Μέτρο προς όφελος των δημοτών και της πόλης, χαρακτήρισε αυτό της ελεγχόμενης στάθμευσης που τίθεται σε εφαρμογή από τις 15 Ιουλίου, ο αντιδήμαρχος Οικονομικών – Διοικητικών Υπηρεσιών και Δημοτικής Αστυνομίας Ηλίας Καλανταρίδης.
Το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης θα αρχίσει να εφαρμόζεται στο κέντρο της πόλης, στους χώρους όπως αυτοί ορίζονται από την υπ’ αριθμ. 52/2019 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και σημαίνονται τόσο με κατακόρυφη (πληροφοριακές πινακίδες), όσο και με οριζόντια σήμανση (λευκή και μπλε διαγράμμιση).
Εκτός ελεγχόμενης στάθμευσης η Γαλλικής Δημοκρατίας, η συνοικία της Παναγίας, καθώς επίσης και η Βενιζέλου και η Ερυθρού Σταυρού
«Σε σχέση με το παρελθόν η αλλαγή που υπάρχει όσον αφορά τους χώρους ελεγχόμενης στάθμευσης, είναι ότι δεν εντάσσονται τα σημεία στην Γαλλικής Δημοκρατίας, δεν είναι μέσα η συνοικία της Παναγίας, καθώς επίσης και η Βενιζέλου και η Ερυθρού Σταυρού γιατί με τα έργα ανάπλασης που έγιναν στις προαναφερθείσες περιοχές δεν υπάρχουν θέσεις για μακροχρόνια στάθμευση, παρά μόνο για ολιγόλεπτη στάση», ανέφερε αρχικά στις δηλώσεις του ο Ηλίας Καλανταρίδης.
Περίπου 8 με 10 άτομα στην πρωινή βάρδια και στην απογευματινή βάρδια μόνο τις ώρες λειτουργίας της αγοράς, 2 με 3 άτομα θα επιτηρούν την ελεγχόμενη στάθμευση
Αναφερόμενος στο προσωπικό που θα επιφορτιστεί με την ελεγχόμενη στάθμευση, ο αντιδήμαρχος Καβάλας σημείωσε: «Τα άτομα με τα οποία θα επιτηρήσουμε την ελεγχόμενη στάθμευση είναι η δύναμη που έχουμε αυτή τη στιγμή στη Δημοτική Αστυνομία, δηλαδή τα άτομα που βγαίνουν σε πρωινή και απογευματινή βάρδια, έστω αυτά τα λίγα, μεταξύ των άλλων θα επιφορτιστούν και με αυτό το έργο. Περίπου 8 με 10 άτομα θα έχουμε στην πρωινή βάρδια και στην απογευματινή βάρδια μόνο τις ώρες λειτουργίας της αγοράς, θα έχουμε 2 με 3 άτομα».
Στο μισό ευρώ για την ώρα το κόστος της κάρτας και στο ένα ευρώ για τις δυο ώρες, που είναι και ο μέγιστος χρόνος στάθμευσης
Όπως υπογράμμισε στη συνέχεια ο κ. Καλανταρίδης, στην αρχή εφαρμογής της ελεγχόμενης στάθμευσης θα δοθεί μεγαλύτερη βαρύτητα στην ενημέρωση, προκειμένου να μάθει και ο κόσμος ότι έχει ξεκινήσει να εφαρμόζεται αυτό το μέτρο. Παράλληλα, ανέφερε ότι το κόστος για τις κάρτες στάθμευσης είναι γνωστό, καθώς δεν υπάρχει αλλαγή και διαμορφώνεται στο μισό ευρώ για την ώρα και στο ένα ευρώ για τις δυο ώρες, που είναι και ο μέγιστος χρόνος στάθμευσης.
«Η αλήθεια είναι ότι χρειαζόμαστε κι άλλες επιχειρήσεις για την πώληση των καρτών και θέλουμε ανταπόκριση για να γίνεται πιο εύκολα η προμήθεια τους»
Ωστόσο, ο κ. Καλανταρίδης παραδέχθηκε ότι υπάρχει πρόβλημα με τα λίγα, μέχρι στιγμής, σημεία διάθεσης των καρτών ελεγχόμενης στάθμευσης που είναι: Περίπτερα στην οδό Ίωνος Δραγούμη – Πλατεία Ελευθερίας (Έναντι Εθνικής Τράπεζας), περίπτερο στην οδό Δοϊράνης, 16 – Πλατεία Ελευθερίας, περίπτερο στην οδό Δαγκλή 1.
