Τετάρτη, 20 Οκτωβρίου, 2021

Ενδεχόμενο κλείσιμο των σχολείων θα λειτουργήσει ως ντόμινο

Μαρία Στεργίδου: Δεν θα επηρεάσει μόνο την διαδικασία μάθησης, αλλά όλους τους τομείς της ζωής μας

Ροή Ειδήσεων

Άρθρα & Απόψεις

Οικονομία

Εφημερίδα ΕΝΗΜΕΡΟΣ
Έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση από την εφημερίδα της Καβάλας "ΕΝΗΜΕΡΟΣ" και το Kavala Web News

«Ένα πιθανό κλείσιμο των σχολείων δεν θα επηρεάσει μόνο την διαδικασία μάθησης, αλλά κυρίως την ψυχική και συναισθηματική μας κατάσταση και κατ’ επέκταση, ως ντόμινο, όλους τους τομείς της ζωής μας, όπως την εργασία, αλλά και την κοινωνική μας ζωή».

Τα παραπάνω τόνισε σε συνέντευξη που παραχώρησε στον «Ενήμερο», μ’ αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, η ψυχολόγος του Συμβουλευτικού Κέντρου Γυναικών του δήμου Καβάλας, Μαρία Στεργίδου.

«Η παρακολούθηση των μαθημάτων με αυτοπρόσωπη παρουσία των μαθητών αποτελεί τον ιδανικότερο τρόπο μάθησης…»

«Έναν χρόνο πριν είχαμε την ελπίδα ότι οι επιπτώσεις της πανδημίας στη ζωή μας θα αντιμετωπίζονταν επιτυχώς. Δυστυχώς και το φετινό φθινόπωρο μας διακατέχουν φόβος και ανασφάλεια σε όλα τα πλαίσια δραστηριοποίησής μας, αλλά και των παιδιών μας. Το σχολείο είναι ένα από τα πλαίσια αυτά και μάλιστα από τα σημαντικότερα στη ζωή ενός παιδιού και εφήβου. Δεν προσφέρει μόνο ακαδημαϊκές γνώσεις, αλλά και κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες, αποτελώντας μικρογραφία της κοινωνίας. Η παρακολούθηση των μαθημάτων με αυτοπρόσωπη παρουσία των μαθητών αποτελεί τον ιδανικότερο τρόπο μάθησης», επισήμανε αρχικά στα όσα δήλωσε στον «Ε» η Μαρία Στεργίδου.

«Ως γονείς οφείλουμε να ακούμε τα παιδιά μας, να επιλύουμε τις απορίες τους, να τα ενημερώνουμε για την εξέλιξη της κατάστασης και τα μέτρα που πρέπει να τηρούν και να συμβουλευόμαστε τους γιατρούς που είναι οι πλέον ειδήμονες σε αυτά τα ζητήματα»

«Πολλές γυναίκες που υποστηρίζονται στο Συμβουλευτικό Κέντρο, εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους αναφορικά με το άνοιγμα των σχολείων, αλλά και τις αλλαγές που μπορεί να επιφέρει στη ζωή της οικογένειας το ενδεχόμενο επιστροφής στο σπίτι και στην τηλεκπαίδευση, κάτι που αποτελεί σίγουρα μία από τις βασικές αγωνίες όλων των γονέων. Ως γονείς οφείλουμε να ακούμε τα παιδιά μας, να επιλύουμε τις απορίες τους, να τα ενημερώνουμε για την εξέλιξη της κατάστασης και τα μέτρα που πρέπει να τηρούν με κατάλληλο τρόπο, ανάλογα με την ηλικία τους και να συμβουλευόμαστε τους γιατρούς που είναι οι πλέον ειδήμονες σε αυτά τα ζητήματα», υπογράμμισε στη συνέχεια η ψυχολόγος του Σ.Κ.Γ. του δήμου Καβάλας.

«Η διαφορά με πέρυσι είναι ότι φέτος έχουμε διαθέσιμα επιτεύγματα της επιστήμης που μπορούν να μας βοηθήσουν στη μάχη κατά του κορωνοϊού…»

Όπως με έμφαση σημείωσε η Μαρία Στεργίδου, πολλά δεινά προκύπτουν επειδή παρακάμπτουμε τη γνώμη των αρμόδιων επιστημόνων.

