερινές εκπτώσεις δεν πήγαν καθόλου καλά πανελλαδικά – Το ίδιο συνέβη και στην Καβάλα…»
Όσον αφορά την κίνηση που καταγράφηκε στην διάρκεια της θερινής εκπτωτικής περίοδου, ο πρόεδρος του Ε.Σ.Κ. σημείωσε: «Με την έρευνα που βγήκε πριν από λίγο χρονικό διάστημα, προέκυψε ότι οι θερινές εκπτώσεις δεν πήγαν καθόλου καλά και σε περιοχές που είναι να ναυαρχίδες, όπως είναι η Αθήνα όπως είναι η Θεσσαλονίκη. Υπάρχουν πολλά παράπονα. Επειδή το τουριστικό ρεύμα δεν ήταν το αναμενόμενο όσον αφορά τις αγορές, βλέπουμε ότι δεν πήγαν καλά και οι εκπτώσεις. Το ίδιο συνέβη και στην Καβάλα, η οποία δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση».
«Αλλάζουν οι προτεραιότητές του καταναλωτικού κοινού, όταν τελειώνει η θερινή περίοδος – Στο βάθος περιμένουμε τις γιορτές των Χριστουγέννων…»
Όσον αφορά τέλος την κατάσταση που επικρατεί την τρέχουσα χρονική περίοδο στην αγορά της Καβάλας, αλλά και για τις προσδοκίες του επόμενου διαστήματος, ο Γιάννης Κελγιώργης ανέφερε: «Με το που τελειώνει η τουριστική περίοδος αλλάζουν οι προτεραιότητές του καταναλωτικού κοινού. Πρέπει να βάλουν πετρέλαιο για τον χειμώνα, έχουμε τα φροντιστήρια των παιδιών, τους λογαριασμούς, την ακρίβεια κι όλα όσα επιβαρύνουν τον ήδη πιεσμένο οικογενειακό προϋπολογισμό. Από εκεί και πέρα εμείς θέλουμε ως εμπορικός κόσμος να αλλάξει ο καιρός, να ψυχράνει λίγο ακόμη, για να γεννηθούν ανάγκες στον κόσμο και να αλλάξει η σεζόν. Όλοι οι συνάδελφοι εδώ και πάρα πολύ καιρό είναι προετοιμασμένοι με βιτρίνες, οι οποίες θα είναι γεμάτες με προϊόντα για την επόμενη περίοδο. Περιμένουμε να το δούμε αυτό και στον καιρό. Στο βάθος περιμένουμε τις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς που για εμάς είναι κάτι το πάρα πολύ σημαντικό. Τις περιμένουμε πώς και πώς κάθε χρόνο, καθώς η αγορά περιμένει πάρα πολλά από αυτή την περίοδο, αφού πολλά καταστήματα κάνουν μεγάλο μέρους του ετήσιου τζίρου τους εκείνο το διάστημα».