Σάββατο, 28 Νοεμβρίου, 2020

Δύσκολη ήταν φέτος η εκπαιδευτική χρονιά

Τι λένε οι Φροντιστές της Καβάλας για τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων και ποιες οι προτάσεις τους

Ροή Ειδήσεων

Η εφαρμογή «Greece Thermal Springs» οδηγεί στους ιαματικούς φυσικούς πόρους της Ελλάδας

Πριν 10 μήνες περίπου το Υπουργείο Τουρισμού ανάρτησε στην ιστοσελίδα του το ολοκληρωμένο Μητρώο των Αναγνωρισμένων Ιαματικών Φυσικών Πόρων. Μάλιστα ο Υπουργός κ. Θεοχάρης...

89χρονη βρέθηκε νεκρή στο λιμάνι της Καβάλας

Χωρίς τις αισθήσεις της ανασύρθηκε, τις απογευματινές ώρες της Παρασκευής, από τη θαλάσσια περιοχή κεντρικού λιμένα Καβάλας, 89χρονη.Η ανωτέρω διεκομίσθη με ασθενοφόρο όχημα του...

Απόλυτα αναμενόμενη η παράταση του lockdown

Απόλυτα αναμενόμενη χαρακτήρισε την παράταση του lockdown, τουλάχιστον μέχρι τις 7 Δεκεμβρίου, η αντιπρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Καβάλας, Δέσποινα Ιατρού.«Ήταν κάτι δεδομένο. Φαινόταν από...

«Ελληνική Λύση»: Μείωση στα τέλη κυκλοφορίας και στα ασφάλιστρα

Οι βουλευτές της «Ελληνικής Λύσης» Απόστολος Αβδελάς και Κωνσταντίνος Χήτας μετά από εισήγηση του τομεάρχη Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Δημήτρη Πιπεργιά, κατέθεσαν προς τον...

Κορωνοϊός: 51 νέα κρούσματα στην Π.Ε. Καβάλας, 2.013 πανελλαδικά

Ο ΕΟΔΥ ανακοίνωσε σήμερα 2.013 νέα κρούσματα covid -19 στη χώρα, εκ των οποίων 14 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας.Ο συνολικός...

Άρθρα & Απόψεις

Παραθεριστική κατοικία: Μία σταθερή και ποιοτική μορφή τουρισμού

Αφού πολλές μορφές της οικονομίας θα αλλάξουν εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού, είναι ανάγκη να αλλάξει και η δομή του τουρισμού.Τουλάχιστον στην περιοχή μας...

Ο κορωνοϊός και ο ιός της Αριστεράς (ηχητικό)

Σε αυτό το επεισόδιο συζητάμε για τον κορωνοϊό και το τι σημαίνει ένα δεύτερο λοκντάουν. Συζητάμε για τα όσα συνέβησαν στην επέτειο του Πολυτεχνείου,...

Πλάτωνος «Νόμοι» Βιβλίο Ε (Μέρος 4ο)

Γράφει ο Βασίλης ΤσιάντοςΚαθηγητής Διεθνούς Πανεπιστημίου ΕλλάδοςΠρόεδρος Δ.Ε. Παραρτήματος Καβάλας της ΕΜΕΕισαγωγήΤην Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2020 (τρίτη Πέμπτη κάθε Νοεμβρίου) ήταν η Παγκόσμια...

9 ξεκάθαρες απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις για το συναινετικό διαζύγιο (του Γιώργου Γιαγκουδάκη) – Βίντεο

Θέλεις να μάθεις τις top συχνές ερωτήσεις σχετικά με το συναινετικό διαζύγιο και να έχεις τις πιο ξεκάθαρες απαντήσεις? Αν ναι παρακολούθησε το βίντεο...

Τριανταφυλλιά, 2ο μέρος, (της Αναστασίας Τερζόγλου)

Γράφει η Αναστασία Τερζόγλου Η Τριανταφυλλιά μας, η μικροπαντρεμένη μετανάστρια, στο Μόντρεαλ του Καναδά, φυσικά, στην αρχή ζούσε χαρούμενη, παρ’ όλη την διαφορετικότητα του καιρού,...
Εφημερίδα ΕΝΗΜΕΡΟΣ
Έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση από την εφημερίδα της Καβάλας "ΕΝΗΜΕΡΟΣ" και το Kavala Web News

Η αποτίμηση της ιδιαίτερης εκπαιδευτικής χρονιάς που πέρασε, ο ρόλος των Φροντιστηρίων και των εκπαιδευτικών φροντιστών κατά τη διάρκειά της, καθώς επίσης και τα ζητήματα σχετικά με τις πανελλαδικές εξετάσεις του 2020, αλλά και η ανάδειξη ευαίσθητων σημείων τους και προτάσεις υπέρβασης τους, ήταν τα θέματα στα οποία αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εκπαιδευτικών Φροντιστών της Π.Ε. Καβάλας, Αργύρης Μυστακίδης, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε την Τετάρτη (8/7).

