Τετάρτη, 20 Οκτωβρίου, 2021

Εκπαιδευτικοί vs εξελίξεων: Σημειώσατε Χ!

Βασιλική Βασιλειάδου: Οι αλλαγές στην εκπαίδευση, εύκολα μπορούν να κάνουν τον μαθητή να «λυγίσει» στις προκλήσεις και να μη μπορεί, όχι μόνο να ζήσει την ηλικία του, αλλά και να σχεδιάσει το μέλλον του...

Ροή Ειδήσεων

Άρθρα & Απόψεις

Οικονομία

Εφημερίδα ΕΝΗΜΕΡΟΣ
Έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση από την εφημερίδα της Καβάλας "ΕΝΗΜΕΡΟΣ" και το Kavala Web News

«Το τοπίο στον εκπαιδευτικό χώρο αλλάζει συνεχώς. Καθηγητές, γονείς και μαθητές, προσπαθούν να διαχειριστούν τις καταστάσεις που ανατρέπονται διαρκώς και να προσαρμοστούν σε αυτές».

Τα παραπάνω επισημαίνει με δηλώσεις της στον «Ενήμερο», η Βασιλική Βασιλειάδου, μαθηματικός, τ. β. καθηγητή Πανεπιστημίου Κρήτης, διευθύντρια του φροντιστηρίου «Πουκαμισάς» Καβάλας, κάτοχος Μ.Α in education (Roehampton University) και Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού.

«Όλες αυτές οι αλλαγές, εύκολα μπορούν να κάνουν τον μαθητή να «λυγίσει» στις προκλήσεις και να μη μπορεί, όχι μόνο να ζήσει την ηλικία του, αλλά και να σχεδιάσει το μέλλον του…»

Με αφορμή την έναρξη της νέας ακαδημαϊκής χρόνιας, τους στόχους, αλλά και τις νέες προκλήσεις, η Βασιλική Βασιλειάδου υπογραμμίζει ότι πρωτίστως θα πρέπει να αναλογιστούμε τον μαθητή του σήμερα αναφέροντας σχετικά: «Μιλάμε για έναν μαθητή που βλέπει αλλαγές στην ύλη του κάθε χρόνο, αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής του στη τριτοβάθμια εκπαίδευση, που είδε ότι φέτος δεκάδες χιλιάδες υποψήφιοι στερήθηκαν την είσοδό τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και μία τράπεζα θεμάτων που «ακούγεται» τρομακτική. Μην ξεχνάμε την πίεση που του δίνει η ευθύνη του να χαροποιήσει τους «σημαντικούς άλλους» με τις επιδόσεις του! Μην ξεχνάμε επίσης τον ελλιπή επαγγελματικό προσανατολισμό του, που δεν του δίνει κίνητρο και πείσμα στην υλοποίηση των στόχων του. Όλες αυτές οι αλλαγές λοιπόν, εύκολα μπορούν να κάνουν τον μαθητή να «λυγίσει» στις προκλήσεις και να μη μπορεί, όχι μόνο να ζήσει την ηλικία του, αλλά και να σχεδιάσει το μέλλον του, όπως του ταιριάζει, όπως το ονειρεύεται και με τόλμη να σταθεί στα πόδια του και να νικήσει στον αγώνα των πανελλαδικών και γενικότερα του επαγγελματικού προσανατολισμού του».

«Οι γονείς δεν είναι οι άτρωτοι άνθρωποι που ευθύνονται για όλα, άλλα άνθρωποι που χρειάζονται επίσης ψυχολογική υποστήριξη και ενημέρωση…»

