Παρασκευή, 30 Ιουλίου, 2021

Δεν έχει προηγούμενο η ζημιά στην εστίαση

Καταγράφεται πτώση του τζίρου από 60% μέχρι 70%, χαριστική βολή η επιβολή του ωραρίου

Ροή Ειδήσεων

Άρθρα & Απόψεις

Οικονομία

Εφημερίδα ΕΝΗΜΕΡΟΣ
Έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση από την εφημερίδα της Καβάλας "ΕΝΗΜΕΡΟΣ" και το Kavala Web News
spot_img

Δεν έχει προηγούμενο η ζημιά που καταγράφουν στα ταμεία τους το φετινό καλοκαίρι τα καταστήματα εστίασης στην Καβάλα.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Σωματείου Καφεζυθοπωλών Καβάλας, Γιώργο Βαφείδη, η πτώση του τζίρου, σε σχέση με πέρυσι, κυμαίνεται από 60% μέχρι και 70%, κάτι που έχει σαν αποτέλεσμα πολλά καταστήματα να αντιμετωπίσουν ακόμη και το φάσμα του κλεισίματος από το φθινόπωρο και μετά!

«Ως κλάδος έχουμε… χορτάσει από χαριστικές βολές! Συνήθως η χαριστική βολή είναι η τελευταία, δεν υπάρχει κάτι χειρότερο, αλλά απ’ ό,τι φαίνεται σε εμάς τα χειρότερα είναι μπροστά…»

«Το φετινό καλοκαίρι δεν θα μπορούσε να είναι πιο δύσκολο, όσον αφορά τον κλάδο μας. Είναι γεγονός ότι κανείς μας δεν περίμενε αυτές τις καταστάσεις μέσα στο καλοκαίρι, όταν οι αρμόδιοι μας διαβεβαίωναν ότι θα ατονήσει η πανδημία. Δυστυχώς, δεν εξελίχθηκε καθόλου ομαλά η κατάσταση. Το τελευταίο μέτρο, αυτό του κλεισίματος των καταστημάτων από τις 12 τα μεσάνυχτα μέχρι τις 7 το πρωί, μας δημιούργησε πολλά προβλήματα στο οικονομικό κομμάτι. Ως κλάδος έχουμε …χορτάσει από χαριστικές βολές! Συνήθως η χαριστική βολή είναι η τελευταία, δεν υπάρχει κάτι χειρότερο, αλλά απ’ ό,τι φαίνεται σε εμάς τα χειρότερα είναι μπροστά», υπογραμμίζει με δηλώσεις του στον «Ενήμερο», ο κ. Βαφείδης.

«Είμαστε από τους πλέον πληττόμενους κλάδους! Η επιβολή του ωραρίου ισοπέδωσε στην κυριολεξία την όποια κίνηση περιμέναμε…»

«Ξεκινήσαμε τον Μάρτιο με το lock down, ακολούθησαν τα περιοριστικά μέτρα στα καταστήματά μας και τώρα προστέθηκε κι αυτό του ωραρίου. Είμαστε από τους πλέον πληττόμενους κλάδους! Η κατάσταση είναι δύσκολη, δεν έχει αλλάξει κάτι προς το καλύτερο. Η οικονομική στήριξη στον κλάδο μας είναι ανύπαρκτη! Ελάχιστα είναι αυτά που πήραμε, ευελπιστούμε σε κάτι παραπάνω μελλοντικά. Θεωρώ ότι ένα 60% με 70% είναι το ποσοστό που χάθηκε από την κίνηση στα καταστήματά μας τη φετινή θερινή περίοδο. Θα μπορούσαν αυτό το διάστημα του Αυγούστου τα πράγματα να ήταν καλύτερα, αλλά η επιβολή του ωραρίου ισοπέδωσε στην κυριολεξία την όποια κίνηση περιμέναμε», συμπλήρωσε ακόμη ο πρόεδρος

«Ακόμη και να αλλάξουν τα επιδημιολογικά δεδομένα, τα απόνερα της πανδημίας, θα κρατήσουν και το 2021 σε χαμηλά οικονομικά επίπεδα»

Σχετικά με το αν θεωρεί ότι μπορεί η εικόνα να αλλάξει προς το καλύτερο από την επόμενη χρονιά, ο Γιώργος Βαφείδης τόνισε: «Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει κάτι για το μέλλον. Τα νερά που μπήκαμε είναι αχαρτογράφητα! Μακάρι να βελτιωθεί η κατάσταση. Προβληματιζόμαστε όμως πολύ και για το 2021. Ακόμη και να αλλάξουν τα επιδημιολογικά δεδομένα, ο οικονομικός απόηχος που θα προκύψει από το προβληματικό 2020, τα απόνερα δηλαδή της πανδημίας, θα κρατήσουν και το 2021 σε χαμηλά οικονομικά επίπεδα».

«Σίγουρα θα υπάρξουν καταστήματα που δεν θα επαναλειτουργήσουν από το φθινόπωρο αν η κατάσταση παραμείνει σε αυτά τα επίπεδα. Έρχεται δύσκολος χειμώνας για όλους…»

Τέλος, στο ερώτημα για αν το αν «βλέπει» καταστήματα εστίασης να βάζουν λουκέτο από το φθινόπωρο και μετά στην πόλη της Καβάλας, ο Γιώργος Βαφείδης απάντησε: «Θεωρώ ότι θα δούμε κάποια καταστήματα να κλείνουν. Ο κλάδος μας είναι υπομονετικός και φιλόδοξος, ίσως και ο εγωισμός των συναδέλφων να είναι έντονος. Κανείς δεν το δηλώνει, αλλά το σκέφτονται και σίγουρα θα υπάρξουν καταστήματα που δεν θα καταφέρουν να επαναλειτουργήσουν από το φθινόπωρο και μετά αν η κατάσταση παραμείνει σε αυτά τα επίπεδα. Έρχεται δύσκολος χειμώνας για όλους. Η οικονομία είναι μια αλυσίδα. Σπάει ένας κρίκος και μετά προβληματίζονται πολλοί. Θεωρώ ότι είναι μακρινό όνειρο η στήριξη μας. Αν ήταν να γίνει κάτι θα είχε ήδη γίνει. Από τους πρώτους χτυπηθήκαμε κι όμως δεν είδαμε μέτρα στήριξης. Τα άτομα που απασχολούνται στον κλάδο μας είναι πανελλαδικά 400.000. Αν προστεθεί και ο τουρισμός σε αυτά θα είναι πολύ έντονο το πρόβλημα της ανεργίας».

Διαφημίσεις