«Η διαφορά με πέρυσι είναι ότι φέτος έχουμε διαθέσιμα επιτεύγματα της επιστήμης που μπορούν να μας βοηθήσουν στη μάχη κατά του κορωνοϊού. Μέσω της έγκυρης ενημέρωσης μπορεί ο καθένας μας να αναλάβει την προσωπική και κοινωνική του ευθύνη, να προστατευθεί και να προστατέψει την οικογένειά του και τον κοινωνικό του περίγυρο. Ο τρόπος που ο καθένας μας αντιλαμβάνεται και δρα κατά την περίοδο της πανδημίας, γίνεται πρότυπο για τα παιδιά του, επηρεάζει βαθιά την ομαλή λειτουργικότητα του πλαισίου της οικογένειας, αλλά και υποδηλώνει τον βαθμό ανάληψης ατομικής και κοινωνικής ευθύνης, καθώς επίσης και την κοινωνική μας παιδεία και αλληλεγγύη», ανέφερε σχετικά.

«Η διαρκής συνεργασία με τους βρεφονηπιοκόμους, δασκάλους και καθηγητές, σε όποιο σχολικό πλαίσιο ή εκπαιδευτική βαθμίδα βρίσκονται τα παιδιά μας, είναι κομβική»

«Είναι πολύτιμο λοιπόν οι γονείς όσο πολυάσχολοι κι αν είμαστε να ακούμε τους φόβους και τις αγωνίες των παιδιών μας, να συζητάμε μαζί τους κι όταν κρίνεται απαραίτητο, να αναζητούμε ψυχολογική υποστήριξη από ειδικούς επιστήμονες. Δεν πρέπει να είναι ταμπού, ειδικά μάλιστα σε αυτή την περίοδο των ακραίων και πρωτόγνωρων συνθηκών. Είναι δύσκολο να προσπαθούμε να αποκαταστήσουμε την κανονικότητα σε ένα κόσμο που τίποτα πια δε μοιάζει «κανονικό»! Η διαρκής συνεργασία με τους βρεφονηπιοκόμους, δασκάλους και καθηγητές, σε όποιο σχολικό πλαίσιο ή εκπαιδευτική βαθμίδα βρίσκονται τα παιδιά μας, είναι κομβική», συμπλήρωσε ακόμη η κ. Στεργίδου.

«Τα σχολεία μπορούν, σε συνεργασία με σχολικούς ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς ή αρμόδιους φορείς να στηρίξουν ψυχολογικά μαθητές και γονείς που αντιμετωπίζουν δυσκολίες λόγω της πανδημίας»

«Οι γονείς οφείλουμε να συνυπολογίζουμε ότι οι επαγγελματίες αυτοί προσπαθούν να αντεπεξέλθουν στο λειτούργημά τους υπό πολύ αντίξοες συνθήκες και τους αξίζει σεβασμός. Η υγεία, που είναι προαπαιτούμενο για την εύρυθμη και απρόσκοπτη εκπαίδευση, πλέον διακυβεύεται. Τα σχολεία μπορούν, σε συνεργασία με σχολικούς ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς ή αρμόδιους φορείς να στηρίξουν ψυχολογικά μαθητές και γονείς που αντιμετωπίζουν δυσκολίες λόγω της πανδημίας. Η κατάσταση που βιώνουμε είναι πρωτόγνωρη και για τους επιστήμονες. Ως ψυχολόγος καλούμαι να στηρίξω άλλες μητέρες, έχοντας ταυτόχρονα κι εγώ ως μητέρα τις ίδιες αγωνίες. Κι αυτό είναι μια πρόκληση, αλλά και μια διαδικασία μέσω της οποίας αντλώ και η ίδια δύναμη», τόνισε στο πλαίσιο των όσων δήλωσε στον «Ε» η Μαρία Στεργίδου.

«Έριδες και αντιμαχίες μας αποπροσανατολίζουν από τους κοινούς μας στόχους, που είναι η προστασία και η πολυπόθητη ασφαλής επιστροφή στην κανονικότητα»

Καταληκτικά η ψυχολόγος του Σ.Κ.Γ. του δήμου Καβάλας σημείωσε ότι «η ευθύνη των επιστημόνων είναι να διαδραματίζουν ενεργό ρόλο στα σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα. Στην αρχή της πανδημίας ευελπιστούσαμε ότι αυτή η περιπέτεια θα μας έκανε να εκτιμήσουμε τα αυτονόητα και να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι. Με προβληματίζει πολύ το γεγονός ότι ενάμισι χρόνο μετά αυτό σε πολλές περιπτώσεις δεν επιβεβαιώνεται. Ας κάνουμε λοιπόν ο καθένας μας την αυτοκριτική του και ας αναλογιστούμε τι μπορούμε να αλλάξουμε για να βελτιώσουμε την κατάσταση. Μια καλή αρχή είναι η σωτήρια συνειδητοποίηση ότι έριδες και αντιμαχίες μας αποπροσανατολίζουν από τους κοινούς μας στόχους, που είναι η προστασία και η πολυπόθητη ασφαλής επιστροφή στην κανονικότητα».

spot_img

Διαφημίσεις