Αναφορικά με την αποτίμηση της ιδιαίτερης εκπαιδευτικής χρονιάς που μας πέρασε και τον  ρόλο των Φροντιστηρίων και των εκπαιδευτικών φροντιστών, ο κ. Μυστακίδης επισήμανε αρχικά: «Η βίαιη ανατροπή της κανονικότητας, ελέω Covid-19, δοκίμασε και δοκιμάζει τις αντοχές και την αποτελεσματικότητα κάθε κρατικής και ιδιωτικής δομής, αλλά και της κοινωνίας μας γενικότερα. Μια ομολογουμένως δύσκολη και εξαιρετικά άβολη συγκυρία, αφού καθιερωμένες διαδικασίες και τακτικές χρειάστηκε να αναπροσαρμοστούν γρήγορα και δυναμικά στα νέα δεδομένα».

«Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι το φροντιστήριο «σήκωσε στις πλάτες του», την περίοδο αυτή, ένα μεγάλο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας στη χώρα μας»

 «Οι έκτακτες όμως καταστάσεις, ανέκαθεν δημιουργούσαν προκλήσεις, των οποίων η υπέρβαση κατά κανόνα πραγματοποιούταν με άλματα προόδου, αδιανόητα σε πλαίσιο κανονικότητας. Ένα από τα πολλά άλματα που συντελέστηκαν στην τρέχουσα υγειονομική κρίση, ήταν και αυτό της τηλεκπαίδευσης. Εάν υπήρξε ένας εκπαιδευτικός θεσμός, που κατάφερε την γρηγορότερη και αποτελεσματικότερη προσαρμογή του στη νέα πραγματικότητα, είναι κατά κοινή ομολογία, αυτός του Φροντιστηρίου. Για άλλη μια φορά, οι Έλληνες εκπαιδευτικοί φροντιστές, απέδειξαν έμπρακτα την εξαιρετική ικανότητα προσαρμογής τους στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν. Χιλιάδες μαθητές και γονείς σε όλη τη χώρα υπήρξαν μάρτυρες της άμεσης απόκρισης του κλάδου στα νέα δεδομένα και της ουσιαστικής στήριξης που προσέφερε στους νέους μας. Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι το φροντιστήριο «σήκωσε στις πλάτες του», την περίοδο αυτή, ένα μεγάλο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας στη χώρα μας, αποδεικνύοντας για μια ακόμη φορά ότι αποτελεί σημαντικό πυλώνα του δημόσιου εκπαιδευτικού μας συστήματος. Δεν ήταν ούτε η πρώτη, ούτε η τελευταία φορά που το έπραξε και θα το πράξει», τόνισε στη συνέχεια ο κ. Μυστακίδης.

Την Τρίτη (7/7) πραγματοποιήθηκε ένα πλήρως διαδραστικό διαδικτυακό σεμινάριο (webinar) ενημέρωσης των υποψηφίων, παρέχοντάς τους όλα τα δεδομένα που απαιτούνται για τη σωστή συμπλήρωση του μηχανογραφικού τους

 «Στηρίξαμε, όπως κάθε χρονιά, πολύπλευρα την προσπάθεια των μαθητών μας στην πορεία τους προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση, χωρίς εκπτώσεις στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών μας. Δίπλα τους, από την αρχή μέχρι και την τελική διαδικασία συμπλήρωσης του μηχανογραφικού τους. Στην κατεύθυνση αυτή πραγματοποιήσαμε μόλις χθες ένα πλήρως διαδραστικό διαδικτυακό σεμινάριο (webinar) ενημέρωσης των υποψηφίων, παρέχοντάς τους όλα τα δεδομένα που απαιτούνται για τη σωστή συμπλήρωση του μηχανογραφικού τους, σε συνεργασία με τον σύμβουλο εκπαίδευσης και σταδιοδρομίας Δρ. Κωνσταντίνο Κότιο, ιδρυτή της εταιρίας συμβουλευτικής LABORA, τον οποίο και ευχαριστούμε θερμά. Τα σεμινάρια έγιναν ξεχωριστά για κάθε επιστημονικό πεδίο και περιλάμβαναν αναλυτική και στοχευμένη ενημέρωση ανά επιστημονικό πεδίο», ανέφερε ακόμη σχετικά με το πρώτο θέμα της συνέντευξης Τύπου, ο κ. Μυστακίδης.