Στη συνέχεια αναφερόμενη στον ρόλο του γονέα, η κ. Βασιλειάδου τονίζει: «Μιλάμε για έναν γονέα που παρατηρεί τις εξελίξεις, προσπαθεί να διαφυλάξει το παιδί του, να του προσφέρει εφόδια, να το ενισχύσει ψυχολογικά, να το εμπιστευτεί στους καλύτερους συμβούλους και φροντιστές και να αντιμετωπίσει με ψυχραιμία τις διάφορες εκφάνσεις της ψυχοσύνθεσης του, λόγω των ερεθισμάτων που δέχεται από το περιβάλλον του. Και όλα αυτά υπό το πρίσμα των δυσμενών οικονομικών εξελίξεων που επέφερε η επέλαση της πανδημίας, η οποία αποτέλεσε μια γροθιά στο στομάχι για πολλά νοικοκυριά. Οι γονείς λοιπόν δεν είναι οι άτρωτοι άνθρωποι που ευθύνονται για όλα, άλλα άνθρωποι που χρειάζονται επίσης ψυχολογική υποστήριξη και ενημέρωση. Δεν πρέπει να αγνοήσουμε σαφώς ότι η ελάχιστη βάση εισαγωγής και η τράπεζα θεμάτων οδηγεί τους γονείς σε αναζήτηση φροντιστηρίων ακόμα και από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού».

Ιδού λοιπόν η πρόκληση των εκπαιδευτικών…

«Τα φροντιστήρια, τα σχολεία και ο καθένας μας ξεχωριστά ως εκπαιδευτικός, πρέπει να αντιληφθεί την ευθύνη του σε αυτή την πραγματικότητα, καθώς γονείς και παιδιά, μας χρειάζονται περισσότερο από ποτέ», σημειώνει στη συνέχεια των δηλώσεών της στον «Ε», η κ. Βασιλειάδου.

«’Ήρθε η ώρα λοιπόν να ενημερωθούμε και να ενημερώσουμε για τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα. Όταν ένας μαθητής γνωρίζει τον «εχθρό», μόνο τότε μπορεί να τον πολεμήσει και -γιατί όχι- να τον κάνει φίλο! Άλλωστε η άγνοια δημιουργεί ανασφάλεια και η ανασφάλεια στο χώρο της παιδείας πρέπει να γίνει απαγορευμένη λέξη», αναφέρει χαρακτηριστικά.

«Να βοηθήσουμε ψυχολογικά γονείς και μαθητές! Είμαστε δίπλα τους, είμαστε μια δεύτερη οικογένεια, είμαστε ο κρίκος που τους συνδέει μερικές φορές μεταξύ τους αλλά και με την επιτυχία…»

«Να δώσουμε κίνητρα! Η ελάχιστη βάση εισαγωγής και η δυσκολία για την εισαγωγή στη τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν πρέπει να αποτελεί το κίνητρο ενεργοποίησης του μαθητή. Ο μαθητής χρειάζεται έναν μέντορα και ένα πρότυπο που θα τον βοηθήσει να ανακαλύψει τις δυνατότητές του και να αποκτήσει στόχους ώστε να οδηγηθεί να βάλει μπρος και τέρμα τα«γκάζια». Να κάνουμε ένα ενδιαφέρον και όμορφο μάθημα. Το κάθε

φροντιστήριο θα πρέπει να είναι σε ετοιμότητα για νέα lockdowns, για μεικτά τμήματα, αλλά και για μαθήματα τα οποία με τη βοήθεια των νέων τεχνολογιών, με τις οποίες πλέον όλοι οι καθηγητές έχουμε εξοικειωθεί (ας δούμε το θετικό της πανδημίας), θα εκτοξεύσουν τη διαθεματικότητα και την απόλυτη επιτυχία στην κατανόηση της ύλης από τους μαθητές. Να βοηθήσουμε ψυχολογικά γονείς και μαθητές! Είμαστε δίπλα τους, είμαστε μια δεύτερη οικογένεια, είμαστε ο κρίκος που τους συνδέει μερικές φορές μεταξύ τους αλλά και με την επιτυχία. Μη ξεχνάμε τα μάτια των γονέων που μας εμπιστεύονται και τα μάτια των παιδιών που κοιτάζουν το μέλλον τους μέσα από εμάς», καταλήγει χαρακτηριστικά στις δηλώσεις της στον «Ενήμερο» η διευθύντρια του φροντιστηρίου «Πουκαμισάς» Καβάλας.

spot_img

Διαφημίσεις