Παρασκευή, 24 Σεπτεμβρίου, 2021

Ισχυρότατο πλήγμα δέχεται ο αεροπορικός τουρισμός

Σάκης Ζηλιαχωβινός: «Ακόμη και η πιο απαισιόδοξη εκτίμηση αποκλείεται να σχετιζόταν με την κατάσταση που βιώνουμε τώρα...»

Ροή Ειδήσεων

Άρθρα & Απόψεις

Οικονομία

Εφημερίδα ΕΝΗΜΕΡΟΣ
Έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση από την εφημερίδα της Καβάλας "ΕΝΗΜΕΡΟΣ" και το Kavala Web News

Από τις 90 και πλέον πτήσεις σε εβδομαδιαία βάση που εκτελούνταν στη διάρκεια της περσινής θερινής περιόδου στο αεροδρόμιο «Μέγας Αλέξανδρος» της Καβάλας, ο αριθμός τους έχει συρρικνωθεί πλέον μόλις στις 7, γεγονός που καταδεικνύει το ισχυρότατο πλήγμα που έχει επιφέρει η πανδημία του κορωνοϊού στον αεροπορικό τουρισμό για το νησί της Θάσου, στο οποίο κατευθύνεται η συντριπτική πλειονότητα των επιβατών των αεροσκαφών που προσγειώνονται στο «Μέγας Αλέξανδρος».

Τη δραματική εικόνα που επικρατεί φέτος στο νησί, όσον αφορά τον αεροπορικό τουρισμό, περιγράφει με δηλώσεις του στον «Ενήμερο», ο τουριστικός πράκτορας της Θάσου, Σάκης Ζηλιαχωβινός, ο οποίος με έμφαση υπογραμμίζει ότι είναι πλέον πολύ δύσκολο να ανατραπεί η άσχημη εικόνα που έχει διαμορφωθεί, καθώς δεν υπάρχουν άλλες πτήσεις να προστεθούν το επόμενο διάστημα με προορισμό το νησί.

Μικρή η πληρότητα στα αεροπλάνα, παρά το ότι οι πτήσεις είναι λιγοστές!

«Το κομμάτι του αεροπορικού τουρισμού έχει πληγεί σε πολύ μεγάλο βαθμό. Αυτή τη στιγμή έχουμε πτήσεις μόνο από Γερμανία, τέσσερις συνολικά, δυο από Πολωνία και μια από Τσεχία, σε εβδομαδιαία βάση. Σε αυτές τις πτήσεις δεν υπάρχει μεγάλη πληρότητα, παρ’ όλο που είναι λίγες στον αριθμό! Οπότε μικραίνει ακόμη περισσότερο ο αριθμός των τουριστών. Αν σκεφτούμε ότι πέρυσι το αεροδρόμιο της Καβάλας δεχόταν από 90 έως 97 πτήσεις την εβδομάδα, καταλαβαίνουμε όλοι το μέγεθος της ζημιάς που έχει συντελεστεί. Πτήσεις από Φιλανδία, Σουηδία, Νορβηγία, Βέλγιο, Ιταλία, Αυστρία, Ολλανδία, δεν υπάρχουν πια», αναφέρει χαρακτηριστικά στις δηλώσεις του ο Σάκης Ζηλιαχωβινός.

«Ακόμη και η πιο απαισιόδοξη εκτίμηση αποκλείεται να σχετιζόταν με την κατάσταση που βιώνουμε τώρα…»

«Βιώνουμε μια από τις μεγαλύτερες καταστροφές, χωρίς ακόμη να ξέρουμε το πλήρες μέγεθός της, γιατί είμαστε ακόμη στην πορεία. Μόνο να ευχόμαστε μπορούμε, ώστε να πάρουμε το μάξιμουμ αυτού που μας δίνει η σεζόν. Δεν μπορεί να γίνει κάποια καλύτερη πρόβλεψη αυτή τη στιγμή και να προστεθούν νέες πτήσεις. Καμιά εκτίμηση δεν μπορούσε να δώσει το αποτέλεσμα που βλέπουμε αυτή τη στιγμή. Ακόμη και η πιο απαισιόδοξη εκτίμηση αποκλείεται να σχετιζόταν με την κατάσταση που βιώνουμε τώρα», συμπληρώνει ακόμη στα όσα δηλώνει στον «Ε» ο κ. Ζηλιαχωβινός.

«Η επόμενη χρονιά είναι συνάρτηση της φετινής. Πάντα ο προγραμματισμός των εταιρειών γίνεται με βάση το τι καταφέρνουν τη χρονιά που διανύουμε»

Ερωτηθείς σχετικά με την επόμενη τουριστική περίοδο, ο γνωστός τουριστικός πράκτορας της Θάσου, επισημαίνει: «Η επόμενη χρονιά είναι συνάρτηση της φετινής. Πάντα ο προγραμματισμός των εταιρειών γίνεται με βάση το τι καταφέρνουν τη χρονιά που διανύουμε και βάσει αυτού επαναλαμβάνουν τις συνεργασίες τους. Ο προγραμματισμός δεν έχει αρχίσει ακόμη δεδομένου ότι πρέπει να «τρέξουν» τα προγράμματα σε μεγάλα νησιά, όπως Κρήτη, Ρόδο, Κέρκυρα και πιστεύω μέχρι το τέλος Αυγούστου θα έχουμε κάποια εικόνα».

«Η εικόνα θυμίζει την κίνηση που καταγράφεται στο νησί τις τρεις πρώτες εβδομάδες κάθε τουριστικής περιόδου. Σαν να είναι Μάιος! Χωρίς να έχω επίσημα στοιχεία, κατά μέσο όρο, η πληρότητα είναι στο 20%»

Αναφορικά με την τουριστική κίνηση στη Θάσο, στην παρούσα φάση, ο κ. Ζηλιαχωβινός τονίζει: «Το νησί αυτή τη στιγμή έχει κάποια κίνηση, υπάρχουν σημεία που μαζεύουν λίγο κόσμο, αλλά γενικά η εικόνα δεν είναι καλή. Όπου κι αν σταματήσεις, με όποιον επαγγελματία και να συνομιλήσεις η απάντηση είναι η ίδια. Δεν υπάρχει επαγγελματίας που να μην πει τα ίδια πράγματα. Η εικόνα θυμίζει την κίνηση που καταγράφεται στο νησί τις τρεις πρώτες εβδομάδες κάθε τουριστικής περιόδου. Σαν να είναι Μάιος! Χωρίς να έχω επίσημα στοιχεία, κατά μέσο όρο, η πληρότητα είναι στο 20%. Υπάρχουν ξενοδοχεία με 30% ίσως και 40% πληρότητα, αλλά κάποια άλλα που δεν έχουν καθόλου, οπότε κατ’ εκτίμηση είμαστε στο 20%. Γενικά όλα είναι συνάρτηση της εξέλιξης που θα υπάρξει με τον αριθμό των κρουσμάτων. Αυτό που αντιμετωπίζουμε τώρα είναι μια τροχοπέδη. Ευελπιστούμε σε μια αύξηση της κίνησης. Υπάρχει όμως μια κατάσταση που δεν δίνει την ελπίδα ότι κάτι θα αλλάξει προς το καλύτερο».

spot_img

Διαφημίσεις