«Εκείνο που μας ανησυχεί ιδιαίτερα, δεν είναι μόνο το γεγονός, ότι τα τελευταία χρόνια η έκταση των θεμάτων σε Φυσική και Χημεία έχει υπερβεί κάθε όριο, αλλά και η ασάφεια, περιπλοκότητα και δυσκολία ορισμένων ζητημάτων, η επίλυση των οποίων προβληματίζει και τους ίδιους τους διδάσκοντες»

Σε σχέση με τα ζητήματα με τις Πανελλαδικές εξετάσεις του 2020 και την ανάδειξη ευαίσθητων σημείων τους και προτάσεις υπέρβασής τους, ο Αργύρης Μυστακίδης τόνισε: «Ως μάχιμοι εκπαιδευτικοί, οι φροντιστές, αφουγκραζόμαστε εκ του σύνεγγυς τον μόχθο και την αγωνία των μαθητών και των οικογενειών τους στην τόσο ψυχοφθόρα διαδικασία εισαγωγής τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, μέσω των Πανελλαδικών Εξετάσεων και τις συνέπειες που έχει στην ψυχολογία τους και όχι μόνο, η αδικαιολόγητα άδικη μεταχείρισή τους όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια σε συγκεκριμένα μαθήματα. Εστιάζουμε φέτος στα μαθήματα της Φυσικής και της Χημείας, στα οποία διαγωνίζονται οι υποψήφιοι των ομάδων προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Υγείας. Εκείνο που μας ανησυχεί ιδιαίτερα, δεν είναι μόνο το γεγονός, ότι τα τελευταία χρόνια η έκταση των θεμάτων και στα δυο μαθήματα έχει υπερβεί κάθε όριο, αλλά και η ασάφεια, περιπλοκότητα και δυσκολία ορισμένων ζητημάτων, η επίλυση των οποίων προβληματίζει και τους ίδιους τους διδάσκοντες».

«Δεδομένου ότι σε πολλές περιπτώσεις οι μαθητές των ανωτέρω ομάδων προσανατολισμού διεκδικούν σχολές κοινές με άλλες ομάδες προσανατολισμού (παιδαγωγικά τμήματα, τμήματα επιστήμης φυσικής αγωγής και αθλητισμού, σχολές σωμάτων ασφαλείας κ.α) τα φαινόμενα αυτά, συνιστούν αδικία προς αυτούς, ενώ ταυτόχρονα δημιουργούν ένα αρνητικό κλίμα προς τις θετικές επιστήμες, που κατά κοινή ομολογία αποτελούν το όχημα για την δυναμική προσαρμογή της κοινωνίας και της οικονομίας μας στις σύγχρονες εξελίξεις. Είναι κοινός τόπος, ότι οι Πανελλαδικές Εξετάσεις αποτελούν μια αδιάβλητη διαδικασία με πολλαπλές δικλείδες διασφάλισης του αδιάβλητου χαρακτήρα τους. Θεωρούμε όμως, ότι πέρα από τον αδιάβλητο χαρακτήρα τους οφείλουν να εκπέμπουν και το μήνυμα μιας αξιοπρεπούς και αξιοκρατικής διαδικασίας επιλογής φοιτητών, που σέβεται τον αγώνα και τη προσπάθεια όλων όσων συμμετέχουν σ’ αυτή. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τους νέους μας να αποχαιρετούν τη μαθητική τους ζωή έχοντας λάβει μέρος σε μια διαγωνιστική διαδικασία της επίσημης πολιτείας που θα αποκαθιστά στον ψυχισμό τους ένα αίσθημα δικαίου και την πεποίθηση ότι η πολιτεία σέβεται και αναγνωρίζει την προσπάθεια κάθε της πολίτη, ανταποδίδοντάς του τα ανάλογα προς αυτήν», ανέφερε ακόμη ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εκπαιδευτικών Φροντιστών της Π.Ε. Καβάλας.

