Σε οκτώ σημεία «πάσχει» η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τα διόδια στην παράκαμψη της Καβάλας, όπως αποφάνθηκε η επιτροπή που όρισε το Τ.Ε.Ι. – Α.Μ.Θ., για να την εξετάσει.
Στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου που δόθηκε το πρωί της Τρίτης (27/6) ο διευθυντής του τμήματος Μηχανικών Πετρελαίου, Αχιλλέας Χριστοφορίδης, ο οποίος είναι μέλος της επιτροπής, αναφέρθηκε στα οκτώ αυτά σημεία.
Σε επικίνδυνο σημείο η θέση του νέου σταθμού διοδίων
Υπογράμμισε ότι δεν έγινε διαβούλευση με το ενδιαφερόμενο κοινό, ότι η έκταση της περιοχής της μελέτης είναι ανεπαρκής κι ότι δεν υπάρχουν δεδομένα για τον ατμοσφαιρικό αέρα, αλλά και για τον θόρυβο. Τόνισε επίσης ότι η θέση του σταθμού διοδίων είναι σε επικίνδυνο σημείο, ότι δεν προβλέπονται εναλλακτικές λύσεις, ότι είναι σε αναντιστοιχία με το νομικό πλαίσιο, αλλά και ότι η μελέτη για την παράκαμψη είναι άσχετη με τον σταθμό διοδίων. Η γνωμοδότηση της επιτροπής μαζί με τα συνημμένα έγγραφα και τα νομικά κείμενα, παραδόθηκαν στην δήμαρχο Καβάλας, Δήμητρα Τσανάκα, για να προχωρήσει στις περαιτέρω ενέργειες, όπως την προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Εντός αισθητικού δάσους ο σταθμός διοδίων!
Από την πλευρά του, ο καθηγητής του Ιδρύματος, Δημήτρης Εμμανολούδης, έδωσε μια επιπλέον διάσταση στο θέμα, καθώς σημείωσε ότι βάσει της Μ.Π.Ε. της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», ο σταθμός διοδίων κατασκευάζεται εντός του αισθητικού δάσους του Αμυγδαλεώνα!
Δεν εξετάστηκαν οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις που θα προκαλέσει η εκτροπή της κυκλοφορίας μέσα από την Καβάλα
Στις δηλώσεις του, ο πρόεδρος του Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Θανάσης Μητρόπουλος, υπογράμμισε ότι η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» δεν εξέτασε τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που θα προκαλέσει η εκτροπή μέρους των οχημάτων που διέρχονται από τον αυτοκινητόδρομο στην πόλη της Καβάλας, προς αποφυγή των διοδίων, παρότι η παράκαμψη συνιστά για ένα μεγάλο αριθμό οχημάτων περιφερειακή οδό. Ο κ. Μητρόπουλος είπε επίσης ότι το Τ.Ε.Ι.- Α.Μ.Θ. προσκαλεί την εταιρεία, με την υπευθυνότητα που την διακρίνει, να συμβάλλει στην προσπάθεια των πολιτών της Καβάλας για ανάπτυξη και ποιότητα ζωής και να επανεξετάσει το προτεινόμενο έργο σε ηπιότερη θέση. Τέλος, ο Κωστής Σιμιτσής, δήλωσε ότι αν γίνει η εκτροπή των οχημάτων μέσα από την Καβάλα, τότε υπολογίζεται ότι καθημερινά η πόλη θα επιβαρύνεται με την κυκλοφορία περισσότερων από 500 οχημάτων και ενδεχομένως πολλών βαρέων οχημάτων, ενώ συμπλήρωσε ότι κακώς εγκρίθηκαν οι όροι της Μ.Π.Ε., η οποία δεν υπολογίζει τα προβλήματα που θα προκληθούν από την εκτροπή των οχημάτων από την παράκαμψη μέσα στην πόλη της Καβάλας.
Δελτίο τύπου του ΤΕΙ – ΑΜΘ
Σχετικά το ΤΕΙ – ΑΜΘ εξέδωσε το παρακάτω δελτίο τύπου:
Η Επιτροπή για την εγκατάσταση Σταθμού Διοδίων στην Καβάλα, που όρισε το ΤΕΙ-ΑΜΘ, αφού εξέτασε τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων κατέληξε ότι πάσχει σε 8 σημεία:
- Δεν έγινε διαβούλευση με το ενδιαφερόμενο κοινό.
- Η έκταση της περιοχής της μελέτης είναι ανεπαρκής.
- Δεν υπάρχουν δεδομένα για τον ατμοσφαιρικό αέρα.
- Δεν υπάρχουν δεδομένα για τον θόρυβο.
- Η θέση του Σταθμού Διοδίων είναι σε επικίνδυνο σημείο.
- Δεν προβλέπονται εναλλακτικές λύσεις.
- Είναι σε αναντιστοιχία με το νομικό πλαίσιο.
- Η μελέτη για την Παράκαμψη είναι άσχετη με τον Σταθμό Διοδίων.
Η Γνωμοδότηση της Επιτροπής μαζί με τα συνημμένα έγγραφα και τα νομικά κείμενα θα παραδοθεί στη Δήμαρχο Καβάλας για ενέργειες. Η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ δεν εξέτασε τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που θα προκαλέσει η εκτροπή μέρους των οχημάτων που διέρχονται από τον αυτοκινητόδρομο στην πόλη της Καβάλας, προς αποφυγή των διοδίων, παρότι η Παράκαμψη συνιστά για ένα μεγάλο αριθμό οχημάτων (και κατοίκων της Καβάλας) περιφερειακή οδό.
Το ΤΕΙ-ΑΜΘ προσκαλεί την ΕΟΑΕ με την υπευθυνότητα που την διακρίνει να συμβάλλει στην προσπάθεια των πολιτών της Καβάλας για ανάπτυξη και ποιότητα ζωής και να επανεξετάσει το προτεινόμενο έργο.