«Υπάρχει κάποιο πρόβλημα σχετικά με το θέμα διάθεσης των καρτών, αν και έχουμε ενημερώσει επιχειρήσεις και μάλιστα με προσωπική επιστολή οι οποίες θα μπορούσαν να πουλάνε τις κάρτες στάθμευσης. Μέχρι στιγμής έχουν ανταποκριθεί μόνο τέσσερις και ευελπιστούμε μέχρι την έναρξη εφαρμογής του μέτρου να προσέλθουν κι άλλες επιχειρήσεις στον δήμο να υπογράψουν το σχετικό συμφωνητικό. Η αλήθεια είναι ότι χρειαζόμαστε κι άλλες και θέλουμε ανταπόκριση για να γίνεται πιο εύκολα η προμήθεια τους. Θέλω να πιστεύω ότι θα το καταφέρουμε. Έχουμε μπει στην τελική ευθεία, ήρθε το πλήρωμα του χρόνου για την εφαρμογή του μέτρου, οπότε πιστεύω να ξεπεράσουμε κι αυτόν τον σκόπελο».
Πιο εύκολο να εφαρμοστεί ένα τέτοιο μέτρο μέσα στο καλοκαίρι, παρά τον χειμώνα
Σε ερώτηση γιατί άργησε τόσο να εφαρμοστεί το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης, ενώ ανακοινωνόταν ότι θα άρχισε από τον περασμένο χειμώνα, ο κ. Καλανταρίδης απάντησε: «Όλο το προηγούμενο διάστημα πιστεύαμε ότι θα είμαστε έτοιμοι μέσα στον χειμώνα, όμως η αλήθεια είναι ότι δεν ήμασταν έτοιμοι. Είχαν υπάρξει νέες ενημερώσεις που έλεγαν ότι θα πάμε στον επόμενο χρόνο και δη για μέσα στο καλοκαίρι. Να θυμίσω ότι πριν δυο μήνες είχαμε πει ξανά ότι η αρχή θα γίνει κάπου μέσα στο καλοκαίρι, καθώς είναι πιο εύκολο να εφαρμοστεί ένα τέτοιο μέτρο, αφού θα λείπει ο κόσμος, ενώ τον χειμώνα είναι πιο δύσκολο να ξεκινήσεις κάτι τέτοιο. Βέβαια μένει να αποδειχθεί στην πράξη».
«Θεωρώ ότι θα δούμε αποτελέσματα όσον αφορά τους κυκλοφοριακούς φόρτους και το πόσοι θα κατεβαίνουν στο κέντρο προς αναζήτηση θέσης στάθμευσης από τη στιγμή που γνωρίζουν ότι δεν είναι πλέον ελεύθερο το πάρκινγκ»
Τέλος, κληθείς να απαντήσει στο αν θεωρεί ότι το μέτρο της ελεγχόμενης θα μπορέσει να παραμείνει ή αν θα ατονήσει, ο κ. Καλανταρίδης απάντησε: «Παλιότερα είχε υπάρξει αναστολή του μέτρου λόγω διάλυσης της Δημοτικής Αστυνομίας. Δεν υπάρχει τέτοιο ενδεχόμενο τώρα, η Δημοτική Αστυνομία είναι εδώ, επανδρωμένη με τα άτομα της και θα προσπαθήσουμε να κάνουμε το καλύτερο, γιατί πιστεύω ότι θα είναι προς όφελος του συνόλου των δημοτών της πόλης. Θεωρώ ότι θα δούμε αποτελέσματα όσον αφορά τους κυκλοφοριακούς φόρτους και το πόσοι θα κατεβαίνουν στο κέντρο προς αναζήτηση θέσης στάθμευσης από τη στιγμή που γνωρίζουν ότι δεν είναι πλέον ελεύθερο το πάρκινγκ, αλλά θα πρέπει να καταβάλλουν κάποιο ποσό για αυτό».