«Ο αριθμός των εισακτέων καθορίζεται με υπουργική απόφαση της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας. Επομένως, η ποιότητα των θεμάτων σε καμία περίπτωση δεν καθορίζει πόσοι τελικά θα εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση…»

 «Ας ξεκαθαρίσουμε πως ο αριθμός των εισακτέων δεν διαμορφώνεται ούτε από το ύφος των θεμάτων, ούτε από τις λεγόμενες «βάσεις» (γύρω από τις οποίες επικρατεί τόση μεγάλη σύγχυση και παραφιλολογία). Ο αριθμός των εισακτέων καθορίζεται με υπουργική απόφαση της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας. Επομένως, η ποιότητα των θεμάτων σε καμία περίπτωση δεν καθορίζει πόσοι τελικά θα εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μιλούμε για ποιότητα και όχι για δυσκολία ή ευκολία των θεμάτων, αποδίδοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στον όρο, καθώς θεωρούμε ότι είναι ο καταλληλότερος για να περιγράψει χαρακτηριστικά όπως η επιστημονική ορθότητα, η συμβατότητα προς τη διδακτέα ύλη και τις διδακτικές προσεγγίσεις που ακολουθούνται στο σχολείο, η κλιμακούμενη δυσκολία και

η λελογισμένη έκταση που να επιτρέπει την επίλυσή τους εντός του καθορισμένου χρονικού πλαισίου, τα οποία κατά τη γνώμη μας είναι αυτά που επιτρέπουν τη δίκαιη και ορθολογική απόδοση βαθμολογιών στους υποψηφίους ανάλογα με το βαθμό της προετοιμασίας τους και την ικανότητά τους να επεξεργαστούν τη γνώση που έχουν κατακτήσει», συμπλήρωσε σχετικά ο κ. Μυστακίδης.

Οι προτάσεις των φροντιστών

«Προς άρση κάθε παρεξήγησης, δεν υπερθεματίζουμε προς την κατεύθυνση της επιλογής εύκολων, αλλά προς εκείνη της επιλογής ποιοτικών θεμάτων (υπό την έννοια που αποδώσαμε προηγουμένως στον όρο), έτσι ώστε να βοηθήσουν τους υποψήφιους να καταγράψουν επιδόσεις σε ευθεία αναλογία με τον κόπο τους και την ικανότητά τους. Η πρότασή μας: Η ύψιστη διαδικασία αξιολόγησης των μαθητών δεν μπορεί να μην υιοθετεί και η ίδια έναν μηχανισμό αυτοαξιολόγησής της, ώστε φαινόμενα όπως αυτά που περιγράψαμε να εντοπίζονται έγκαιρα και να μην επαναλαμβάνονται. Προς την κατεύθυνση αυτή θεωρούμε ότι θα βοηθούσαν:

-Η θέσπιση ενός συστήματος αξιολόγησης της διαδικασίας των ΠΕ μέσω ποσοτικών και ποιοτικών δεικτών. Επί παραδείγματι, η συμπλήρωση ενός ερωτηματολογίου αξιολόγησης των θεμάτων από διδάσκοντες, βαθμολογητές αλλά και μαθητές θα ήταν μια εύκολη στην υλοποίησή της ιδέα που θα αποτύπωνε τα βασικά χαρακτηριστικά ποιότητας των θεμάτων.

-Η ανώνυμη επίλυση των διαγωνισμάτων από τυχαίο δείγμα εκπαιδευτικών που διδάσκουν το μάθημα την ώρα που διαγωνίζονται και οι μαθητές, θα οδηγούσε επίσης στην εξαγωγή πολύτιμων συμπερασμάτων.

-Η ύπαρξη μεγαλύτερου αριθμού λυτών-καθηγητών τυχαία επιλεγμένων, θα αποτελούσε μια επιπλέον δικλείδα ασφαλείας, αφού η πράξη αποδεικνύει ότι ο υπάρχον αριθμός δεν είναι ικανός να προφυλάξει τη διαδικασία.

Συμπερασματικά: Οι Εκπαιδευτικοί φροντιστές έχουμε και την απαιτούμενη εμπειρία, αλλά και ουσιαστικές προτάσεις που μπορούν να συμβάλλουν στην εξέλιξη και βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας μας, διότι πρωτίστως είμαστε Εκπαιδευτικοί. Δηλώνουμε παρόντες και πρόθυμοι να συμμετέχουμε σε κάθε κάλεσμα της Πολιτείας προς την κατεύθυνση αυτή», ανέφερε καταληκτικά στις δηλώσεις του προς τα τοπικά μέσα ενημέρωσης ο Αργύρης Μυστακίδης.

Διαφημίσεις