Πέμπτη, 26 Μαΐου, 2022

Ξεκινάει άμεσα ο αγωγός ΤΑΡ

Ροή Ειδήσεων

Άρθρα & Απόψεις

Οικονομία

Εφημερίδα ΕΝΗΜΕΡΟΣ
Εφημερίδα ΕΝΗΜΕΡΟΣ
Έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση από την εφημερίδα της Καβάλας "ΕΝΗΜΕΡΟΣ" και το Kavala Web News
spot_img

Ο Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου (TAP) ανέθεσε τις συμβάσεις για τη Μελέτη, Προμήθεια και Κατασκευή (Engineering, Procurement and Construction – EPC) περίπου 760 χλμ. χερσαίου αγωγού –διαμέτρου 48 ιντσών (1,2 μέτρων)– στην Ελλάδα και την Αλβανία. Η κατασκευή του ΤΑΡ διαιρείται σε πέντε κλήρους (ή τμήματα), τρεις για την Ελλάδα και δύο για την Αλβανία.

Στην κοινοπραξία που αποτελείται από τις εταιρείες Bonatti S.p.A (Ιταλία) και J&P ΑΒΑΞ Α.Ε (Ελλάδα) ανατέθηκε η σύμβαση για τη Μελέτη, Προμήθεια και Κατασκευή δύο κλήρων στη Βόρειο Ελλάδα. Τα τμήματα αυτά καλύπτουν περίπου 360 χλμ. αγωγού που θα εκτείνεται από την Καβάλα μέχρι την Ιεροπηγή (ελληνο-αλβανικά σύνορα).

Στη SPIECAPAG (Γαλλία) ανατέθηκε η σύμβαση για τη Μελέτη, Προμήθεια και Κατασκευή ενός κλήρου στην Ελλάδα μήκους 185 χλμ. από τους Κήπους έως την Καβάλα, καθώς και δύο κλήρων στην Αλβανία (συνολικού μήκους 215 χλμ.), από το Bilisht στο Topoje. Η SPIECAPAG θα αναλάβει επίσης το τμήμα του αγωγού που θα διέρχεται από τα ελληνοτουρκικά σύνορα, όπου ο ΤΑΡ θα συνδεθεί με τον αγωγό φυσικού αερίου Trans Anatolian Pipeline (ΤΑΝΑΡ).

Στοχευμένη κινητοποίηση των αναδόχων θα ξεκινήσει άμεσα και θα συνεχιστεί στο δεύτερο τρίμηνο του 2016, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του έργου που προβλέπει έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών στα μέσα του 2016. Οι εργολάβοι των συμβάσεων Μελέτης, Προμήθειας και Κατασκευής του ΤΑΡ θα έχουν την ευθύνη να εξασφαλίσουν την περαιτέρω συνεργασία υπεργολάβων για την υλοποίηση συγκεκριμένων τμημάτων της σύμβασης ανάθεσης.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΡ Ian Bradshaw δήλωσε σχετικά: «Οι συμβάσεις για το χερσαίο τμήμα του αγωγού μας είναι οι μεγαλύτερες που θα αναθέσει ο ΤΑΡ. Θα ήθελα να συγχαρώ τις Bonatti S.p.A, J&P ΑΒΑΞ Α.Ε και SPIECAPAG που υπέβαλαν προσφορές όχι μόνο τεχνικά άρτιες και ανταγωνιστικές, αλλά και σύμφωνες με τα υψηλότερα πρότυπα και τις βέλτιστες πρακτικές του κλάδου».
Η Bonatti είναι ένας ολοκληρωμένος πάροχος επιτόπιων επιχειρησιακών υπηρεσιών σε ό,τι αφορά το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο, με 70 χρόνια εμπειρίας κατά τη διάρκεια των οποίων έχει αναλάβει απαιτητικά έργα κάτω από τις πιο κρίσιμες συνθήκες περιβάλλοντος και υλικοτεχνικής υποστήριξης σε απομακρυσμένες περιοχές, εφαρμόζοντας εξελιγμένες μεθόδους και τεχνολογίες. Η Bonatti συγκαταλέγεται στους μεγαλύτερους αναδόχους έργων κατασκευής αγωγών στον κόσμο, με εντυπωσιακό ενεργητικό τοποθέτησης σωληναγωγών που εκτείνονται σε χιλιάδες χιλιομέτρων ανά τον κόσμο.

Ο Όμιλος J&P ΑΒΑΞ είναι ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστικούς ομίλους στην Ελλάδα, με εκτεταμένες επιχειρηματικές δραστηριότητες και στο εξωτερικό. Εισηγμένη από το 1994 στο Χρηματιστήριο Αθηνών, η J&P ΑΒΑΞ διαθέτει πλούσια εμπειρία στην κατασκευή αγωγών για τη μεταφορά πετρελαίου και φυσικού αερίου, καθώς και τερματικών σταθμών υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και θερμοηλεκτρικών σταθμών.

Η SPIECAPAG έχει ιστορία ασύγκριτων επιτυχιών που εκτείνεται σε χρονική περίοδο ενός σχεδόν αιώνα. Κατά τη διάρκεια όλων αυτών των χρόνων, η εταιρεία έχει παραδώσει με ασφάλεια τους πιο απαιτητικούς αγωγούς στον κόσμο συνολικού μήκους άνω των 50.000 χιλιομέτρων, έχοντας αναδειχθεί σε παγκόσμιο ανάδοχο κατασκευής αγωγών και εγκαταστάσεων. Στις μέρες μας, η SPIECAPAG είναι θυγατρική πλήρους ιδιοκτησίας του Ομίλου ENTREPOSE, μία εταιρεία του γαλλικού Ομίλου VINCI.

Το 2015, ο ΤΑΡ ανέθεσε αρκετά συμβόλαια: για την κατασκευή και αποκατάσταση οδών πρόσβασης και γεφυρών στην Αλβανία (Απρίλιος 2015), για την προμήθεια σφαιρικών βαλβίδωνμεγάλης διαμέτρου και ενεργοποιητών (Ιούλιος 2015), για την προμήθεια υπερ-συμπιεστών αεριοστροβίλων (Σεπτέμβριος 2015), για την προμήθεια εξαρτημάτων σωληνώσεων, μονωτικών αρμών και αποξεστών (Οκτώβριος 2015), για την προμήθεια χερσαίων σωληναγωγών μήκους 270 χλμ. και γωνιών (Οκτώβριος 2015), για την προμήθεια χερσαίων σωληναγωγών μήκους 495 χλμ. (Νοέμβριος 2015), και για την κατασκευή του χερσαίου τμήματος του αγωγού και τερματικού σταθμού παραλαβής στην Ιταλία (Δεκέμβριος 2015).

spot_img
spot_img

Διαφημίσεις